نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آینه - محمود دولت آبادی

رضا رحیمی
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
نویسنده‌ای محشر که با داستانهایش زندگی کردم و خیلی زیبا و واقعی داستان رو خلق کرده که انگار ماهم درون داستان هستیم و با قهرمانان داستان زندگی میکنیم همانند رمان کلیدر
مرضیه حقیقی
۱۴۰۲/۰۹/۲۴
سلام و خدا قوت به آقای دولت ابادی
شناسنامه یک نشانگر هویت است ولی واقعا اگر ما طوری نباشیم که هویتی غیر از شناسنامه داشته باشیم چه کنیم
ممنون از این یاد اوری که بهمون داشتین
حامد چراغی
۱۴۰۲/۰۹/۲۰
داستان بر محور بی‌هویتی هستش، آدمی که از بس از خودش دور شده دچار یه جور بی‌هچیتی شده به حدی که اسمش هم یادش نمیومد و حتی نمیخواست به یاد بیاره و در هر موقعیتی عقب نشینی میکرد
مائده مختاری
۱۴۰۱/۰۷/۰۲
این کتاب بیانگر این بود که انسان‌ها بعضی اوقات فراموش میکنن و زمانی به یاد موضوعی می‌افتند که دیگر پشیمانی سودی ندارد انسان باید زمان که مهمترین دارای هست رو نباید از دست بده
مژگان شیخی
۱۴۰۱/۰۵/۳۰
در مجموع کتاب خوبی بود ایده‌ی جالبی داشت و تونسته بود تو قالب داستان روایتش کنه. و میتونم بگم اخرای داستان جالب بود و خوب تموم شد یعنی انتظار خواننده رو براورده میکرد.
پونه
۱۴۰۱/۰۴/۱۹
قشنگه، قلمش، شخصیت پردازی و توضیحاتی به جا و جالبه، صدای گوینده واقعا براش مناسبه، تصمیمات شخصیت اصلی جوریه که برم قابل درکه، می‌تونم حسش کنم، و می‌پسندم کتاب رو!
کاوه علمداری
۱۴۰۰/۰۵/۲۵
شاید بهتره تا دیر نشده خودمونو توی آینه ببینیم و از ته دل بخندیم تا خودمونو از یاد نبریم.... شاید هر کدوم از ماها آن مردی باشیم که اسم یا شناسنامه شو گم کرده باشه!
مهدی سیوف
۱۳۹۹/۰۳/۰۹
جالب بود خیلی کوتاه وپر معنی، جه ساده ادم هاخود را فراموش میکنندووقتی بیاد میاورند که دیگر وقت رفتن است. آئینه حکایت میکنه که وقت به اتمام رسیده است لحظات عمر را غنیمت بشماریم.
Mohadese Nas
۱۳۹۹/۰۱/۰۹
بغض کردم واقعا به قدری زیبا توصیف میکرد حال یک آدم‌ای که از درون مرده وقتی گفت شناسنامه کسی که مرده باشد رو دارید😢.... یا اون قسمت که گفت خیلی وقته کسی اسممو صدا نزده یادم نمیاد
ملیکا صدر
۱۳۹۸/۰۹/۲۷
گم کرده‌ای دارم نمی‌دانم کیست دلتنگ اویم نمی‌دانم چیست شاید دمبال منم کسی من را ندیده کدامین کوچه من را گم کرده ام؟
کتاب بی‌نظیر بود گم کردن خود بد‌ترین درده
behnam rostami
۱۳۹۸/۰۴/۱۸
داستان بسیار قشنگی بود، داستان خیلی از ماها که روزگاری است مرده ایم و منتظر مرگ جسمی هستیم، صدای گوینده گان هم خوب بود
Alireza Shariat
۱۳۹۸/۰۱/۲۲
بیشتر حول محور انزوا و ادم‌های منزوی میچرخه این کتاب. نسبت به بقیه کار‌های دولت ابادی زیاد لذت نبردم از این کتاب. البته نظر شخصیه و شاید من نتونستم رابطه برقرار کنم
منا صالح
۱۳۹۷/۰۸/۱۲
عالی بود... ممنونم از اقاس عمرانی که این اثر رو با صدای خوبشون و لحن درستشون دوستداشتنی تر کرده بودن
فرنام
۱۴۰۵/۰۱/۱۵
از اون دسته داستانهائی هست که شاید باید توی ذهن آدم رسوب کنه و سالها بعد بخشیش به یاد بیاد، که چقدر آدم ممکنه بین گرفتاریای زندگی از خودش دور بشه…
سیدسعید نوری خراسانی
۱۴۰۴/۱۰/۲۳
سلام کتابی است انسان را تا حدودی تلنگر به بیداری میزند ولی خوب با اسم شاید همخوانی نداشته باشد هر چند منظور از آینه در اینجا کاملا مشخص است ولی...
