نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کتاب دزد - مارکوس زوساک
4.6
406 رای
ساناز نوروزی اصل
۱۴۰۵/۰۱/۱۰
10
این کتاب رو به همه توصیه میکنم گوش بدن. وقایع تاریخی وقتی با ماجراهای روزمره یا عاشقانه به صورت رمان در میان دیگه هرگز اون وقایع تاریخی از ذهن خارج نمیشن. خلاقییت نویسنده برام خیلی جالب بود راوی کتاب فرشته مرگ بود که نشان از قدرت نویسندگیه نویسنده کتاب داشت. کتابخوان عالی و روان کتاب رو خووند. همه چیز عالی بود به امید روزی که جنگی در دنیا وجود نداشته باشه و همه انسانها در صلح و سلامت زندگی کنن
عالی بود بی نظیر داستان فو ق العاده با روایت فوق العاده تر من با فصل های آخر بغض کردم طوری که گلوم می سوخت و احساس کردم به توپ گنده یک دردناک تو گلوم وجود داره مرگ و تسخیر توسط انسان ها و باید بخونی تا بفهمی که جی میگم ضمن این که برام واقعا سوال شد که چرا یهود اینقدر مورد ستم واقع شده توسط هیتلر و آیا اسراییل امروز نتیجه افکار زشت هیتلر نبوده،،، و ایران کنونی کجای این ماجرا ایستاده
کتاب بسیار زیبا و جذابی بود، داستانی گیرا و به شدت احساسی که مارو غرق دنیای کتاب می کنه. کالب روایت زندگی دختری است که در زمان جنگ جهانی در آلمان نازی زندگی میکند و سختی ها و کشمکش های وی را تعریف میکند، فصل های آخر کتاب به شدت احساسی بود، چنان که غرق در احساساتمون میشیم و زمان را فراموش میکنیم. سپاس ویژه از تیمی که روی این کتاب کار کردن و نسخه صوتی آن را شاهکار کردند.
کتاب دزد یا دفترچه خاطرات مرگ. راوی داستان صدایی خش دار و گرم دارد؛ همان چیزی است که اغلب از آن فرار می کنند: مرگ. راوی ما در اینجا آن موجود ترسناک و بی رحم همیشگی نیست بلکه یک راوی خستگی ناپذیر و کنجکاو است که گاهی از بی رحمی انسان ها شوکه می شود. مرگ در این داستان نه تنها شاهد که تحلیلگر رفتارهای انسانی است. همین زاویه دید متفاوت بر جذابیت داستان می افزاید.
اصلا جالب نبوده، مثلا روای داستان مرگه، در حالی که نویسنده هیچ نقشه خاصی برای این قضیه نداره، یعنی هیچ دلیلی نداره راوی مرگ باشه، هر کس دیگهای هم راوی بود، تغییری توی داستان ایجاد نمیشد، و راوی اصلا خصوصیات مرگ داشتن رو به آدم منتقل نمیکنه، انگار یه روای معمولیه که وانمود میکنه مرگه، نکته خاصی نداره، داستان بخصوصی نداره، یه داستان غیر جذاب و حوصله سر بر هست بیشتر.
فکر نمیکنم اسم خیابان هیمل و ساکنانش رو هیچ وقت فراموش کنم.
گاهی اوقات کسانی هستن که با وجود تمام ماجراها و اتفاقات هنوز هم میتونن با زندگی، زندگی کنند. و این کتاب سرنوشت همچنین کسانی هست.
این کتاب نوشته لیزل هست که روزی به طور اتفاقی دفتر خودش رو گم میکنه تا به دست مرگ برسه و اون رو برای ما روایت کنه، روایتی که با روح شما ملاقات میکند 🌹🪗
گاهی اوقات کسانی هستن که با وجود تمام ماجراها و اتفاقات هنوز هم میتونن با زندگی، زندگی کنند. و این کتاب سرنوشت همچنین کسانی هست.
