نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افسانه ماه و آفتاب - هانری پورا

Haniyeh rezalo
۱۴۰۵/۰۳/۱۶
عالی بود خیلی دوستش داشتم بعد از مدتها فهمیدم که میشه دنبال کلیشه نرفت و تغییر به راحتی امکان پذیر است میتونی کلیشه های دیگرانو دنبال نکنی و قدرت تغییر داشته باشی مثل همین که جای خورشید و ماه عوض شده بود
Ava Mohamad
۱۴۰۵/۰۲/۱۷
شبیه داستان و قصه های قدیمی مادر بزرگ است تخیلی و اینکه دید مرد و زن از عشق چقد متفاوته اما مردسالاری بودن تفکر اشکاره و اینکه تولد پسر مزیته ایراد داستانه افکار قدیمی و سلیقه قدیمی موج میزنه در داستان
فرشته یاوری
۱۴۰۵/۰۲/۱۲
داستان قشنگی بود و ب نظرم توی داستان داشت نشون میداد که تبعیضه بین زن و مرد و این دیدگاه اشتباه که زن همیشه باید جذاب باشه و وقتی زیبایی و جذابیتشو از دست میده یه مرد میتونه به خودش این اجازه رو بده که باهاش سرد بشه
راضیه فاضلی
۱۴۰۴/۱۰/۲۷
جالب، سر گرم کننده، پند آموز، عاشقانه و غم انگیز است، و نیز می توان گفت بینظیر است، حکایت، عاشقی ماه و آفتاب و به وجود آمدن ستارگان و فراق ابدی ماه و آفتاب، است، و نیز بسیار مختصر است، ارزش گوش، دادن دارد.
دختر ابری☁️
۱۴۰۴/۰۴/۱۹
دلم برای ماه سوخت و کنجکاو بودم که ببینم اگر فرزندشان پسر می‌شد نویسنده کدام یک از اجرام آسمانی را برای آن نقش انتخاب میکردند،
در تصورات من ماه همیشه مردی جوان و خورشید زنی حدود سی و سه ساله بود. 😂
FB
۱۴۰۲/۰۷/۰۸
خیلی جالب بود. به ویژه خوندنشون که واقعا آدم رو داخل اون احساسات گم می‌کرد. خیلی عجیب و غیرمنطقی بود ولی از لحاظ اینکه داستانش جذاب بود و هیچ مدرکی برای اینکه بگیم اینجور نبوده نداریم باحال ترش می‌کنه.
Atefeh_asgari
۱۴۰۱/۰۹/۱۰
خیلی داستان خلاقی بود خیلی جالب بود ماه زن و افتاب مرد بود اخرشم کلی ستاره به دنیا اورد خیلی باحال بود و با پاشیدن خاک به صورت ماه باعث به وجود امدن چاله ها تویه ماه شد که وقتی ماهو میبینیم متوجه مییشم خیلی عالی بود
ستاره Moghadam
۱۴۰۰/۰۶/۳۰
خیلی داستان خوبی بود ممنون از نویسنده این داستان خیلی خیلی خوب بود عاشق داستانشدم 😍😍😍عالی بود بنظرم پنج ستاره هم براش خیلی هم کمه از وافعا از نویسنده این کتاب ممنونم خیلی کتاب خوب و سرگرم کننده ایبود خیلی هم عالی بود
سمیه هاشمی
۱۳۹۸/۱۱/۳۰
زن یا مرد تصور کردن خورشید و ماه بر میگرده به روانشناسی و ذهن فرد.
این کتاب بسیار زیبا نشان دهنده‌ی غرور و خودبینی ماه بود و زیاده خواهی خورشید.
تشبیه‌ها واقعا هنرمندانه بود و بهتون پیشنهاد میکنم این کتاب رو گوش کنید.
mehrnoosh haghighi
۱۳۹۸/۰۸/۲۵
واقعا افتضاح. دیدگاه زشت و سخفیف در مورد زن‌. بچه‌ها اینا رو گوش میکنند. واقعا شرم اوره. چرا فکر نمیکنید و هر مزخرفی رو رو اپ میزارید!
ماندانا عطایی
۱۴۰۵/۰۲/۰۸
چقدر دلنشین بود سپاس از ماه آوا که زمان می گذرد واین قدر زیبا کتاب ها را روایت می کند حال آدم خوب می شود مثل مادر بزرگی مهربان و خوش ذوق که داستان روایت می کند سپاس از کتابراه 🙏🏻
عارفه
۱۴۰۵/۰۲/۰۶
انتظار افسانه ی زیباتری رو داشتم که مشتاق شنیدنم کنه اما درکمال تعجب ارائه ی مباحثی مثل تبعیض جنسیتی متحیرم کرد! و از اون عجیب تر پایان داستان و نتیجه گیری بود که طرف محق داستان دچار شرمساری میشه!!
