نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افسانه ماه و آفتاب - هانری پورا

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۶/۲۳
داستان یک خط صاف رو طی می‌کرد و هیچ فراز و نشیبی نداشت. خیلی سعی کردم که بتونم با داستان ارتباط بر قرار کنم اما نتونستم. صدای گوینده هم بسیار زننده و آزار دهنده بود.
H E
۱۴۰۰/۰۵/۰۳
داستان پردازی قشنگی بود. در واقع اگر دلایل بهتر برای دوری ماه از خورشید می‌آورد خیلی بهتر بود. در این داستان فرزند پسر، برتر از فرزند دختر بود که در واقعیت چنین نیست.
ص د
۱۳۹۹/۰۵/۲۰
به نظرم این داستان اصلا مناسب نبود نه برا بچه‌ها نه برا بزرگ تر‌ها من که از گذاشتنش برا دخترم پشیمون شدمبه نظرم ترویج بی فرهنگی‌های جامعه بود البته با کمال تاسف
حوری صرافی
۱۳۹۹/۰۱/۲۸
سلام خب شروع کتاب جالب بود ولی آخرش به نظرم خیلی کامل نبود. می‌شد داستان را ادامه داد. من را یه جوری منتظر گذاشت که بدانم آخرش چی میشه. موضوع هم خیلی ساده بود. خوشم نیومد.
تهمینه هر مزی نژاد
۱۴۰۵/۰۳/۲۸
داستان جالب بود تا حالا در باره ماه و خورشید و ستاره ها چنین تخیل جالبی نشنیده بودم. خوانش کتاب هم خوب بود از شنیدن صدای آرامش بخش و جذاب راوی لذت بردم
تارا دوستی
۱۴۰۵/۰۱/۳۱
در هنگام گوش دادن به این کتاب یک حس و حال جدید دریافت میشود و اینکه چندیدین دیدگاه مختلف و نظر گفته میشود و به نظر من داستان جالب و دوس داشتنی بود
parniya
۱۴۰۵/۰۱/۲۴
واقعا عالیه هزاران بار گوش دادم و هرچی گوش میدم خسته نمیشم منکه انقدر سخت پسندم واقعا از این خوشم اومد و امکان نداره شبا اینو گوش ندم و خوابم ببره
Mira
۱۴۰۵/۰۱/۲۱
این داستان زیبا که نمایانگر افتاب که مرد بود و ماه که زنی زیبا و سرزنده بود با ذهنیت ما تفاوت داشت ولی گوش دادن و خواندن این داستان خارج از لطف نیست
Emily
۱۴۰۴/۱۲/۲۱
کتاب عالی هست هرکسی توی زندگیش باید حداقل یک بار اون رو بخونه در باره ماه و خورشید هست عاشقانه و فانتزی که میشه صوتی اون رو هم گوش داد و از اون لذت برد
هانیه
۱۴۰۴/۱۲/۰۹
خیلی دلنشین بود اولش در مورد ماه گرفتگی صحبت کرد ولی کاش یه سناریو دیگه می چیند که بعد قهر خورشید و ماه چطور ماه گرفتگی های دیگه اتفاق افتاد
محدثه اسماعیلی
۱۴۰۴/۱۰/۲۴
کتاب در نگاه اول خیلی با مزه است چون ماه خانم داستانه و مرد داستان خورشید هست و در مرحله بعد به موضوعاتی عمیق تر هم اشاره شده ارزش وقت گذاشتن دارد.
رها
۱۴۰۴/۰۴/۰۱
به ماه و خورشید بسیار علاقه دارم و فکر می‌کنم چیزی خارق‌العاده تر از یک پدیده‌ی طبیعی ساده هستن و از خوندن این کتاب هم لذت بردم زیرا بسیار دلنشین و جذاب بود
سودابه خیرالهی
۱۴۰۴/۰۳/۳۰
کتاب خیلی کم محتوا هست وبر حسب افسانه‌های قدیمی هست این کتاب داستانی تخیلی هست که از نظر علمی همچین چیزی صحیح نیست ولی باز هم افسانه قشنگی هست
رویا
۱۴۰۲/۰۲/۰۹
عالیه. صدا دلنشین و داستان جذاب و کوتاه و مفید و بیشتر برای کودکان و نوجوانان مناسبه ولی به نظر من ماه نماد زن و خورشید نماد مرده ولی انگار اینجا قضیه بر عکسه.
فرشته قلی پور
۱۴۰۲/۰۱/۱۷
به نظرم کتاب خوبی بود من همیشه ماهو زن و خورشید و مرد تصور میکردم، به نظرم عاشقانه همیشه اتفاقات نشدنیه زیبایی هست که افسانه خورشید و ماه از آن مستثنی نیست
س س
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
داستان ماه و خورشید برام خیلی جالب بود تصور من همیشه خورشید زن بود ماه مرد ولی در این داستان ماه خانم و خورشید آقا که نویسنده زیبا نوشته ممنون کتابراه
نوشین محسنی
۱۴۰۱/۰۸/۰۴
احمد شاملو یکی از نویسنده‌های معروف ایران با کتابهایی با موضوعهای جالب و تازه هست. بعضی از کتابها رو که شروع میکنی انگار وارد یک دنیای دیگر میشوی.
