اولین اثر از این نویسنده بود که خوندم
ریز بینی و توصیفاتش جذاب بود
گویش کتاب هم با این حالت نمایشنامه گونهاش، جذابیت اثر بیشتر کرده بود
اما. نکته اصلی کتاب که خیلی برام حائز اهمیت بود نگاه عمیق نویسنده به زندگی انسان و اهمیت عشق بود که خیلی پسندیدم 🌻🌻
سبک قلم هاروکی موراکامی علاقمندان خاص خود را دارد خلق فضایی چند بعدی برای خواننده لذت بخش است سبک منحصر به فرد موراکامی باعث غرق شدن در فضای داستان میشود. اگر طرفدار سبک او باشید حتما از شنیدنش لذت خواهید برد و البته صداگذاری هم بسیار عالی و بجا بود
ممنون از کتابراه برای هدیه ی این اثر جالب صدا و اجرای گویندگان نقش ها همه عالی بودن صدای نقش ماری خیلی قشنگ بود و صدای راوی و جزییات داستان جوری بود که من انگار داشتم فیلم میدیدم نه رمان صوتی قلم نویسنده رو دوست داشتم از فصل اول مجذوب داستان شدم
من با توجه به نظرات کتاب رو گوش دادم. واقعا هیچگونه کشش و محتوی خاصی نداره. تکلیف بعضی از کارکترها اصلا مشخص نمیشه و انگار نویسنده از سرش باز کرده. برای کسایی که یکم دنبال کتاب پر اتفاق و هیجانی هستن اصلا ناسب نیست. خوانش و صداسازی خوبه فقط.
مثل همیشه و همونطور که انتظارش رو داشتم غرق در دنیای اعجاب انگیز قلم موراکامی شدم، البته که خیلی روان تر و رئال تر از کافکا در کرانه و سرزمین عجایب و ته دنیای بیرحم بود ولی در کل لذت میبرم از جهان بینی این نویسنده دوست داشتنی.
موراکامی به موسیقی و نوشتن رئالیسم جادویی علاقه دارد. اینجا موسیقی صدای زیر متن داستان است ولی رئالیسم جادویی بسیار کم رنگ شده است. کتاب بسیار روان نوشته شده است و با توجه به حجم نسبتا کم کتابف عنصر غافلگیری به اندازه مناسب در متن هست.
کتاب خوبی بود، داستان ملایمی داشت، گویندهها کارشون فوقالعاده بود و به جرعت میتونم بگم زیبایی این داستان رو تا ۹۰٪ گویندگی راویهای عزیز زیباتر کرده و خوده داستان هیجان خاصی نداشت ولی در کل خوب بود، مرسی از کتابراه عزیز
امتیاز4ستاره ونیم. داستان در فضای خاکستری رئال و سورئال نوشته شده که کاملا با زندگی (زندگی اون زمان ژاپن) تطابق داره و در عین حال با مشکلاتی که ما در حال حاضر باهاش درگیریم! خلاصه که داستان پراز احساس بود و نوشته خارج از حصر زمان.
قلم موراکامی خیلی خاص و برای من جذابه. البته همونطور که مترجم هم اشاره کردن کتاب به عمق و پیچیدگی کافکا در صاحل نیست ولی شخصا فکر میکنم برای شروع خوندن و گوش دادن به موراکامی این کتاب خیلی خوبی هست که تا حدی با سبک و قلم موراکامی آشنا بشید
عالی بود. اینکه در یک نیمه شب تا صبح چقدر میتواند هر ساعتش متفاوت باشد و چه اتفاقاتی بیفتد بسیار جذاب بود. طوری روایت شده انگار مدت زمانی بیش از یک نیمه شب تا صبح باشد. من دوست داشتم. از راویان تشکر میکنم برای اجرای خوب.
به نظربنده اثر ادبی وزین و جالبی بود و خوانش گویندگان این اثر آنرا شنیدنی ترکرده بود نویسنده با مهارت تمام اتفاقاتی که دریک شب برای ماری افتاده با توصیف لحظاتی از شب که برای همه ما آشنااست ولی چندان به آن توجه نمی کنیم به تصویر می کشد
رمانی بسیار به هم ریخته، عاری از انسجام و تهی از معنا بود. به نظر میرسد نویسنده بطور فزایندهای توان خود را روی ابداع شیوهای نو از رمان نویسی صرف نموده و در عوض هر آنچه که برای خلق یک اثر خوب نیاز است را از دست داده است.
خب راستش هنوز درست گوش نکردم ولی از صحبتهای دوستان بر میاد خب یه رمان اجتماعی با اتفاقات معمولی یا غیر معمولی یا سطح طبقاتی دلخوش بودن با یه حشره نمی دونم باید کامل گوش کنم ژانر مورد علاقه من نیست ولی خالی از لطف نباید باشه
به نظرم ماجرای داستان جذابیت خاصی نداشت و روند طولانی و خسته کننده ای داشت. صدای گوینده خانم خیلی قشنگ بود. داستان درمورد زندگی دختری به اسم ماری بعد از نیمه شب و بیان می کنه و اتفاقاتی که قراره در اون ساعات براش پیش بیاد.
