نقد، بررسی و نظرات کتاب خانه شیشه‌ای - سارا پکانن

خاطره
۱۴۰۴/۰۵/۰۸
یه تریلر فوق العاده. پراز هیجان، تعلیق، ترس. مدتها بود بعد کتاب کودک کامل دنبال داستانی شبیه اون و به ترسناکی اون بودم و این داستان واقعا ترسناک ومو برتنتان سیخ میشه. بعضی لحطات از هیجان نفستون بند میاد. داستان درباره دختری نه ساله به نام رز هست که پرستارش از پنجره اتاقش به بیرون پرتاب شده ومرده و رز بعد اون حادثه در اثر شوک دیگه نمیتونه حرف بزنه ولی ماجرا به اینجا ختم نمیشه، پدر ومادر رز میخوان به خاطر خیانت پدر رز از هم جدا بشن و استلا هادسون ماموری هست که باید والد سرپرست رو انتخاب کنه. والدی که کفایت بیشتری داره و البته قاتل پرستار بچه هم نباشه. استلا خودش در بچگی پدر ومادرش رو از دست داده ومدتی هم مثل رز نمیتونسته حرف بزنه، اولش با حس دلسوزی زیاد سعی میکنه به رز نزدیک بشه وکمکش کنه ولی چندین اتفاق ترسناک باعث ترس استلا میشه و ماجرا هر چی پیش تر میره مرموزتر و دلهره آورتر میشه. اگر جرات خواندن کتابهای ترسناک واقعی و قوی رو دارید به خواندن این کتاب دعوتید
آرشیدا یوسفی
۱۴۰۵/۰۳/۲۳
نمی تونم بگم کشش و هیجان زیاد یا خوبی داشت چون واقعاً جز شوکی که وارد کرد سر اینکه چه کسی واقعاً قاتل بوده و شوک دیگری که درباره ی زندگی خود راوی بود هیچ چیز خاص دیگه ای نداشت اما بد هم نبود. به نظرم به موضوعات روانشناختی درباره ی طلاق و لالی تروماتیک و عذاب وجدان و اینجور چیزها خیلی خوب پرداخته بود و بهترین بخش کتاب همین بود و از نظرم هم سرگرم کننده ست، هم شوکه کننده و هم شخصیت پردازی اش خیلی خوبه اما اون کششی که از یه کتاب جنایی نیاز دارید رو نداره و جز شوک هایی که بهتون وارد می کنه هیچ نشان دیگری از هیجان توش پیدا نمی شه. ترجمه هم خوب بود سانسور داشت اما طوری نبود که متوجه داستان و موضوعات اتفاق افتاده در اون نشید. در کل پیشنهاد می کنم چون از نظرم خیلی شخصیت پردازی خوبی داشت. به طور خلاصه درباره ی استلا وکیل کارشناس تعیین حضانت طلاق هست که به پرونده ی رز که پدر و مادرش ایان و بث بارکلی دارن جدا می شن برمی خوره. با این تفاوت که در این پرونده یک فقره قتل وجود داره. پرستار رز تینا از پنجره ی اتاقش افتاده پایین و مرده و استلا مطمئنه که این کار یکی از خانواده ی بارکلیه و این که رز به لالی تروماتیک دچار شده کار رو برای استلا سخت تر کرده چون رز نه می تونه اگه سرنخی داشته باشه به زبون بیاره و نه می تونه بگه زندگی پیش کدوم یک از والدینش رو ترجیح می ده. توصیفات صحنه ها، شخصیت ها و... هم خیلی عالیه و کلاً قلم نویسنده رو دوست داشتم.