پریسا
۱۴۰۱/۰۷/۱۵
داستانی بسیار جالب داشت دیدگاه من رو به جنسیت زن و مرد بودن خورشید عوض کرد و یه جورایی سعی داشت عقاید منفی قدیمی رو به یاد بیاره و اونارو نقض کنه.....
آمنه جاویدوند
۱۴۰۰/۰۱/۲۲
سلام
خیلی داستان زیبایی بود خیلی از همگی تشکر میکنم مخصوصا خانم قصه گو
پیشنهاد میکنم که بیشتر از خانم استفاده کنید برای داستان خواندن
ممنون
کیا حبیبی
۱۳۹۹/۱۰/۰۸
قشنگ بود... به این میگن حسن تعلیل... البته این یه ستاره رو بابت اون لحظه پاشیدن شن‌ها ازش کم کردم، کاش نویسنده یه دلیل دیگه واسه لکه‌های ماه میاورد.
ستاره نجفی
۱۳۹۹/۰۴/۳۱
ستاره‌ها به خاطر صدا پیشه‌ها بود داستان زن ستیزی رو روایت می‌کرد چرا باید حتی تو داستان‌ها زن‌ها اینطوری باشه واقعا همچین داستانی ارزش نوشتن داشت؟
Roya B
۱۳۹۹/۰۳/۳۱
بسیار زیبا بود
الان یه داستان کوتاه بلدم که میتونم برای پسرم تعریف کنم و اینکه تضاد تصورات عموم تعریفش کرده بود بنظرم خیلی جالب ترش کرده دستتون درد نکنه
afshin norouzi
۱۳۹۷/۰۶/۲۳
فوق العاده بود، مرسی احمد، مرسی شاملوی بزرگ، بخاطرتوست که این سعادتوداشتیم بافرهنگ‌های دیگه آشنا بشیم ازاسپانیاولورکاگرفته تاامریکای لاتین وشرق دور
فاطمه میرزاده
۱۴۰۵/۰۳/۰۱
از این نظر جالب بود که همیشه خورشید و ماه سنبل زیبایی و خوبی هستن، اما می‌توانند آن‌ها هم اگر زندگی تشکیل دهند باهم دچار چالش بشوند.
گلی خانم
۱۴۰۵/۰۲/۱۹
من کامل گوش دادم کتابو متوسط بود داستانش اونقدرا ادمو جذب نمیکند وسطش یکم حوصله سر بر شده بود ولی اون قدرا هم نمیشه گفت که بد بود
Maryam.mjoo
۱۴۰۵/۰۲/۰۸
کاش تو دسته داستانهای کودک قرار داده میشد چون اصلا حتی مناسب سن نوجوانها هم نیست چه برسه به بزرگسالان اما به هر حال ممنون🤦
Zainab Hassani
۱۴۰۵/۰۲/۰۴
داستان دردناک بود و فقط خود خواهی رو بیان می‌کرد و همچنین اوج جهالت، زایدن پسر مثل سفارش ساندویج تو رستورانت نیست، که همان رو به دست بیاره.
طیبه عباسی
۱۴۰۴/۱۱/۲۹
کتاب خوبی بود اینکه براساس نمادها کار شده بود، و هر نماد در جایگاه واقعی خودشون بودند. مسایل و مشکلات را هم بیان کرده بود
نازآفرین ناصری
۱۴۰۴/۱۰/۲۳
اصلا از محتوای داستان خوشم نیومد و این ستاره هم برای راوی بود. داستانش نمیدونم چی باید ازش برداشت بشه ولی هرچی هست باعقل جور در نمیاد
Saragholami
۱۴۰۴/۱۰/۰۵
من دیدگاه مثبت و بهتری دلم از افسانه ماه و خورشید میخواست
ولی نویسنده از تشریح و داستان نویسی فوق العاده زیبایی استفاده کرده
بهنازنادرنژاد
۱۴۰۴/۰۶/۰۹
این داستان ماه و آفتاب قشنگه اما من تا حالا فکر میکردم ماه مرد و خورشید زن است در این کتاب ماه زن است و ستاره می‌زاده برای من که جالب بود
Anuse,naz
۱۴۰۳/۰۷/۱۷
بد نبود ولی اصلا معلوم نبود چی به چیه 😂🤣خیلی دارک بود
کتاب جالبیه‌ها ولی منظور اصلی کتاب از این افسانه چیه چه درسی باید بگیریم
هعی
مائده
۱۴۰۳/۰۱/۰۶
وای عالی واقعا از اینکه به چنین کتابی گوش کردم کیف کردم وقتی گوش میدادم نمیخواستم یه صدای کوچیک بجز این داستان باشه در کل عالی بود
زهرا
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
سلام و خسته نباشید لطفاً رده سنی بیان شود چون بیان‌ها در این داستان برای سنین پایین مناسب نیست. صدای گوینده خوب و زیبا بود. 🌹
اردوان(رضا آذرآیین)
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
افسانه، داره داستان ریشه‌ای چیزهایی که مرد رو ناراضی می‌کنه و چیزهایی که زن رو ناراضی می‌کنه توی رفتار زن و مرد نشون میده.
