نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سیدارتا - هرمان هسه

محمودی
۱۴۰۴/۱۰/۰۱
چیزی جالب در بر نداشت مثل همه کسانی که میخواهند به حقیقت برسند، تلاش میکنند ودر برخی مواقع اشتباه می‌پیچندو سر از ناکجا آباد در می‌آورند، همیشه فکر می‌کردم سیدارتا همان بودا ست، (شاید هم من درست می‌گویم)، ولی در این کتاب بودا فرق می‌کند، ترجمه خوب بود واگر راوی خوبی مثل آقای سلطان زاده نداشت، من هرگز کتاب را نمی‌خواندم.
وهاب شمس
۱۴۰۳/۰۷/۱۵
یکی از کتاب‌های که درون گرایی رو بعد از کلی تجربه‌های متفاوت به خودشناسی در مقابل خدا شناسی میرساند و هرمان هسه این نویسنده آلمانی چقدر عمیق فلسفه خودشناسی رو با یک زبان گویا که خیلی از کتاب‌های دینی نتونستن به این دقت بیان کنن با شرحی گویا منطق یک عمر زندگی رو از زاویه دید نویسنده میشه فهمید و به نتیجه رسید
ازاده جوان
۱۳۹۹/۰۲/۲۲
کتاب در مورد خودشناسی و عشق ورزیدن به کل دنیاست اما از طریق اینکه خودش تجربه کسب کرده بود به مقصد نهاییش رسید اما این دلیل نمیشه که انسان نخاد معلم داشته باشه و از تجربیات دیگران استفاده کنه در کل کتابیه که شمارو به فکر کردن وادار میکنه برای من که کتاب فلسفی زیاد نخونده بودم شروع خوبی بود
Negin
۱۴۰۴/۱۲/۱۵
در حوزه‌ی کتاب‌های عرفانی کتاب خوبی بود اما به شخصه کتاب‌هایی با مضامین قابل لمس تر رو بیشتر می‌پسندم و مواردی که بشه در زندگی اونها رو به کار گرفت. به عنوان مثال کتاب پیامبر از جبران خلیل جبران در این نوع بسیار کارامد هستش. اما نکات بسیار قابل تاملی درش عنوان شده بود که عالی بود.
Ehsan Badali
۱۴۰۴/۱۲/۰۴
خواندن بعضی از کتاب ها راحت نیست که هیچ حتی گاهی هم خیلی سخته و بعضی وقتا شاید غیر ممکن ولی اگه آدم بتونه اونارو بهونه لابلای همین نثر حوصله بر و سخت خوانش چیزهایی رو یاد می گیره که اگه اون کتاب رو نمی خورد نمی تونست هیج جای دیگه یاد بگیره و این کتابام جزو اوناست که نمیش خوند ولی باید خوند
اذرخش جاویدان
۱۴۰۴/۱۱/۰۹
با سلام کتابهای هرمان هسه در کل سبک خاصی از سلیقه نویسندگی هستند و کتاب سیدارتا جز بهترینهاست داستان پسری که بدنبال هستی و دلایل پیدایش و وجودیت انسان با دقت گوش کنید رشته مطلب از دست نره. جذاب و اموزنده است. مطالعه کتاب و توصیه میکنم. صدای راوی خیلی مناسب موضوع داستان و باعث جذابیت بیشتر شده
Nazanin -k
۱۴۰۴/۱۰/۳۰
ممنون از آقای سلطان زاده که با اجرای عالی‌شون بر تاثیرگذاری کتاب افزودن و اما خود کتاب: حرفی پرتکرار در این دنیایی که آدمی دنبال معنای بودنش میگردد؛ میفهمد که روشنی‌اش است و سایه‌اش میبیند همه این‌هاست و فقط اینها نیست، میفهمد که باید برود تا برسد و شاید حرف کتاب این بود که برو، تجربه کن تا بیابی
انسیه رجبی
۱۴۰۴/۱۰/۰۱
کتاب روایت سالکیه که به آموزه‌های صرفاً آموزشی دینی شک می‌کنه و از مسیر تجربه درونی و زیستن در پستی بلندی‌های زندگی و نه کناره گیری و مراقبه به شهود و بیداری میرسه و خودشو در وحدت با هستی و نه در جدایی‌های دور از مردم و ریاضت پیدا می‌کنه و میخواد بگه زندگی رو باید زندگی کرد نه تقلید.