Pari
۱۴۰۵/۰۳/۳۰
خانهٔ شیشه ای جایی است که همهٔ اعضای خانواده در آن شفاف و در معرض دید هستند، اما در عین حال شکننده اند و کوچکترین ضربه، همه چیز را خرد میکند. این شیشه ها نماد «رازهایی» هستند که بالاخره روزی میشکنند و همه چیز را آشکار میکنند. یک خانوادهٔ ثروتمند به نام بارکلی در یک عمارت مجلل زندگی میکنند. اما این خانهٔ لوکس، یک ویژگی عجیب دارد: هیچ پنجره ای از شیشه واقعی ساخته نشده است! همهٔ شیشه ها با نوعی پلاستیک سخت جایگزین شده اند. در همین خانه، یک پرستار بچه به نام تیا، از طبقهٔ سوم سقوط میکند و میمیرد. پلیس نمیداند این حادثه بوده، خودکشی است یا قتل. تنها کسی که احتمالاً چیزی دیده، رز، دختر ۹ سالهٔ خانواده است که در زمان حادثه در خانه بوده. اما رز از آن شب به بعد کاملاً سکوت کرده و حتی یک کلمه هم حرف نمیزند.
زهراجهانگیری
۱۴۰۵/۰۳/۲۰
دو تا از نقاط قوت این کتاب یکی ریزترین جزئیاتی بود که راجع به خیلی چیز ها اعم از نوع لباس پوشیدن هر شخصیت و جزئیات خانه ی بارکلی ها رعایت شده بود و دیگری این بود که هر چند فصل یکبار شاهد دیالوگ هایی خاص درباره ی مشکلات و بعد به یکباره صحبت درباره ی گل نیلوفر بودیم. نمیتونم بگم ژانر این کتاب به کل ترسناکه، ولی توی القا کردن ترس توی موقعیت های مختلف بهتون موفق میشه و همچنین اینکه با توجه به قتلی که درش اتفاق میوفته ژانر جنایی، معمایی و رازآلود داره طوری که هر قسمت از خونه یه راز رو به خودش اختصاص داده و در برگرفته
عرفان صادقی
۱۴۰۵/۰۳/۲۰
امتیاز من به کتاب: ۴. ۳⭐️من نسخه چاپی کتاب رو از همین انتشارات مطالعه کردم. کتاب ترجمه خوب و روانی داره و جز کاندیداهای جایزه گودریدز هم بوده. شما با یه کتاب جنایی-معمایی به سبک کتاب های فریدا مک فادن مواجه خواهید شد. داستان پیرامون دختربچه ای هست که بخاطر قتلی که در خونه اتفاق افتاده خیلی شرایط مناسبی نداره و شخصیت اصلی سعی در کمک کردن به این بچه رو داره. داستان کشش خوبی داره و خسته تون نمیکنه و تو ژانر جنایی میشه گفت راضی کننده ست.
معصومه غریبی
۱۴۰۵/۰۳/۲۴
کتاب جالب و ارزش خوندن رو داشت وخوبی توانست بود هم داستان حالا رو با ایده های شگفت انگیز ادامه بدهد و هم اتفاقات گذشته رو بر خوبی بیان کرده و اینکه به نکات ریز و در عین حال کم توجه اهمیت داده و باعث شده از اهمیت نکات سرنخ های خوبی بدست بیاید و پایان داستان رو بخوبی جمع کرده و آبکی نبود ممنون از شما به خاطر کتاب خوبی که گذاشتید
زهرا جهان بخش
۱۴۰۴/۰۹/۰۹
چرا باید توی ترجمه یک کتاب بجای عبارت رابطه دو نفر واژه ازدواج بکار برده بشه و دایم تکرار بشه در طول کتاب. کتاب زیبایی هست با ناشر صحبت کردم ایراد وارد بود فقط بدلیل تایید این اشتباه بکار رفته ولی به نظر من خیلی موضوع پیش پا افتاده ای هست نیاز به سانسور نیست
یکتا
۱۴۰۵/۰۳/۲۴
داستان را به کسانی که علاقه مند به داستانهایی معمایی هستند پیشنهاد می کنم، توصیف نویسنده درباره وقایع و مکانها اینقدر جامع و کامل هست که تصاویر ناخودآگاه جلو چشم خواننده میاد و در آخر یک پایان غیر قابل پیش بینی همه این موارد باعث عالی بودن این داستان می شود.
