نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پس از تاریکی - هاروکی موراکامی

فرشته میرصادقی
۱۴۰۲/۰۱/۰۲
اولین اثر از این نویسنده بود که خوندم
ریز بینی و توصیفاتش جذاب بود
گویش کتاب هم با این حالت نمایشنامه گونه‌اش، جذابیت اثر بیشتر کرده بود
اما. نکته اصلی کتاب که خیلی برام حائز اهمیت بود نگاه عمیق نویسنده به زندگی انسان و اهمیت عشق بود که خیلی پسندیدم 🌻🌻
ن قهرمانی
۱۴۰۵/۰۲/۱۴
سبک قلم هاروکی موراکامی علاقمندان خاص خود را دارد خلق فضایی چند بعدی برای خواننده لذت بخش است سبک منحصر به فرد موراکامی باعث غرق شدن در فضای داستان میشود. اگر طرفدار سبک او باشید حتما از شنیدنش لذت خواهید برد و البته صداگذاری هم بسیار عالی و بجا بود
‌ceeport
۱۴۰۴/۱۱/۱۳
ممنون از کتابراه برای هدیه ی این اثر جالب صدا و اجرای گویندگان نقش ها همه عالی بودن صدای نقش ماری خیلی قشنگ بود و صدای راوی و جزییات داستان جوری بود که من انگار داشتم فیلم میدیدم نه رمان صوتی قلم نویسنده رو دوست داشتم از فصل اول مجذوب داستان شدم
Sara asadi
۱۴۰۴/۱۱/۰۳
من با توجه به نظرات کتاب رو گوش دادم. واقعا هیچگونه کشش و محتوی خاصی نداره. تکلیف بعضی از کارکترها اصلا مشخص نمیشه و انگار نویسنده از سرش باز کرده. برای کسایی که یکم دنبال کتاب پر اتفاق و هیجانی هستن اصلا ناسب نیست. خوانش و صداسازی خوبه فقط.
Sara Najafi
۱۴۰۱/۰۹/۱۴
مثل همیشه و همونطور که انتظارش رو داشتم غرق در دنیای اعجاب انگیز قلم موراکامی شدم، البته که خیلی روان تر و رئال تر از کافکا در کرانه و سرزمین عجایب و ته دنیای بیرحم بود ولی در کل لذت میبرم از جهان بینی این نویسنده دوست داشتنی.
جواد پارسی
۱۴۰۵/۰۲/۰۵
موراکامی به موسیقی و نوشتن رئالیسم جادویی علاقه دارد. اینجا موسیقی صدای زیر متن داستان است ولی رئالیسم جادویی بسیار کم رنگ شده است. کتاب بسیار روان نوشته شده است و با توجه به حجم نسبتا کم کتابف عنصر غافلگیری به اندازه مناسب در متن هست.
کیانوش غلامی
۱۴۰۴/۱۲/۲۳
کتاب خوبی بود، داستان ملایمی داشت، گوینده‌ها کارشون فوق‌العاده بود و به جرعت میتونم بگم زیبایی این داستان رو تا ۹۰٪ گویندگی راوی‌های عزیز زیباتر کرده و خوده داستان هیجان خاصی نداشت ولی در کل خوب بود، مرسی از کتابراه عزیز
احمدی
۱۴۰۴/۱۲/۱۹
امتیاز4ستاره ونیم. داستان در فضای خاکستری رئال و سورئال نوشته شده که کاملا با زندگی (زندگی اون زمان ژاپن) تطابق داره و در عین حال با مشکلاتی که ما در حال حاضر باهاش درگیریم! خلاصه که داستان پراز احساس بود و نوشته خارج از حصر زمان.
Anahita Adish
۱۴۰۴/۱۱/۲۶
قلم موراکامی خیلی خاص و برای من جذابه. البته همونطور که مترجم هم اشاره کردن کتاب به عمق و پیچیدگی کافکا در صاحل نیست ولی شخصا فکر میکنم برای شروع خوندن و گوش دادن به موراکامی این کتاب خیلی خوبی هست که تا حدی با سبک و قلم موراکامی آشنا بشید
حمیده زارعی
۱۴۰۴/۱۱/۲۲
عالی بود. اینکه در یک نیمه شب تا صبح چقدر میتواند هر ساعتش متفاوت باشد و چه اتفاقاتی بیفتد بسیار جذاب بود. طوری روایت شده انگار مدت زمانی بیش از یک نیمه شب تا صبح باشد. من دوست داشتم. از راویان تشکر میکنم برای اجرای خوب.