رها
۱۴۰۴/۰۹/۱۲
وااااای خیلی خوب بود حتماااا بارها و بارها با دقت گوش بدید و به اطراف خودتون نگاه کنید نکنه آدم‌های اینچنین اطراف ما باشن و مابیخیال از کنارشون بگذریم
علیرضا پیرى
۱۴۰۴/۰۸/۱۹
محمود دولت آبادی، از جمله نویسنده‌هایی است که با داستان هایش من رو به زمانه‌ای میبرد که هرگز زیست نکرده‌ام، ولی با داستان هایش زندگی می‌کنم.
سحر آجورلو
۱۴۰۴/۰۵/۲۶
با خواندن این کتاب متوجه شدم که باید انسان هویت خود را بسیار خوب بشناسد و اگر نشناسد برای پیدا کردن هویت مجبور می شود از تقلید دیگران استفاده کند
مهدی
۱۴۰۴/۰۵/۲۲
خیلی کتاب خوب و مفهومی بود که به موضوع اصلی هر فرد یعنی هویت و نقش اصلیش توی زندگی می‌پردازه علاوه بر اون آوای صدا پیشگان هم بسیار گوش نواز و زیبا بود
Alireza Saaeidi
۱۴۰۴/۰۱/۰۵
کتاب آینه... با توجه به ژانرخودش عالی و بی نظیر بود هر کسی که به این نوع ژانر علاقه داشته باشه پیشنهاد میکنم حتما استفاده کنه با تشکر از مجموعه کتابراه
شهلا سادات حسینی
۱۴۰۳/۱۱/۲۲
داستان درباره دلمردگی و روز مرگی و استفاده نکردن از لحظه‌هاو روزها ولذت نبردن از باهم بودن و فراموشی مطلق و در انتها مرگ فیزیکی و متلاشی شدن
الهه
۱۴۰۲/۰۳/۱۷
پانزده دقیقه دوست داشتنی رو برام ساخت با داستانی جذاب و قلم زیبای استاد دولت آبادی. علاوه بر اون صدای هنرمندی که باعث جون گرفتن تمامی شخصیت‌های داستان شد.
ناهید سلطانی
۱۴۰۱/۱۰/۰۴
با وجودیکه کوتاه بود اما تاثیر زیادی روی آدم میزاره و وادار به تفکر میشی. این که هویت خودت رو فراموش کنی و از همه بدتر به هویتی تبدیل بشی که نیستی.
dr.Alimirzaei
۱۴۰۱/۰۷/۲۱
بسیار شنیدنی و تامل برانگیز است، و متاسفانه امروز روزگار همزاد پنداری با شخصیت داستان کمی راحت تر شده، از کتابرا عزیز بابت ارائه رایگان این کتاب تشکر میکنم.
Zahra Azarpira
۱۴۰۱/۰۵/۰۷
چه داستان دردناکی گاهی آدمها نه فقط توسط دیگران فراموش می‌شوند بلکه خودشان نیز خودشان را فراموش کرده و نمی‌دانند که هستند و از زندگی چه میخواهند
رضا یزدان پناه
۱۴۰۱/۰۲/۰۱
کتاب مفیدى بود انسان تا هست باید زندگى کنه و از زندگیش لذت ببره بنظر من نویسنده میخواسته بگه که اگه زندگى نکنى از دسته رفته وخیلى زود دیر میشه
Belal Muhammadi
۱۴۰۰/۱۱/۰۸
نمونەای ناب از سرگشتگی و بی هدفی را در اذهان متصور خواهد کرد، حسی کە همە ما کم و بیش در زندگی با آن روبرو خواهیم شد کە گاهی حتی حقیقت زندگیمان نیز میشود.!
mohaddeseh kamali
۱۴۰۰/۰۹/۲۲
قلم جذابیت و کشش داره ولی حرفی ک پشتش هست‌ی جورایی تکراریه. انگار‌ی سطح افسردگی پشتشه بیشتر بجای تفکر عمیق روی مسائل انسانی. این حسی بود ک من گرفتم
لیلا کریم زاده
۱۴۰۰/۰۹/۱۳
با اینکه داستانش خیلی ساده به نظر میاد
ولی ادم رو مجبور به فکر کردن میکنه،
من واقعا دوست داشتم
از همه مهمتر بیان زیبا، شنیدنش رو شیرینتر می‌کرد
محمدرضا
۱۴۰۰/۰۷/۲۶
داستان خوبی بود، گویندگی هم خیلی عالی بود اما پایان داستان اصلا معلوم نشد که چه اتفاقی افتاده. محتوای داستان هم کمی عجیب بود درک آن سخت بود.