این کتاب نوشته لیزل هست که روزی به طور اتفاقی دفتر خودش رو گم میکنه تا به دست مرگ برسه و اون رو برای ما روایت کنه، روایتی که با روح شما ملاقات میکند 🌹🪗
جالب بود نظر خاصی نیست ولی چیزی که نویسنده باید به آن توجه زیادی کنه انتخاب اسم درست 😐 یعنی چی "کتاب دزد" یکجورایی باید با خلاقیت بیشتری اسم انتخاب می کرد تا افراد را جذب کند اسم اش که منو جذب نکرد نزدیکان معرفی کردند 😐 داستان خودش خوب بود یعنی منی که گوش می کردم با داستان مشکلی نداشتم ولی عالی هم نبود در کل که پیشنهاد میکنم شما هم گوش کنید شاید خوشتون اومد
با درود و احترام این کتاب رمانی بسیار عالی و دلنشین و گویا از حوادث اتفاق افتاده در جنگ جهانی دوم است که نویسنده حوادث فوق را بصورت ملموس و با زبانی گویا بیان می کند و کتاب خوان محترم و توانا با خوانش بسیار موثر و عالی و موزیک متن فوق العاده تصاویر اتفاقات را به ذهن متبادر می کند. من خواندن این کتاب عالی را به همه ی علاقمندان پیشنهاد می کنم.
از کتابراه بابت این هدیه ارزشمند ممنونم. داستان در مورد دختر نوجوانی در بحبوهه جنگ جهانی دوم در آلمانه که به فرزند خوندگی گرفته شده و در اون خونه خواندن و نوشتن یاد میگیره. روایت دردهای عمیق شخصیتها، زندگی مشقت بارشون در سالهای جنگ، وحشت، تحقیر، اندوه و مرگ … همگی به زیبایی بیان شده. راوی داستان هم بنظرم خیلی جالب و نو بود. داستان بشدت غمانگیز و قشنگیه🫠
کتاب تقریبا جالبی در مورد زندگی دختری به نام لیزل که در یه حادثه ای برادر و مادر خود را از دست می دهد و در پی این اتفاق خانواده هاورمان او را به فرزند خواندگی می گیرند. لیزل خیلی به کتاب ها علاقه دارد و تصمیم می گیرد در هر شرایطی کتاب بدزدد حتی زمانی که خیلی گرسنه شده باشد انتخابش کتاب هست برای همین یکی از دوستانش او را کتاب دزد صدا می زند.
ممنون از کتابراه که فرصت داد تا به رایگان این کتاب رو گوش بدم.
از خوانشگر کتاب بسیار سپاسگزارم، مهارتشون باعث شد که کتاب رو ادامه بدم. ترجمه هم عالی و روان بود. خود کتاب هم که پر از غم و حسرت و نگرانیه، اگر شرایط شنیدن همچین چیزهایی رو ندارید فعلا گوشش ندید. امیدوارم با ظهور منجی جهان زودتر پر از عدل و شادی و صلح بشه انشاالله🍃
از خوانشگر کتاب بسیار سپاسگزارم، مهارتشون باعث شد که کتاب رو ادامه بدم. ترجمه هم عالی و روان بود. خود کتاب هم که پر از غم و حسرت و نگرانیه، اگر شرایط شنیدن همچین چیزهایی رو ندارید فعلا گوشش ندید. امیدوارم با ظهور منجی جهان زودتر پر از عدل و شادی و صلح بشه انشاالله🍃
من معمولا قبل اینکه دیدگاه خودم رو بنویسم نظرات رو میخونم. جالبه که به من کمک میکنه که خودم رو ارزیابی کنم و ببینم که ایا به درکی که باید از کتاب رسیدم یا نه. از همه کتابخونهای عزیز که اینجا کامنت میذارن تشکر میکنم🥰
این کتاب رو دوست داشتم فقط دو فصل اول تا جایی که وارد موضوع داستان بشم واقعا خسته کننده شده بود، اما ارزشش رو داشت.
این کتاب رو دوست داشتم فقط دو فصل اول تا جایی که وارد موضوع داستان بشم واقعا خسته کننده شده بود، اما ارزشش رو داشت.