seyyed hasan mousavi
۱۴۰۴/۰۹/۲۹
سلام خدمت دوستان کتابراهی، واقعا جناب سلطان زاده، کتابی که روایت میکنن، انقدر زیبامسلط روایت میکنن، کتاب را هر بار که گوش میدی تکراری برات نمیشه، درسته موضوع کتاب و نویسنده بی تاثیر نیستن ولی، درمورد چندبار گوش کردن جذابیتشو اگه راوی خوب باشه ازدست نمیدهد، من اینو واقعا امتحان کردم، سپاسگزارم
monireh rezvanian
۱۴۰۲/۰۱/۲۷
کتاب بسیار خوبی بود روایتگر داستان نیز بر جذابیت و کشش آن افزوده بود، خواندن و یا گوش دادن این کتاب را توصیه می‌کنم. خودم به شخصه با گوش سپردن به داستان به فکر فرو رفتم آیا واقعا در دنیای کنونی می‌توان اینگونه زیست و تفکر کرد و از امیال و ظواهر دنیوی دست شست و به آرامش رسید.
امید رویان
۱۴۰۱/۰۵/۰۸
واقعا هرمان هسه از بزرگترین نویسندگان عصر حاضر هستش با توجه به لحن شیرین گوینده و همچنین خط زیبای داستان و همچنین سخت بودن کتاب که واقعا حجم کمی داره ولی اگه کتاب خوان باشین باید با تفکر و بعقل این کتاب رو خوند در کل بسیار زیبا بود مثل الباقی کتابهای هرمان هسه
Maryam Mahdian
۱۳۹۹/۰۶/۰۸
کتاب خوبی بود. هر کتابی که حاوی پیام یا پیام‌هایی برای من باشد برایم مفید و خواندنی هست و این کتاب برایم چندین پیام زیبا در بر داشت. خواندنش را پیشنهاد میکنم. خوانش آقای آرمان سلطان زاده هم که بسیار عالیست و انگیزه‌ای قوی ایجاد میکنه برای خوب گوش دادن. عالی و سپاسگزارم.
ساحل عابدی
۱۴۰۵/۰۲/۱۳
کتابی فلسفی و معنوی، در راه خودشناسی هست. داستان درمورد پسری هست که به دنبال خودشناسی و خدا شناسی هست که در این راه، به دنبال دین و آیینی کسی نیست و می خواد حقیقت و خودش پیدا کنه. و مثل همه ی کسان دچار اشتباهات میشه و در نهایت به چیزی معتقد نمیشه جز وجود هستی.
سارا نیرو
۱۴۰۵/۰۲/۰۲
سپاسمندم از گروه خوب و عالی کتابراه من چشمانم مشکل قرنیه و نزدیک بینی دارم و تماشای تی وی گوشی زیاد و خواندن برایم بسیار محدود یک دنیا سپاسگزارم از کتابهای صوتی بسیار عالی که می گذارید رایگان ها هم که صوتی هستند ذوق می کنم انگار هدیه ای بسیار ارزشمند متشکرررم بدرخشید همیشه
Mostafa Karandish
۱۴۰۴/۱۱/۱۷
کتابی زیبا شنیدنی و سرگرم کننده است اندیشه و زندگی بودا را ارائه می کند و تفکر تناسخ را ترویج میکنه میتونید بعنوان یک محقق یا جستجوگر اونرا بشنوید موسیقی حس و حال خاصی بهش داده فراز و نشیب هایی که برایش داستان ساخته حساب شده است و تحت تاثیر شخصیت نویسنده است ممنونم از کتابراه
Zohreh Hesam
۱۴۰۴/۱۱/۰۴
کتاب خیلی زیبایی بود در مورد پسر برهانی که در کشف راز وجود نفس با دوستش به سفر میرود تا با کسب تجربه شخصی به راز نفس پی ببرد و در این راه با افراد زیادی ملاقات میکند و از هر کدام درسهای می‌آموزد و در آخر سفرش به چیزی که می‌خواد میرسد و معنای واقعی زندگی را پیدا میکند
رضا گلی
۱۴۰۴/۱۰/۰۴
درس زندگی بود. این نوشته بین کتاب‌هایی که هستن کمتر نوشته میشه. من خودم زیاد ادم کتاب خونی نیستم تازه شروع کردم به خوندن واقعی ولی به نظر من کتابهایی که اصلا معنی ندارن خیلی زیادتر از کتاب‌هایی که واقعا آموزنده باشن هستش. سیدارتا از اون آموزنده‌های تمام عیار بود