پریناز جعفری
۱۴۰۴/۱۲/۲۹
داستان خیلی قشنگی بود اما خیلی خیلی مرد سالارانه بود. میتونستن آخر داستان، علت دوری خورشید و ماه رو ناراحت بودن ماه از کار خورشید بزارن. اینطوری هم واقع بینانه بود هم از مردسالاری داستان کم میشد🥺😭✨
کسری شهبازی
۱۴۰۴/۱۱/۱۲
بسیار عالی و به ما آموزش داد که چگونه یک عشق با زیبایی پایان می رسد اما از نظر من نیاز به یک قسمت دیگر داشت. به حر حال این داستان را توصیه و پیشنهاد به کسانی که داستان تخیلی دارند، میدهم
مجید نوری
۱۴۰۴/۱۱/۰۹
داستانک بامزه ای بود ولی حیف از وقت آدم خیلی بهتر و سودآور تر میشه از وقت استفاده کرد این که آدم کتاب بخونه کافی نیست، آدم باید کتاب های مفید تر رو بخونه البته این نظر من بود، بقیه خودشون می دونند
ایوبی
۱۴۰۴/۱۱/۰۱
داستان زیبایی بود و برای اولین بار ماه زن بود و خورشید مرد که مثل خیلی از مردا پسر دوست هم بود و دقیقا مثل زندگی آدمها اول با عشق و عاشقی شروع میشه اما بعد از چندی آتش این عشق به خاکستر میشینه
Hengamehsamizade
۱۴۰۴/۰۹/۰۲
جالب بود امان از مردهای پسردوست بیچاره ماه هم صورتش لک شد هم اینهمه بچه زاید اخرش تنها شد و متهم جالبه بخاطر پسر نیاوردن مقصر هم شد کلا زن بابته چیزهاییکه حتی توش اثری نداره هم متهم و تنبیه میشه
Shima
۱۴۰۴/۰۸/۳۰
داستان خوبی بود ولی من دلم خیلی برای ماه سوخت زنی که به خاطر کمی بی فکری همسرش خورشید از همه جا وهمه کس رانده شد فقط به دلیل تعصبات مردانه که پسر داشتن یعنی همه چی ممنون از کتابراه
🌷الینا رجبی 🌷
۱۴۰۳/۱۲/۲۶
کتاب صوتی خوبی بود من دوستش داشتم و این کتاب به ما می‌گوید که در گذشته‌ها خورشید و ماه چگونه بودند و چگونه هستند ولی همیشه ماه تو افسانه‌های قدیمی به شخصیت زن می‌خوره اما همیشه ماه رو مرد فرض می‌کنن
الهام طاهریان
۱۴۰۳/۰۷/۰۱
کلا من کارهای ماه آوا رو دوست دارم کارهای خوبی رو برای اجرا انتخاب میکنن و افسانه‌های ماه و ستاره همیشه گیرا و نوستالژیک هستن من دوستش داشتم حالا بگذریم که یه مقدار ته مایه زن ستیزانه داشت
نادیاذوالفقاری
۱۴۰۳/۰۲/۳۱
داستان کوتاهی بود ولی جذابیتش اونقدری بود که من ۲بار گوش دادم پند اخلاقی داشت که هرکسی بااین مشکل روبه روشده وقضاوت و تصورات هر کس نسبت به دیگری چقدر میتونه پیامد‌های منفی داشته باشه
صنم چوپانی
۱۴۰۲/۰۴/۱۱
سلام از شنیدن این کتاب خیلی لذت بردم شبیه کردن اعمال خورشید وماه به زندگی ادم‌ها ایده جالبی بود واینکه ماه زن هست وخورشید مرد هست وبخشی از اعتقادات متضاد زن ومرد رابیان کرده خیلی دقیق و خوب گفته شده
مانا
۱۴۰۲/۰۱/۰۲
کتاب صوتی افسانه ماه و خورشید ذهن را به داستانهای قدیمی پای کرسی میبرد اما اینطور نبود کتابی که یکسری از اعتقادات قدیمی اشتباه را عنوان و ترویج میکرد و تنها نکته قوی ان صدای زیبای روایت کننده‌اش بود
Kimia Omidvar
۱۴۰۱/۰۹/۰۸
کتاب خوبی بود یک دیدگاه جدید درباره ماه و خورشید، اگر موضوع دختر زایی و زشت شدن ماه یا همان زن داستان را فاکتور بگیریم میشود گفت داستان جذابی بود ارزش یه بار گوش دادنو داره🌻🌻🌻🌻
فائقه
۱۴۰۱/۰۷/۰۶
داستان خوبی بود وتبعیض برای دختر وپسر دارشدن وخانواده‌هایی که عاشق پسر هستن وقدر نعمت دختر رو ندارن حداقل از ماه وآفتاب انتظار نداشتم در مورد بچه دختر وپسر براشون فرق داشته باشه والااا😆
دلارام مهدوی
۱۴۰۱/۰۲/۰۵
باحال بود. ولی من زیاد خوشم نیومد. چونکه برای بالای ده سال بود نه برای بچه ها. چونکه ماه ناراحت بود درحالی که خورشید باید ناراحت باشه. و اینکه خورشید ماه رو بغل کرد و این اصلا برای بچه‌ها مناسب نیست.