برای من مثل یک دژاوو بود. تفاوت در اندیشه و دین با پیشوا و وقوع فجایع به خاطر این تفاوت، پرواز هزاران روح در یک شب فقط به خاطر رضایت پیشوا، ضجه های مادران و پدرانی که به دنبال جنازه ی فرزندانشان می گردند، شرمندگی از زنده بودن پس از فاجعه و... و خاکستری بودن و فقط شاهد بودن احساس فرشته ی مرگ که راوی این داستان هست رو برای ما تکرار می کند.
قسمت بود این کتاب توی جنگ تمام کنم به معنای واقعی کلمه بهترین کتاببود چقدر از مرگ میترسیدم ولی وقتی راویکتابکه مرگ اینقدر لطیف از بردن ادما میگفت😭😭اونجایی که روح هانس لیزل و صدا زده بود و راوی گفت کسایی که دوسشون دارن صدا میزنند یاد اتفاقات دوماه پیش افتادم
😭بی نظیر بود. پاینده ایران عزیزم❤️🩹
😭بی نظیر بود. پاینده ایران عزیزم❤️🩹
نحوه روایت داستان متفاوت از باقی کتابهایی که خوندم بود، یک راوی متفاوت که به جذابیت داستان اضافه میکرد. توصیفات نویسنده از مسائل و پدیدهها بخش جذاب داستان برای من بود و در آخر مهارت گوینده که خیلی مسلط به متن بودن و با استفاده از لحن مناسب کاملا احساسات رو منتقل میکرد، سوای از خود متن کتاب باعث جذابیت داستان شده بود.
با این کتاب قراره با این خانواده ای همراه بشیم، و قراره روزهای سخت دوران هیتلر رو از نگاه گوشه ای از آلمان به اسم خیابان هیمل بخونیم. خیابونی که معنیش میشه بهشت و شاهد فصل های قشنگ دوستی شیرین لیزل و رودی خواهد بود. و در سختی ها و تلخی های داستان این خیابون، بدرفتاری با یهودی ها، جنگ و ترس رو خواهیم خوند.
متاسفانه از بین صداپیشگانی که سالها کتابهای ایشان را میشنوم، حامد فعال از زمره بی استعدادترین و ضعیفترین صداهایی است که میشود نامبرد. وقتی به صدای ایشان گوشی میدهیم فردی در نظرمان میآید ک در حال مکیدن آلوچه است. واقعا کیغیت یک رمان مهم نوسط ایشان به فنا میرود همان بلایی ک سر رمان مرشد و مارگاریتا افتاد.
بسیار زیبا و جذاب دقیقا انسان رو در فضای اون موقع نشون میده و داستانی بسیار انسانی بر مبنای انسانیت و مهربانی هست تک تک عناصر داستان دارای ابعاد انسانی مهربانی و خوش قلبی خاص خودشون و به شیوه خودشون هستن داستان غمگینه ولی با خواندنش از لحاظ احساسی تحت فشار قرار نمیگیرین و از تک تک عناصر و شخصیتها حس خوب گرفته میشه
فوق العاده قشنگ بود، غم، شادی، و خلاصه زندگی و مرگ تو این کتاب جریان داشت، شخصیت پردازی ها قوی بود، از یه جایی به بعد نمی تونید کنار بذاریدش، خط داستانی به خوبی پیش میره، حتما پیشنهاد میکنم گوش بدید، صدای خواننده بسیار دلنشین هست، و موسیقی انتخاب شده در هر قسمت بسیار به جا بود، ممنون از کتابراه
عالی، عالی، عالی. به همه پیشنهاد میدم که گوش کنم. اجرای صوتی فوق العاده، به همراه کارگردانی عالی. داستان هم که از سمت عزرائیل روایت میشه.! فیلمش رو هم دیدم. فیلمش اصلا غیر قابل مقایسه با کتابشه. از جمله کتابهایی بود که دوبار گوش دادم و بعدها هم باز گوش میکنم. کتابراه، دمت گرم که اینقدر خوبی. ♥️