Shima
۱۴۰۴/۱۰/۰۳
این اثر فوق‌العادست در مورد پسری به اسم سیدارتا که از کوچکی با تعلیمات پدر برهمن شده ولی به مرور زمان و افزایش سنش جستجوی عمیقی برای یافتن خدا و خود حقیقیش شروع میکنه و در اخر متوجه میشه خداوند در هرچیزی وجود داره و خود انسان باهمه هستی و کیهان یکیه منون از کتابراه
Mohammad reza
۱۴۰۴/۱۰/۰۳
وای خدای من این بهترین آگاهی بود که تا الان تونسته بودم از هستی بدست بیارم کلام در اینجا جایی نداره جایگاهی که این کتاب من رو رسوند بینهایت شگفت انگیز و معجزه اساست من تا ابد مدیون و سپاسگزار کتابراه و نشر اوانامه و نویسنده و تمام اجزایی هستم که باعث بوجود امدن این اثر شد ❤️❤️❤️
ح ح
۱۴۰۴/۰۹/۳۰
بسیار لذت بردم از این کتاب و خوانش عالی اقای سلطانزاده. موضوع کتاب از مباحث مورد علاقه منه تنها ایرادی که میشه از این کتاب گرفت اینه که بهتر بود نویسنده یا مترجم در ابتدای کتاب توضیحاتی در مورد برهمن‌ها یا نام‌هایی که مربوط به فرقه یا گروه‌هایی که در در کتاب نام برده شد میاورد.
𝓓𝓪𝓻𝓴𝓷𝓮𝓼𝓼
۱۴۰۴/۰۹/۲۸
کتابو هنوز نخوندم ولی از سایت good reads که رنکینگش رو چک کردم جزو آثار فاخر به حساب میومد. مرسی از کتابراه که این اثر صوتی عالی رو بصورت رایگان در اختیار ما قرار داده🙏🏻امیدوارم در آینده بیشتر آثار فاخر این شکلی رو به صورت رایگان قرار بدین تا دوستان بتونن استفاده کنند
Zahra Janginejad
۱۴۰۲/۰۵/۰۳
خیلی لذتبخش بود و مخصوصا با صدای آرمان عزیز که سعی میکنم کتابهایی که میخوام رو با صدای دلنشین ایشون پیدا کنم!! بسیار سپاسگزارم ازتون و اینکه چقدر نعمت بزرگیه که شما میتونید اینطور دلنشین در هزاران مغز و روح‌ اثر لذتبخش و معنادار ببخشید، چه برکت بزرگی به شما هدیه شده، 🌹🙏🏻
آیدا :)
۱۴۰۰/۰۸/۰۵
این کتاب با صدای بینظیر گوینده سیر دستیابی به حقیقت رو ترسیم میکنه، به باور من هم عشق مهم‌ترین و قدرتمند‌ترین حقیقت هستی ِ. انسانی خداگونه همچون مرد قایقران رو برای همه‌ی کسانی که خاطرات گذشته براشون همچون بغضی در گلو مانده و هرگز بیان نشده آرزومندم 💙
سمیه سلیمان زاده
۱۴۰۵/۰۳/۰۶
صدای راوی مهم ترین بخش کتاب صوتی که میشه باهاش ارتباط گرفت... کتاب رو دوست داشتم فراز و نشیب زندگی انسان و شرایط های زندگی و گاهی برای معنای زندگیت همه چیز رو رها میکنی در صورتی که غرور با خودت همجا هست و اول باید از درون پالایش پیدا کنی و بعد به بیرون بنگری
فی فی فخرا
۱۴۰۴/۱۱/۲۲
کتاب اوایلش رو که میخونی با یه داستان تکراری مواجه میشی ولی انتهای کتاب موارد عمیق و تاثیر گذاری رو بیان کرده. کلا خوبه. فقط اجراش تو زندگی انسانهای الان به نظرم خیییلی سخته و واقعا مثل افسانه میمونه مگر که واقعا انفردای خدا به کسی نظر کرده باشه
Zgh
۱۴۰۴/۱۰/۱۳
بسیار عالی من یکبار دیگه خونده بودم و برای بار دوم گوش دادم کتابهای هرمان هسه همیشه پر از تازگی و جذابیت است و مخصوصا برای کسانی که دنبال مطالب عارفانه و دنبال خود شناسی هستند بهترین گزینه است و بسیارآموزنده این کتاب را باید بارها بخوانید و از ان لذت ببرید
سمیه شهالویی
۱۴۰۴/۱۰/۰۳
به جرئت می‌توانم بگم از بهترین کتابهاییست که تا به حال خوانده ام.