دیانا شاهین مهر
۱۴۰۲/۰۳/۲۴
بینظیر و عالی بود و نویسنده بشدت زیبا همه چیز رو تشبیه و توصیف کرده بود و برخلاف همه داستان‌ها در مورد خورشید و ماه این مورد عالی‌ترین بود
سمیرا رحیمی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
چه افسانه خیال انگیز و زیبایی، با ترجمه احمد شاملو حتی زیباتر هم شده بود. و صدا گوینده هم عالی بود. سپاس از انتخاب کتاب.
هایدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
خوشم نیومد و عقاید چرت قدیمی رو به رخ می‌کشید و یه جورایی اونارو هم درست جلوه میداد مخصوصا جایی که دختر به دنیا اوردن را ننگ میدونست😒
محمد پوران دوست
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
با سلام. یه داستان عاشقانه هست با یه دید جالب و متفاوت. و بعضی از خرافات و عقاید غلط اجتماعی رو در خودش جا داده بود که جای بحث داره...
معصومه محسنی
۱۴۰۱/۰۹/۱۲
عالی بود🙂
همیشه فکر میکردم خورشید زنه و ماه مرد این داستانه برعکس بود😅
خیلی ممنونم بابت اینکه کتاب‌های قشنگ و مفیدی برای ما میذارید.
فیروزه
۱۴۰۱/۰۹/۰۲
کوتاه بود ولی جالب. همیشه از خوندن و شنیدن داستانهایی که سعی میکنن با استفاده از تخیل دلیل پدیده خای طبیعی رو توضیح بدن لذت میبرم.
Z
۱۴۰۱/۰۸/۱۷
افسانه‌ها بخشی از روح جمعی هر قوم است که اندیشه‌ها و دریافتها و الهامات خود را در قالب افسانه دهان بدهان بما رسانده‌اند. ممنون
ستاره نوری
۱۴۰۱/۰۴/۱۳
صدا پیشه‌ها عالی بودن اما واقعا این جو صحبت‌ها و عقیده پوسیده تاسفبار هستند خجالت داره همه
همه چیز به نفع مرد هاست و زن‌ها هوس باز؟ 😏😑
حسناملکی
۱۴۰۱/۰۳/۲۷
کاملاموهوم و غیرواقعی اصلاتصویرسازی ذهنی و جملات ادبی زیباوتوصیفات ملیح درآن، بکارنرفته بودانگارگزارشی معمولی بودلذت نبردم.
یاسر قادری
۱۴۰۰/۰۸/۲۴
خورشید، مهتاب و ستاره همه اسامی زنانه هستن چطور خورشید یکدفعه مرد از آب در اومده؟ مجموعا جالب نبود. ظاهرا مناسب گروه سنی نوجوان هست.
اسما زارع
۱۴۰۰/۰۵/۰۴
واقعا فکر نمیکردم داستان این طوری باشه. تا کی قراره بین پسر و دختر تبعیض قائل بشین. وااااقعا متاسفم بدترین کتاب بود بدترررررررین
hamid jahan
۱۴۰۰/۰۱/۱۰
واقعا عالی بود و دوست داشتم و نگاهم رو از نظر داستانهای کودکی تغییر داد و خیلی جالب بود برام سپاس فراوان از تیم پشتیبان... 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
عبدالرضا رهبر
۱۳۹۹/۰۹/۱۴
نویسنده داستان سعی نموده تاانسان‌ها را باواقعیت زندگی اشنا کند
ترجمه خوبی بود وهمچنین صدانیز باهنرمندی خوبی اجرا شده است. باتشکر
samira sabet
۱۳۹۹/۰۴/۲۹
بنظرم این کتاب عالی هست خیلی قشنگ بود وصدا و کیفیتش عالی هست حتما گوش کنید 😍😍❤ اما یکم خیالی بود ولی بازم
قشنگ بو★★★★★
Naz Dashti
۱۳۹۹/۰۱/۰۸
دوستان توجه کنین این داستان از آقای شاملو نبود ایشون فقط مترجم بودن موضوع داستان به ایشون مربوط نمیشد!!!
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >>
👋 سوالی دارید؟