با سلام و احترام کتاب داستان آرام، ساده و جذابی دارد ابتکار نویسنده در مورد انتخاب راوی بسیار نوآورانه است انتخاب فرشته مرگ به عنوان روایت گر داستان زندگی بسیار جذاب و تازه است ترجمه کتاب بسیار روان و شیوا بود و صدای گوینده دلنشین و آرام بخش بود پناه خوبی برای گذر از شرایط این روزها بود با تشکر از زحمات شما
خیلی غمگین بود... چرا؟ واقعا چرا؟ ما انسانها بی رحم هستیم... همدیگه رو میکشیم و هیچ وقت نمی فهمیم که کسانی که عزیزشون رو از دست میدن چه دردیمیکشن... چه عذابی... چقدر جنگ بده کاش یک روز صلح در تمام جهان باشه... جنگی نباشه... جنگ نباشه... گریه کردم خیلی گریه کردم... نفسم داشت بند میامد از درد این داستان غمگین
باعرض سلام کتاب بسیار جذاب و نفس گیری بود که درهر لحظه ادم رو غافلگیر می کند و یک داستان عجیب دیگر رو دنبال می کند و هر کدام با شوکه شدن شنونده به پایان میرسد ولی نام کتاب و عکس جلد کتاب انسان رو به این اشتباه میندازه که کتاب مخصوص نوجوانان است درصورتی کتاب معمایی پلیسی هیجان انگیز و طولانی هست
کتاب تاثیر گذار و جذاب و در عین حال بسیار غم انگیز بود در مورد سرگذشت دختری که در زمان هیتلر دوران کودکی و نوجوانیشو سپری کرده بود و وقایعی که براش در جنگ پیش اومده و اتفاقات و فراق های جانسوزی و متحمل شده بود ... کار گویندگی عالی بود و بسیار شنیدن این کتاب رو لذت بخش کرده بود
با اینکه رایگانه اما واقعا کتاب قشنگیه. میتونم بگم خوانش، موسیقی، و افکت هاش حتی از کتابهای پولی هم بهتره. داستانش هم قشنگه، درباره دختری که در آلمان نازی زندگی میکنه و پدر و مادرش رو به دلیل کمونیست بودن از دست داده. در کل پیشنهادش میکنم. از آقای راوی برای این خوانش عالی تشکر میکنم.
یکی از زیباترین قلمهایی که تا حالا خونده بودم واقعا جذاب و زیبا بود داستان فوق احساسی بود اخراش کلا یک ساعت اشک ریختم و گوش دادم ولی پیام مهمی که داشت واقعا به درد این روزهای ما میخوره خیلی میشد باهاش همزادپنداری کرد البته امیدوارم هیچ وقت هیچ کس چنین تجربیاتی نداشته باشه تو زندگیش
کتاب خیلی جذابی بود و همزادپنداری با فضای اون دوران، عمیق و موندگار توی دل آدم میشینه. قطعاً ارزش گوشدادن داره، مخصوصاً وقتی بدونی راوی داستان کیه؛ همین موضوع جذابیتش رو چند برابر میکنه. خوانش کتاب هم واقعاً بینظیره و صداسازیها بهقدری حرفهایه که کاملاً با فضای داستان همراهت میکن
اول از همه ممنون از تیم خوب کتابراه از اینکه این کتاب صوتی ارزشمند رو هدیه دادن مورد بعد اینکه من کلا طرفدار کتاب های دوران جنگی نیستم به طور مثال انسان در جستجوی معنا اصلا منو جذب نکرد، اما نحوه ی نگارش این نویسنده در کنار ترجمه خوب و گوینده عالی یه ترکیب فوق العاده ساخت از این کتاب 🙏🏻
هیچ واژه ایی نمیتونه زیبایی این کتاب را توصیف کنه مخصوصا با خوانش آقای فعال با تکتک کلمات کتاب زندگی کردم همیشه در مورد جنگ جهانی از طرف کشورهاییی که مورد تجاوز المان قرار کرفته بود شنیده بودم ولی این کتاب در مورد مردمآلمان هست که در طول جنگ چقدر اسیب دیدن و از هیتلر بدشون میومد