تیما اطایا
۱۴۰۴/۰۵/۱۲
کتاب سطحی و بی مایه بود نویسنده خیلی تلاش کرده بود که عنصر ترس و هیجان رو وارد قصه کنه اما به نظر من نتونسته بود من که نه درگیر ترس شدم نه هیجان زده. درواقع کتاب رو به خاطر کتاب قبلی نویسنده زنی در میان ما خریدم اما به شدت ناامید شدم
ندا ونه بینی
۱۴۰۵/۰۳/۲۳
کتاب خوبی بود تو ژانر معمایی. تا آخر داستان من رو به دنبال خودش می کشید. ولی خب حدس هایی هم میشد زد که انتهاش چی میشه. به نظرم ارزش خوندن داره اگر ژانر جنایی معمایی رو دوست دارید. ممنونم از کتابراه عزیز بابت هدیه تون.
سبحان قاضیا
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
کتاب خیلی خیلی خیلی خوبی بود برای کسانی که رمان دوست دارند این کتاب فوق العاده خوب است و اینکه با توجه به اینکه رایگان هست میتونید راحت بخونیدش خلاصه. که. عالیه
محمودی
۱۴۰۴/۱۰/۱۲
غافلگیر کننده نبود ولی خوب بود، تعداد افرادی که در داستان بودند کم بود و همین باعث میشد معما و غافلگیری آن کم باشد. کشش داشت و جذب میکرد. ترجمه خوبی هم داشت.
مرضیه اسماعیلی
۱۴۰۵/۰۳/۳۰
کتاب خیلی جالبی و ارزش وقت گذراندن برای آن را دارد داستان را با گفتن تمام نکات ریز و شگفت انگیز آن بیان کرده و باعث شگفتی و هیجان در خواننده خواهد شد.
الهام. ت
۱۴۰۴/۰۸/۰۵
قشنگ بود اوایل تا آخر داستان کلا هیجان و معما رو خوب القا می‌کرد ولی آخرش رو خیلی نپسندیدم اما در کل برای افرادی که ژانر جنایی معمایی دوست دارن خوب بود
Asiyeh
۱۴۰۵/۰۳/۳۰
داستان ترسناک و جذابیه و من از چیزای ترسناک خوشم نمیاد ولی این کتاب منو حذف خودش کرد و دارم میخونمش تو به شما هم پیشنهاد میکنم خیلی قشنگه
فرخنده فرخنده
۱۴۰۴/۱۲/۰۶
عالی خیلی عالی واقعا خودخواهی یک انسان را به موجودی پست بدل میکند. مادربزرگی که زندگی نوه‌اش را قربانی خودخواهی خود میکند...
آناهیتا م
۱۴۰۴/۰۸/۰۳
پرستار بچه از طبقه سوم سقوط کرده و درگذشته. همه اعضای خانواده مضنون به قتل هستن. وکیلی برای حق حضانت وارد این خانه می‌شود.
سایت
۱۴۰۵/۰۳/۳۰
راز های نهفته در خانه با کلی ها و معما قتل تینا خیلی مرا به خواندن این کتاب وا داشت من از این کتاب بسیار خوشم آمد
Yael Yaghoobian
۱۴۰۵/۰۳/۲۸
کتابی بودش که واقعا از همون اول مغزت رو درگیر می‌کرد و یه جوری مغزتو می‌پیچوند که اصن نگم، واقعا پیشنهاد میکنم بخونین
مبینا
۱۴۰۴/۱۱/۰۵
شخصیت‌های داستان کم بودن و زیاد مهیج نبود ولی در طول داستان اتفاقاتی می‌افتاد که فضای داستان رو جالب میکرد.