Hasti Mhnb
۱۴۰۰/۰۲/۰۶
این افسانه نشون میده که ماه هم رمانی زیبا بود و الان که پیر شده صورتش اینجوری شده ولی اون هنوز امید داره صورت خودش برگرده اما زمان دیگه به عقب برنمیگرده و هردو انها بخاطره غرورشان کنار هم نیستن 😔
آرشیدا آشتابو
۱۳۹۹/۱۰/۲۴
منم نفهمیدم نتیجه اخلاقیش چی بود. پر از تبعیض بود. اصلا آموزنده نبود. قلم نویسنده بسیار ضعیف بود. انگار برای بچه دو ساله نوشته بود. تخیل ایشون رو تحسین میکنم. ولی اصلا حرفی و خوب نبود.
ایدا عمادی
۱۳۹۹/۰۱/۱۳
من همیشه فک میکردم ماه مرده🌛و خورشید زنه🌞ولی مثل اینکه من اشتباه فکر میکردم😁 در هر حال داستان خوبی بود و من خوشم اومد... به گوش دادنش می‌ارزید.... . وخیلی ممنونم ❤
Farshid Urmia
۱۳۹۸/۰۸/۲۶
بسیار زیبا و دل نشین بود.. مخصوصا صدای زیبای گوینده اثر رو دل‌نشین‌تر هم میکرد.. داستان شیرینی بود و کمی تبعیض و یه تلخی در آخر داستان قابل توجه هست.. زیبا بود 😘
💗Mahla 💗
۱۳۹۸/۰۳/۰۶
خیلی قشنگ بود
اخرش ک ماه پشیمون شده بود ولی خورشیدم باید پشیمون میشد و میرفت معذرت خواهی کنه چون خودش باعث شده بود
اونجوری اخرش قشنگ میشد و شایدم‌ی پسر براش میاورد😂😂😂
Maryam Fazeli
۱۳۹۸/۰۱/۰۶
اون اولش که میگه سه دو یک خیلی ترسناکه🤕...... ولی داستانش خیلی قشنگه واقعا همیشه هم فکر میکردم خورشید خانم واقای ماه فکر نمیکردم اقا خورشید ماه خانوم باشهههه😍
راحله زارعی
۱۳۹۷/۰۷/۱۲
قدرت تخیل نویسنده خوب بود ولی آخر داستان ناراحت کننده بود
ژیلما
۱۴۰۵/۰۳/۰۴
چقدر تخیل پردازی و تصویزسازی زیبا بود لذت بخش و جذاب، راوی هم بسیار خوب بود دیدگاهی متفاوت اما انگار واقعی تر (من که قطعا نظرم درباره جنسیت ماه و خورشید عوض شد)
کیانا خلج
۱۴۰۵/۰۲/۲۸
به نظر من این ابتکار به خرج دادن نویسنده که ماه رو زن و خورشید رو مرد نشون داده خیلی جالبه و من هروقت که به آسمون نگاه میکنم یاد این داستان می افتم که انگار خودش یه تئوری هست
پریسا رفیعی
۱۴۰۵/۰۲/۲۱
افسانه کوتاه و جالبی است در مورد عاشق شدن افتاب و ازدواجش با ماه که میتوانید ان را در مسیر‌های کوتاه مانند زمانی که در مترو هستید یا پشت فرمان گوش دهید، کاملا تخیلی و کمی هم طنز
افسون بانو
۱۴۰۴/۱۰/۳۰
داستانی جالب در مورد رابطه میان ماه وخورشید از عشق و عاشقانه های میان این دو تا نفرت و لجاجت توصیفی زیبا و خلاقانه اما داستان هایی همانند انسان ها و بحث های جنسیتی برای بچه ها
امید رحیمی
۱۴۰۴/۰۹/۰۳
دوستان دیگه به خوبی حق مطلب تفسیر و نقد رو ادا کردن، من همین رو بیان کنم که بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال به یاد قصه‌های مادرم افتادم که تو کودکی برای من و خواهرم تعریف میکرد.
