نظر آرشیدا یوسفی برای کتاب خانه شیشه‌ای

خانه شیشه‌ای
سارا پکانن، شقایق رضازاده
۴.۱(امتیاز ۶۱ نفر)
آرشیدا یوسفی
۱۴۰۵/۰۳/۲۳
نمی تونم بگم کشش و هیجان زیاد یا خوبی داشت چون واقعاً جز شوکی که وارد کرد سر اینکه چه کسی واقعاً قاتل بوده و شوک دیگری که درباره ی زندگی خود راوی بود هیچ چیز خاص دیگه ای نداشت اما بد هم نبود. به نظرم به موضوعات روانشناختی درباره ی طلاق و لالی تروماتیک و عذاب وجدان و اینجور چیزها خیلی خوب پرداخته بود و بهترین بخش کتاب همین بود و از نظرم هم سرگرم کننده ست، هم شوکه کننده و هم شخصیت پردازی اش خیلی خوبه اما اون کششی که از یه کتاب جنایی نیاز دارید رو نداره و جز شوک هایی که بهتون وارد می کنه هیچ نشان دیگری از هیجان توش پیدا نمی شه. ترجمه هم خوب بود سانسور داشت اما طوری نبود که متوجه داستان و موضوعات اتفاق افتاده در اون نشید. در کل پیشنهاد می کنم چون از نظرم خیلی شخصیت پردازی خوبی داشت. به طور خلاصه درباره ی استلا وکیل کارشناس تعیین حضانت طلاق هست که به پرونده ی رز که پدر و مادرش ایان و بث بارکلی دارن جدا می شن برمی خوره. با این تفاوت که در این پرونده یک فقره قتل وجود داره. پرستار رز تینا از پنجره ی اتاقش افتاده پایین و مرده و استلا مطمئنه که این کار یکی از خانواده ی بارکلیه و این که رز به لالی تروماتیک دچار شده کار رو برای استلا سخت تر کرده چون رز نه می تونه اگه سرنخی داشته باشه به زبون بیاره و نه می تونه بگه زندگی پیش کدوم یک از والدینش رو ترجیح می ده. توصیفات صحنه ها، شخصیت ها و... هم خیلی عالیه و کلاً قلم نویسنده رو دوست داشتم.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