inaz
۱۴۰۴/۱۰/۲۸
کتاب زیبایی بود و دیالوگ هاش اونو خاص و متمایز از بقیه میکرد اما میتونست خلاصه تر باشه داستان قابل پیشبینی‌ای هم داشت
Delaram 1221
۱۴۰۴/۰۸/۱۸
توضیح اضافه داره منطق یجاهاییش عجیبه ولی با این حال دوستش داشتم ترس و هیجان داره و کلا داستان تامل برانگیز هست
نرگس صیادی
۱۴۰۴/۰۶/۰۵
داستان متفاوت و پیچیده ایی داشت که باعث میشد در مورد شخصیت باهوش و رازآلود رز برداشت کنی که در پایان باعث غافلگیری بود
Haniyeh Siavash
۱۴۰۵/۰۳/۳۰
تا آخرین لحظه فکر میکردم کار رز باشه. ولی اشتباه میکردم. کتاب جالبی بودوارزش خوندن داشت پیشنهاد میکنم
الف پناهی
۱۴۰۵/۰۳/۲۵
خیلی هیجان انگیز و جالب بود. نمیتونستم بذارمش زمین. کشش داستان و ماجراهای جالبش خیلی جذبم کرد.
افسانه بهبودی
۱۴۰۵/۰۳/۲۸
خیلی کتاب قشنگیه بگیرین هرکی نگیره ضرر کرده ممنون از او کسی که این کتابو نوشته
م. ح. م. د.
۱۴۰۵/۰۳/۲۸
پر از هیجان و کشش و تعلیق و... بود. واقعا این کتاب عالیه
شهرزاددد
۱۴۰۴/۱۲/۲۹
خوب بود ارزش خوندن داره داستانش شبیهه فیلمی هیجان انگیز بود در مل بیشنهاد میدم
جواد پارسی
۱۴۰۴/۱۰/۱۵
کتابی با ترجمه بسیار عالی و داستان قشنگی که تا آخر داستان ما راهمراه خود میکنه
Reihaneh
۱۴۰۵/۰۳/۳۱
یکی از بهترین کتاب های دنیاست🍓🍢حتما بخونید🥑🍡
Maryam
۱۴۰۵/۰۳/۳۰
داستان تکراری بود. فیلمی مشابه اش هم ساخته شده
سلینا صفاقی
۱۴۰۵/۰۳/۲۴
واقعا کتاب خوبی، بود از خوندنشون خیلی لذت بردم
ف.ر
۱۴۰۵/۰۳/۲۲
کتاب خوبی بود نگارش خوبی داشت ترجمه هم روان بود
سیما مسافری
۱۴۰۴/۱۱/۱۲
رمان جالبی بود همیشه پای یک روانپریش در خانواده وسطه
Lena
۱۴۰۴/۰۵/۲۵
برای من این کتاب متوسط بود یه جنایی معمولی
مبینا چراغیان فرخی
۱۴۰۵/۰۳/۳۰
خیلی متفاوت و جالب بود عالیه
naj ba
۱۴۰۵/۰۳/۲۹
کتاب فوق العاده جذاب و پر از هیجان بود
رقیه محمد زاده
۱۴۰۵/۰۳/۲۷
داستان خوب روانی داشت
کامران بیگدلی
۱۴۰۵/۰۳/۲۶
بسیار عالی بود، لذت بردم، سپاسگزارم
کریستینه مارکاریان
۱۴۰۵/۰۳/۲۴
این کتاب اصلا خوب و قشنگ نیست
شهرزاد
۱۴۰۴/۱۰/۱۴
خوب بود ولی یه جورایی قابل حدس
سیما صداقتی
۱۴۰۴/۰۹/۲۳
خیلی هیجان انگیز و جذاب بود
راضیه پورحکمت
۱۴۰۵/۰۳/۲۹
خوب نیس خوشم نیومد
دنیا ملکی
۱۴۰۵/۰۳/۲۳
جالب و هیجان انگیز
سروناز گودرزی
۱۴۰۴/۰۵/۱۱
هیجان انگیز و جالب
👋 سوالی دارید؟