فرهاد ادیب نیا
۱۴۰۴/۱۱/۲۰
به نظربنده اثر ادبی وزین و جالبی بود و خوانش گویندگان این اثر آنرا شنیدنی ترکرده بود نویسنده با مهارت تمام اتفاقاتی که دریک شب برای ماری افتاده با توصیف لحظاتی از شب که برای همه ما آشنااست ولی چندان به آن توجه نمی کنیم به تصویر می کشد
رامین اکرادی
۱۴۰۴/۱۱/۱۸
رمانی بسیار به هم ریخته، عاری از انسجام و تهی از معنا بود. به نظر میرسد نویسنده بطور فزاینده‌ای توان خود را روی ابداع شیوه‌ای نو از رمان نویسی صرف نموده و در عوض هر آنچه که برای خلق یک اثر خوب نیاز است را از دست داده است.
Hadi
۱۴۰۴/۱۱/۰۸
خب راستش هنوز درست گوش نکردم ولی از صحبتهای دوستان بر میاد خب یه رمان اجتماعی با اتفاقات معمولی یا غیر معمولی یا سطح طبقاتی دلخوش بودن با یه حشره نمی دونم باید کامل گوش کنم ژانر مورد علاقه من نیست ولی خالی از لطف نباید باشه
فاطمه بابایی
۱۴۰۴/۱۱/۰۵
به نظرم ماجرای داستان جذابیت خاصی نداشت و روند طولانی و خسته کننده ای داشت. صدای گوینده خانم خیلی قشنگ بود. داستان درمورد زندگی دختری به اسم ماری بعد از نیمه شب و بیان می کنه و اتفاقاتی که قراره در اون ساعات براش پیش بیاد.
آزاده بیرانوند
۱۴۰۰/۰۷/۰۷
قشنگ بود... خیلی دوستش داشتم
برعکس کسایی ک میگن با نوشته‌های هاروکی موراکامی ارتباط نمیگیرن، من خیلی خوب ارتباط میگیرم و غرقشون میشم، بری همین خیلی ازشون لذت میبرم
گوینده هم عالی بودن
ممنونم
اعظم بیگلو
۱۴۰۱/۰۲/۱۳
سبک نگارشش را دوست دارم و همه چیز آنچه هست بیان میشود بدون هرگونه اغراق با توصیف کامل مکان و هر آن چیز، که گویا در انجا هستیم، و آمیخته به صداها وموسیقی، متن و گویندگی همه باهم فوق العاده
Yasaman Ahmadi
۱۴۰۵/۰۲/۰۹
اولین اثری بود که از هاروکی موراکامی میشنیدم. با توجه به تعریف هایی که از این نویسنده شنیده بودم این کتاب رو شروع کردم. کتاب هرچند خیلی خوب خوانده شده بود، اما داستان پایان نامشخصی داشت.
★ **
۱۴۰۴/۱۲/۱۴
سلام به نظر من داستان جالبی بود. بیشتر میخواست سرگذشت اری رو به ما بفهمونه و در انتها به قشنگی ارتباط دو خواهر که در ابتدا به خاطر حسادت سرد شده و بعد کم کم، گرم شده رو نشون میده.
لیلی
۱۴۰۴/۱۱/۱۰
خب دوسش داشتم و موضوع جذاب و متفاوت بود اما قسمت آخر عجیب بود و نتونستم درک کنم... حس و رابطه بین اری و ماری.. یکمی مبهم تو ذهنم موند ولی در کل این رمان جادویی رو بهتون پیشنهاد میکنم🤝🏻😍
شیما فرح
۱۴۰۴/۱۱/۰۷
داستان تنهایی و نارضایتی اکثر انسان های امروز در هر جایگاهی که هستن رو خیلی زیبا توصیف کرده از راننده تاکسیتا پسر جوان هنرمند دختران تو هتل، ماری و…. در ضمن اجرای کتاب عالی بود مرسی از هنرمندان
دنیا خالق دوست
۱۴۰۴/۱۱/۰۵
خیلی صدای گوینده ها رو دوست داشتم افکت ها هم داستان رو برام جالب تر کرده بوددر کل روند داستان قشنگ بود جزئیات خیلی قشنگ و قابل تصور گفته شد و باعث میشه به پیوندهای خونی بیشتر توجه کنیم
ali tabatabaie
۱۴۰۴/۱۱/۰۳
این کتاب موراکامی رو هنوز نتوانستم بخوانم، ولی کتاب دیگر موراکامی را که خواندم همان اوایل رها کردم.... با قلم نویسنده نتوانستم ارتباط بگیرم... در هر حال ممنون از کتابراه دوست‌داشتنی
نسترن پارسا
۱۴۰۵/۰۲/۳۱
یه دختر خانمی به اسم إری تصمیم گرفته بخوابه و سه ماهه همش خوابه، یه شب خواهرش ماری از خونه خارج میشه و اتفاقایی که براش میوفته رو بیان میکنه، کاملا ژانر متفاوتی داره
نفیسه رخصت طلب
۱۴۰۵/۰۱/۱۵
خوانش عالی حتی میتونه ساده‌ترین متون رو جذاب کنه. روایت یه شب تا صبح. یه شب زنده‌داری. یه تجربه. یه زندگی روزمره. ساده ولی با جزییات. من رو کاملا جذب خودش کرد و لذت بردم.