قشنگ بود... خیلی دوستش داشتم
برعکس کسایی ک میگن با نوشتههای هاروکی موراکامی ارتباط نمیگیرن، من خیلی خوب ارتباط میگیرم و غرقشون میشم، بری همین خیلی ازشون لذت میبرم
گوینده هم عالی بودن
ممنونم
سبک نگارشش را دوست دارم و همه چیز آنچه هست بیان میشود بدون هرگونه اغراق با توصیف کامل مکان و هر آن چیز، که گویا در انجا هستیم، و آمیخته به صداها وموسیقی، متن و گویندگی همه باهم فوق العاده
اولین اثری بود که از هاروکی موراکامی میشنیدم. با توجه به تعریف هایی که از این نویسنده شنیده بودم این کتاب رو شروع کردم. کتاب هرچند خیلی خوب خوانده شده بود، اما داستان پایان نامشخصی داشت.
سلام به نظر من داستان جالبی بود. بیشتر میخواست سرگذشت اری رو به ما بفهمونه و در انتها به قشنگی ارتباط دو خواهر که در ابتدا به خاطر حسادت سرد شده و بعد کم کم، گرم شده رو نشون میده.
خب دوسش داشتم و موضوع جذاب و متفاوت بود اما قسمت آخر عجیب بود و نتونستم درک کنم... حس و رابطه بین اری و ماری.. یکمی مبهم تو ذهنم موند ولی در کل این رمان جادویی رو بهتون پیشنهاد میکنم🤝🏻😍
داستان تنهایی و نارضایتی اکثر انسان های امروز در هر جایگاهی که هستن رو خیلی زیبا توصیف کرده از راننده تاکسیتا پسر جوان هنرمند دختران تو هتل، ماری و…. در ضمن اجرای کتاب عالی بود مرسی از هنرمندان
خیلی صدای گوینده ها رو دوست داشتم افکت ها هم داستان رو برام جالب تر کرده بوددر کل روند داستان قشنگ بود جزئیات خیلی قشنگ و قابل تصور گفته شد و باعث میشه به پیوندهای خونی بیشتر توجه کنیم
این کتاب موراکامی رو هنوز نتوانستم بخوانم، ولی کتاب دیگر موراکامی را که خواندم همان اوایل رها کردم.... با قلم نویسنده نتوانستم ارتباط بگیرم... در هر حال ممنون از کتابراه دوستداشتنی
یه دختر خانمی به اسم إری تصمیم گرفته بخوابه و سه ماهه همش خوابه، یه شب خواهرش ماری از خونه خارج میشه و اتفاقایی که براش میوفته رو بیان میکنه، کاملا ژانر متفاوتی داره
خوانش عالی حتی میتونه سادهترین متون رو جذاب کنه. روایت یه شب تا صبح. یه شب زندهداری. یه تجربه. یه زندگی روزمره. ساده ولی با جزییات. من رو کاملا جذب خودش کرد و لذت بردم.
اول از همه تشکر میکنم از کتابراه و گویندهی عالی کتاب، من اولین کتابیه که از این نویسنده میخونم و به نظرم کشش داستان نسبتا خوب بود ولی پایان بندی دقیقی نداشت، در کل بد نبود.
داستان یک هزارتوی معمایی و سورپرایز کننده است که در کوچه پس کوچههای ژاپن رخ میده. از اونا که تا چند روز ذهنت رو درگیر میکنه و درنهایت شوکه میشی. به شدت توصیه میشه
تا نیمه ی کتاب رو خوندم و بخش های مکالمات بد نیست و کشش داره که گوش بدم و صدای گوینده ها خوبه ارتباط خوبی برقرار کردم ولی هنوز دقیقا متوجه وضیت خواهری که تو خوابه نشدم
تنها چیز جذاب کتاب صدای دلنشین راویها بود نه خود داستان و نه پایان بازش برام جذاب نبودهمش منتظر یه اتفاق بودم ولی فقط ازین پله به اون پله شد بدون هدف و ماجرای جدید و یهو تمام..
من خیلی دوست داشتم این کتاب رو و چقدرررر از نسخه صوتی لذت بردم؛ خوانش خوب؛ صداها و اجراهای بسیار عالی 👍 خیلی نسخه یوتیوب با کیفیتی بود و داستان هم برای من خیلییی جذاب بود.
این کتاب جزو داستانهای مورد علاقهام بود. خیلی زیبا و واضح جزئیات توصیف شده آدم به راحتی میتونه داستان رو درک و تصویر سازی کنه. صدای گویندگان بسیار عالی بود. سپاسگزارم
داستان اتفاقاتی که طی یک شب برای دختری روی میده رو روایت میکنه. دختری که احساس طرد و تنهایی میکنه و میخواد حتی برای یک شب هم که شده از خواهر و خانه و خانواده فرار کنه
کتاب خوبی بود وچقدر زیبا زیر پوست شب را به تصویر کشیده آقای موراکامی، اجرا هم خوب بود قصه چند ساعت شب را از دیدگاه ناظران مختلف به تصویر کشیده، برای اوقات بیکاری کتاب خوبی است
کتابی جذاب و گیرایی پر از مفهوم که نیاز به تفکر داره باید تشکر کنم از افرادی که توی نظرات یه سری مفاهیم رو توضیح دادن به من که خیلی توی فهم کتاب کمک کرد
داستان خیلی قشنگی داره ولی تا عمیق بهش فکر نکنی متوجه منظورش نمیشی به نظرم باید به شدت به نماد بودن کارکتراش فکر کنی در کل میتونه خیلی به فکر وادارت کنه
ریز بینی و توصیفاتش جذاب بود
گویش کتاب هم با این حالت نمایشنامه گونهاش، جذابیت اثر بیشتر کرده بود
اما. نکته اصلی کتاب که خیلی برام حائز اهمیت بود نگاه عمیق نویسنده به زندگی انسان و اهمیت عشق بود که خیلی پسندیدم 🌻🌻