امیر رحیمی
۱۳۹۸/۱۲/۱۳
وضعیت مالی وحشتناکه اگه کتاب‌های معروف زیادی هم ایرانی هم خارجی بذارید تا اونایی که قدرت خرید ندارن بتونن استفاده کنن لطف انسانی بزرگی کردید
Taraneh Rasoli
۱۳۹۸/۰۷/۱۷
خیلی تاثیر گزار بود و اینکه بیاییم تو هر زمان و شرایطی که قرار میگیریم فراموش نکنیم که چه کسی بودیم و برای چی زندگی میکردیم 😊😌
ساغر سالاروند
۱۳۹۸/۰۱/۳۱
خودش رو خیلی وقت بود از یاد برده بود... این داستان نهایت تنهایی و فراموشی رو نشون میده!فوق العاده بود💜
فرح بالغ
۱۳۹۷/۰۵/۰۷
به نظر من ازخود بیگانگی و فراموشی از هویت را خوب توصیف کرد و اینکه چرا برای پیدا کردن هویت به راه خلاف رفت
محمد گلزاردلیر
۱۴۰۵/۰۳/۲۰
واقعه ما کی هستیم، چی میخوایم، چی باشیم و چی میخواستیم و نشدهمحمود دولت آبادی این فکر و تصمیم همیشگی ما رو در قالب همین داستان آورده
فاطمه نویسی
۱۴۰۵/۰۲/۳۰
افکار و شخصیت داستان کاملا قابل لمس بود، دوست نداشتم زود تمام بشه مخصوصا صدای آقای تمدن که ذهن آدم را به دنبال خودش میکشه
Mahsa Mokhtari
۱۴۰۴/۱۲/۲۳
نویسنده بی نهایت قلم زیبا و دلنشین دارد و با صدای آقای تمدن همخوانی زیادی داشت، کوتاه و مفید ممنون از گوینده و نویسنده محترم
دنیا خالق دوست
۱۴۰۴/۱۲/۰۳
چقدر صداگذاریشو دوست داشتم و اما خود کتابچقدر سخته خودت رو فراموش کنی و برای هویت خودت دست به دامن دیگرانی بشی که حاضر نیستن کمکت کنن
hossein bakhshayesh
۱۴۰۴/۱۱/۰۶
این فرد ۱۳سال را به یاد داشت نام خودش را از یاد برده بود این تناقض آشکار است شناسنامه برای چی میخواست محل درآمدش کجا بود و…
بهناز
۱۴۰۴/۱۰/۲۶
و تصویری را به آینه کشید... بیشتر از عمق تنهایی و فراتر از درد نبودن.
و چشم‌ها ناگذیرند و به ناچار به دیدار توسل میکنند....
مرتضی رضایی
۱۴۰۴/۱۰/۱۰
داستان خاصی هست که تا آخر دنبالش میکنی ببینی چی میشه، انصافا تا زمانی که نقد‌های دوستان رو نخوندم متوجه وجوه مختلف داستان نشدم
گردآفرید
۱۴۰۳/۱۲/۱۰
داستان خیلی جالب بود و با تشکر از راوی با اون لحن عالی حس می‌کردم منم با شخصیت داستان دارم می‌گردم
مفهوم جالبی هم داشت.. در کل دوستش داشتم
hadis malekpour
۱۴۰۳/۱۰/۰۶
قشنگ‌ترین چیزی که میشد نچ ربع ساعت شنید چقدر اگه حواسمون به خودمون نباشه روزمرگی میتونه مارو از خودمون بگیره صدای آقای تمدن هم که عالی بود
"Shahram "
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
شاید سرنوشت خیلی از ماها که بفکر آخر عمر و تنهایی هامون نیستیم و فکر میکنیم این آدمهای امروز همیشه دلیلی برای موندن کنار و اطراف ما دارند
فرهاد خزلی
۱۴۰۲/۰۸/۳۰
پیرمرد آلزایمر ندارد چون به شدت درگیر زندگی است بی هویت شده است
ماهم اگر تو غم و شادی جامعه شرکت نکنیم بی هویت خواهیم شد
آسمان آبی
۱۴۰۲/۰۱/۲۷
قلم محمود دولت آبادی بی نظیره داستان کوتاه آینه حکایت فراموشی خویشتن است، فراموشی و جستجو برای یافتن نشانی از خود
سیدعلی حسینی
۱۴۰۱/۰۹/۱۳
صدا عالی و خوانش عالی نویسنده عالی تر
بحث فوق العاده فلسفی
خودشناسی و کیستی
چیستی
علت فرار از خود؟
اسم پرمفهوم آینه...
زیبا طاهری نیا
۱۴۰۱/۰۸/۲۲
در خصوص رمانهای آقای دولت آبادی نیازی به تعریف نیست، و در خصوص این کتاب ۱۵ دقیقه‌ای بسیار زیبا زندگی کردن را بیان کردند.
زهرا تاجیک
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
فقط یه بیت شعر از مولانا بعد از گوش کردن به یادم اومد
ای که دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ
ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ
ژینو شامحمدی
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
جالب بود مفهوم تاثیر گذار داشت به راحتی می‌تواندخواننده جذب کند. محتوای شفاف و پرطراوتی داشت از نظر دیده‌ی فلسفی باز تابش فوق العاده ست.
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >>
👋 سوالی دارید؟