مهسا بارسم
۱۴۰۴/۱۲/۱۳
اول از همه تشکر میکنم از کتابراه و گوینده‌ی عالی کتاب، من اولین کتابیه که از این نویسنده میخونم و به نظرم کشش داستان نسبتا خوب بود ولی پایان بندی دقیقی نداشت، در کل بد نبود.
روزبه هرمزی
۱۴۰۴/۱۲/۱۰
داستان یک هزارتوی معمایی و سورپرایز کننده است که در کوچه پس کوچه‌های ژاپن رخ میده. از اونا که تا چند روز ذهنت رو درگیر میکنه و درنهایت شوکه میشی. به شدت توصیه میشه
Mary
۱۴۰۴/۱۱/۲۷
تا نیمه ی کتاب رو خوندم و بخش های مکالمات بد نیست و کشش داره که گوش بدم و صدای گوینده ها خوبه ارتباط خوبی برقرار کردم ولی هنوز دقیقا متوجه وضیت خواهری که تو خوابه نشدم
parand mardani
۱۴۰۴/۱۱/۲۱
تنها چیز جذاب کتاب صدای دلنشین راوی‌ها بود نه خود داستان و نه پایان بازش برام جذاب نبودهمش منتظر یه اتفاق بودم ولی فقط ازین پله به اون پله شد بدون هدف و ماجرای جدید و یهو تمام..
N n
۱۴۰۴/۱۱/۱۵
من خیلی دوست داشتم این کتاب رو و چقدرررر از نسخه صوتی لذت بردم؛ خوانش خوب؛ صداها و اجراهای بسیار عالی 👍 خیلی نسخه یوتیوب با کیفیتی بود و داستان هم برای من خیلییی جذاب بود.
ستاره گودرزی
۱۴۰۴/۱۱/۰۷
این کتاب جزو داستان‌های مورد علاقه‌ام بود. خیلی زیبا و واضح جزئیات توصیف شده آدم به راحتی میتونه داستان رو درک و تصویر سازی کنه. صدای گویندگان بسیار عالی بود. سپاسگزارم
ارام ا
۱۴۰۴/۱۱/۰۳
داستان اتفاقاتی که طی یک شب برای دختری روی میده رو روایت میکنه. دختری که احساس طرد و تنهایی میکنه و میخواد حتی برای یک شب هم که شده از خواهر و خانه و خانواده فرار کنه
Raana Mansouri
۱۴۰۴/۱۱/۰۲
کتاب خوبی بود وچقدر زیبا زیر پوست شب را به تصویر کشیده آقای موراکامی، اجرا هم خوب بود قصه چند ساعت شب را از دیدگاه ناظران مختلف به تصویر کشیده، برای اوقات بیکاری کتاب خوبی است
احسان حسن زاده امین
۱۴۰۵/۰۲/۰۱
رمان جذابی بود و نمی‌دونم چرا منو یاد فیلم پالپ فکشن انداخت. خیلی جذاب شخصیت پردازی‌ها انجام شده و داستان برام جدید بود. در کل باید بگم لذت بردم
فائزه حسنی
۱۴۰۵/۰۱/۲۲
کتابی پر از مفهوم های عمیق و پنهان. گوینده هم عالی بود ولی پایان باز داشت که خیلی با علاقه من سازگار نیست ولی در مجموع خوب بود. ممنون از کتابراه
آتنا
۱۴۰۵/۰۱/۱۸
کتابی جذاب و گیرایی پر از مفهوم که نیاز به تفکر داره باید تشکر کنم از افرادی که توی نظرات یه سری مفاهیم رو توضیح دادن به من که خیلی توی فهم کتاب کمک کرد
marjan eslami
۱۴۰۵/۰۱/۱۳
کتابی جذاب که یک شب تا صبح دختری جوان در محله ایی که شبهای متفاوت و نامناسبی رو داره روایت میکنه و روابط اون با دنیای اطراف و خانواده جذاب هست.