Sina
۱۴۰۴/۰۸/۲۳
واقعاً خیلی برام لذت بخش بود... و با گویندگی بسیار عالی... در نتیجه یک بگو مگو ساده و لجبازی، به چه اندازه میتونه سرنوشت ساز باشه!؟ اما من دنبال ادامه بودم، حیف که تموم شد...
رومینا محمدزاده
۱۴۰۴/۰۶/۰۳
یک افسانه جالب با صدای عالی. ولی خب به نظرم اونقدر قوی نبود که ارزش خوندن داشته باشه مزیتی که داشت صدای گوینده خوب بود و این که کوتاه بود تایم زیادی نبرد به هر حال مرسی
سارا
۱۴۰۴/۰۳/۰۱
یه داستان خوب با گویندگی عالی، و اینکه دخترهایی که وقتی به دنیا میان همه میگن عیبی نداره، همونهایی هستن که تا آخرش کنارت میمونن، شاید به همین خاطر از این داستان خیلی خوشم اومد
Alireza Saaeidi
۱۴۰۴/۰۱/۰۵
کتاب افسانه ماه و آفتاب با توجه به ژانرخودش عالی و بی نظیر بود هر کسی که به این نوع ژانر علاقه داشته باشه پیشنهاد میکنم حتما استفاده کنه با تشکر از مجموعه کتابراه
محمد مجتبی علی دادیان
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
با سلام ببینید این داستان همانطور که در داخل داستان اعلام می‌کند تخیلی هست ولی چرا که اگر به عمق داستان و افسانه پی ببیریم نگاهی به زندگی یه دندگی زوجین می‌باشد ولی درکل جالب بود
فاطمه
۱۴۰۲/۰۹/۲۵
من خوشم نیومد زیادی چرت بود
باید بهم میرسیدند مثلا اون داستانی که درباره خکرشید و ماه است و میگه از چند گاهی ماه و خوشید به دیدن هم میرن و خوشید گرفتگی میشه خیلی بهتره
مهران بلوچی
۱۴۰۲/۰۶/۲۳
سلام به همه کتاب کوتاه و جالبی و که برای چند لحظه از این دنیا جدا میکنه آدم رو. به همه دوست داران داستانهای کوتاه پیشنهاد میکنم. مطمئن باشید چندین بار گوش خواهید داد.
فرزانه رضایی
۱۴۰۲/۰۱/۱۶
یه داستان جذاب و شنیدنی خیلی خوشم اومد این داستان رو وقتی دخترم یه کم بزرگ تر شد و متوجه شد ماه چیه خورشید چیه به عنوان قصه شبانه براش تعریف میکنم خیلی قشنگ بود
فاطیما کاظمی وفا
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
سلام. داستان زیبا و پر از احساسی بود که برای لحظه‌ای شنونده رو غرق در احساسات میکرد
برای گذراندن اوقات پیشنهاد خوبی هست و برای تنوع هم که شده شنونده این داستان بشید
زهرا شاکر
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
خیلی قشنگ بود
یه داستان کوتاه متفاوت
روایتگر خانم ماه و خورشید آقا و بچه هاشون ستاره خانم ها😄
راوی عالی و صدا گذاری حرفه‌ای داشت
این کتاب حتی برای بچه‌ها هم میتونه جالب باشه
مهران گیلانی
۱۴۰۱/۰۴/۲۳
عالی بود برای سنین ۷ سال به بالا خوبه
ولی تنها مشکلی که داشت این است که زیاد از کلمات ماه و خورشید استفاده شده
مترجم می‌تونست از ضمایر استفاده کند
در کل خوب بود
پویا پارسا
۱۴۰۱/۰۳/۱۲
این کتاب کتاب خوبی بود
این کتاب می‌خواهد به ما بفهماند که غرور زیادی خوب نیست، یکی دیگه از خوبی این کتاب اینه که این کتاب صوتی هست
من از نویسنده‌ی این داستان تشکر میکنم.
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 >>
👋 سوالی دارید؟