نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سیدارتا - هرمان هسه
4.5
649 رای
محمودی
۱۴۰۴/۱۰/۰۱
00
چیزی جالب در بر نداشت مثل همه کسانی که میخواهند به حقیقت برسند، تلاش میکنند ودر برخی مواقع اشتباه میپیچندو سر از ناکجا آباد در میآورند، همیشه فکر میکردم سیدارتا همان بودا ست، (شاید هم من درست میگویم)، ولی در این کتاب بودا فرق میکند، ترجمه خوب بود واگر راوی خوبی مثل آقای سلطان زاده نداشت، من هرگز کتاب را نمیخواندم.
یکی از کتابهای که درون گرایی رو بعد از کلی تجربههای متفاوت به خودشناسی در مقابل خدا شناسی میرساند و هرمان هسه این نویسنده آلمانی چقدر عمیق فلسفه خودشناسی رو با یک زبان گویا که خیلی از کتابهای دینی نتونستن به این دقت بیان کنن با شرحی گویا منطق یک عمر زندگی رو از زاویه دید نویسنده میشه فهمید و به نتیجه رسید
کتاب در مورد خودشناسی و عشق ورزیدن به کل دنیاست اما از طریق اینکه خودش تجربه کسب کرده بود به مقصد نهاییش رسید اما این دلیل نمیشه که انسان نخاد معلم داشته باشه و از تجربیات دیگران استفاده کنه در کل کتابیه که شمارو به فکر کردن وادار میکنه برای من که کتاب فلسفی زیاد نخونده بودم شروع خوبی بود
خواندن بعضی از کتاب ها راحت نیست که هیچ حتی گاهی هم خیلی سخته و بعضی وقتا شاید غیر ممکن ولی اگه آدم بتونه اونارو بهونه لابلای همین نثر حوصله بر و سخت خوانش چیزهایی رو یاد می گیره که اگه اون کتاب رو نمی خورد نمی تونست هیج جای دیگه یاد بگیره و این کتابام جزو اوناست که نمیش خوند ولی باید خوند
با سلام کتابهای هرمان هسه در کل سبک خاصی از سلیقه نویسندگی هستند و کتاب سیدارتا جز بهترینهاست داستان پسری که بدنبال هستی و دلایل پیدایش و وجودیت انسان با دقت گوش کنید رشته مطلب از دست نره. جذاب و اموزنده است. مطالعه کتاب و توصیه میکنم. صدای راوی خیلی مناسب موضوع داستان و باعث جذابیت بیشتر شده
ممنون از آقای سلطان زاده که با اجرای عالیشون بر تاثیرگذاری کتاب افزودن و اما خود کتاب: حرفی پرتکرار در این دنیایی که آدمی دنبال معنای بودنش میگردد؛ میفهمد که روشنیاش است و سایهاش میبیند همه اینهاست و فقط اینها نیست، میفهمد که باید برود تا برسد و شاید حرف کتاب این بود که برو، تجربه کن تا بیابی
کتاب روایت سالکیه که به آموزههای صرفاً آموزشی دینی شک میکنه و از مسیر تجربه درونی و زیستن در پستی بلندیهای زندگی و نه کناره گیری و مراقبه به شهود و بیداری میرسه و خودشو در وحدت با هستی و نه در جداییهای دور از مردم و ریاضت پیدا میکنه و میخواد بگه زندگی رو باید زندگی کرد نه تقلید.
سلام خدمت دوستان کتابراهی، واقعا جناب سلطان زاده، کتابی که روایت میکنن، انقدر زیبامسلط روایت میکنن، کتاب را هر بار که گوش میدی تکراری برات نمیشه، درسته موضوع کتاب و نویسنده بی تاثیر نیستن ولی، درمورد چندبار گوش کردن جذابیتشو اگه راوی خوب باشه ازدست نمیدهد، من اینو واقعا امتحان کردم، سپاسگزارم
کتاب بسیار خوبی بود روایتگر داستان نیز بر جذابیت و کشش آن افزوده بود، خواندن و یا گوش دادن این کتاب را توصیه میکنم. خودم به شخصه با گوش سپردن به داستان به فکر فرو رفتم آیا واقعا در دنیای کنونی میتوان اینگونه زیست و تفکر کرد و از امیال و ظواهر دنیوی دست شست و به آرامش رسید.
کتابی زیبا شنیدنی و سرگرم کننده است اندیشه و زندگی بودا را ارائه می کند و تفکر تناسخ را ترویج میکنه میتونید بعنوان یک محقق یا جستجوگر اونرا بشنوید موسیقی حس و حال خاصی بهش داده فراز و نشیب هایی که برایش داستان ساخته حساب شده است و تحت تاثیر شخصیت نویسنده است ممنونم از کتابراه
وای خدای من این بهترین آگاهی بود که تا الان تونسته بودم از هستی بدست بیارم کلام در اینجا جایی نداره جایگاهی که این کتاب من رو رسوند بینهایت شگفت انگیز و معجزه اساست من تا ابد مدیون و سپاسگزار کتابراه و نشر اوانامه و نویسنده و تمام اجزایی هستم که باعث بوجود امدن این اثر شد ❤️❤️❤️
خیلی لذتبخش بود و مخصوصا با صدای آرمان عزیز که سعی میکنم کتابهایی که میخوام رو با صدای دلنشین ایشون پیدا کنم!! بسیار سپاسگزارم ازتون و اینکه چقدر نعمت بزرگیه که شما میتونید اینطور دلنشین در هزاران مغز و روح اثر لذتبخش و معنادار ببخشید، چه برکت بزرگی به شما هدیه شده، 🌹🙏🏻