MoJab
۱۴۰۴/۱۲/۱۵
کتابی بسیار جذاب و گیرا با بیانی ساده و خودمانی. نویسنده در تمام لحظات ما را با خود همراه می‌کند. صدای راویان دستان بسیار گرم، دلنشین و زیباست.
دانیال
۱۴۰۴/۱۱/۱۲
داستان خیلی قشنگی داره ولی تا عمیق بهش فکر نکنی متوجه منظورش نمیشی به نظرم باید به شدت به نماد بودن کارکتراش فکر کنی در کل میتونه خیلی به فکر وادارت کنه
فرنوش گراوند
۱۴۰۴/۱۱/۰۶
سبک نوشتاری کتاب برام جالب بود و در کل از شنیدن اون لذت بردم کتابی بدون هیچ اتفاقی وفقط روایت کننده یک شب طولانی، گفتگوهایی ساده ولی دلنشین
Bbj Jbj
۱۴۰۲/۰۲/۱۵
داشتان کتاب به در خود ماندگی و عدم ارتباط موثر فرد با دنیای بیرون می‌پردازد. همچنین لایه‌های زیرین شهر توکیو و دنیای شبانه ان را به تصویر می‌کشد.
Faran Kamali
۱۴۰۵/۰۲/۰۹
داستان های موراکامی را بسیار دوست دارم و قشنگ ترین لحظات کتاب تلفیق آن با موسیقی است. خوانش کتاب بسیار عالی است و از کتاب راه بسیار ممنونم.
Fatemeh.h
۱۴۰۵/۰۲/۰۹
داستان زیبا و عمیقی بود، تکه ای از زندگی رو نشون میداد. روابط انسانی میتونن بهبود پیدا کنن و زندگی قشنگ تر بشه. گویندگی هم عالی بود.
فاطمه حاج حسینی
۱۴۰۵/۰۲/۰۳
رمان جذابی بود. سبک داستانی نسبتا متفاوتی داشت و نویسنده سعی داشت در پوشش داستان مفاهیم عمیقی را انتقال دهد در کل پیشنهاد میشود.
فاطمه زارع
۱۴۰۵/۰۲/۰۳
موراکی خالق نوشته های عمیق... صادقانه و کوتاه کتابی بی نظیر با صدا گذاری بی نظیر... ذهنتونو درگیر میکنه نوشته و گوینده ذهنتونو معتاد به شنیدن
رضا
۱۴۰۴/۱۲/۱۵
روایت ماجراها یی است در طول یک شب تا صبح که پرسپکتیو زمانی در آن رعایت نشده است. از روی کنجکاوی داستان را دنبال کردم.
Sam.Gh
۱۴۰۴/۱۲/۰۲
جالب بود. نویسنده به سراغ سوژه‌ای رفته که اکثرا نسبت بهش بی توجه هستیم. دنیای شب در کلانشهری مثل توکیو. مسایل و مشکلات مردمی که درگیر ان هستند
فی فی فخرا
۱۴۰۴/۱۱/۳۰
سبک نوشتن کتاب جالب و جدید بود. صدای خواننده عالی بود. پایان کتاب باز بود. در کل تجربه جدیدیه از خوندن و من توصیه می‌کنم بخونین
میترا اکبری
۱۴۰۴/۱۱/۱۷
اینکه تو یک شب افراد میتونن چقدر تجربه‌های متفاوتی داشته خیلی جالبه و خیلی روی دیدگاهمون به زندگی تاثیر میذاره من سفر آری رو دوست داشتم
سودابه یغمایی
۱۴۰۴/۱۱/۱۵
کتاب شروع بسیار خوبی داره ومیتونم بگم تا انتها خوبه ولی در آخر نتیجه روباز و ناتمام میگذاره من فکر کردم تموم نشده ولی صرف نظر از پایان عالیه
Delaram Nosrati
۱۴۰۴/۱۱/۱۲
من راستش متوجه نشدم موضوع داستان چیبود دقیقا و نوشتن نویسنده رو اصلا دوست نداشتم ولی پنج ستاره رو به خاطر خوندن قشنگ گوینده ها دادم
<< 1 2 3 4 >>
👋 سوالی دارید؟