بسیار تاثیر گذار بخصوص فصل آخر. با خواندنش تغییر محسوسی در نگرشمان به دنیا و ما فیه ایجاد میشه. نگارش کتاب و ترجمه عالی ان و صدای خوشایند گوینده باعث ترغیب به خواندن ادامه‌ی این کتاب میشه
امید
۱۴۰۴/۰۹/۲۹
تشکر فراوان از کتابراه که این اثر ماندگار را در دست رس عموم قرار داد. لذت شنیدنش را برای همه خواهانم. از هسه چند کتاب دیگر نیز خوانده بودم اما جریان کمال تربیت پدر و پسری را در عرفانی هندی در این کتاب برایم عبرتی متفاوت و اثر گذار تر داشت. ژرف و تعمق برانگیز.
هدی طالب
۱۴۰۴/۰۴/۳۰
کتاب دمیان رو اول خوندم اون هم زیبا و درمورد خودشناسی بود ولی با این کتاب بیشتر تونستم ارتباط برقرار کنم. ولی درک و فهم این کتاب‌ها حتما نیاز به پیش‌زمینه‌ای درمورد معنویت و خودشناسی داره تا بیشتر بتونین متوجه صحبت‌های نویسنده و منظورش بشین
somayeh tohidlou
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
کتاب را دوست داشتم. مسیری پرپیچ و خم برای رسیدن به کمال. مسیری که از عشق و شناخت خویشتن می‌گذرد. بر آموزش‌های راهبان و حتی بودا برمی‌آشوبد. زندگی و عشق را می‌آزماید و با دغدغه داشتن هدف به آرامش می‌رسد. یکی از کتاب‌های مهم هرمان هسه به شمار می‌رود.
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۴/۱۰/۱۱
من به شخصه این کتاب رو نپسندیدم و اگر کمی از متنش رو قبلاً خونده بودم اصلاً این کتاب رو باز هم نمی کردم چون به ذائقه مطبوعاتی من نمی خوره و من راه عرفان و ریاضت رو درک نکرده ام و همچنین هست که از این موضوعات خوشم نمیاد..
Parya
۱۴۰۴/۱۰/۰۲
کتاب یه پیام ارزشمند داشت و اونم این بود به نظرم خوب یا بد مطلق وجود نداره و در هر حال و جایگاهی که هستی میتونی بهترین خودت باشی و برای بقیه یه الگو و استاد و نشانهصدای گوینده بی نظیر و دلنشین بود با تشکر از کتابراه عزیز
حسین عیسی زاده
۱۴۰۴/۰۴/۳۱
این کتاب نیاز به چندبار خواندن دارد درک اون آسان نیست و مقدمه‌ای در ارتباط با فسلفه و آشنایی با اون رو میطلبه... قطعا کتاب خوبیه و دوستان زیبا وصفش کردن ولی تکرار میکنم پیش زمینه میخواد و دو، سه بار خواندن.
ممنون از آرمان و کتابراه....
رضام
۱۴۰۳/۱۲/۰۸
سلام دوستان عزیز کتاب سیدارتا یه کتاب قشنگ و عالی و اینکه انسان با خوندنش به خیلی از واقعیتهای دنیا میرسهبا خوندن این کتاب در مورد هستی وجود خود انسان شناخت پیدا میکنی و اینکه یخواد بگه با هرچی که حال دلت باهاش خوشه زندگی کن
رضا اسماعیل پور
۱۳۹۹/۱۱/۱۱
سلام
کتابی خوب در رابطه با رشد شخصی. اینکه از هر شخصی میتوان آموخت. اینکه دنیا جای دل بستن نیست و میتوان از همه چیز برید و بدون دغدغه‌های دنیوی زندگی کرد. اینکه بچه‌ها بهتر است آزاد باشد تا با هدایت ما خودشان راهشان را انتخاب کنند و...
behnam ghaderi
۱۳۹۹/۰۴/۰۵
من این کتاب رو فقط بخاطر استاد آرمان سلطانزاده خریدم و گوش دادم. اما واقعیتش خیلی نتونستم با فضای بی روح داستان ارتباط برقرار کنم، این سبک روایی رو در کیمیاگر پائولو کوئیلو رو خوندم و اون واقعا شاهکار بود.
Razfar
۱۴۰۵/۰۳/۱۷
درود بر دوستان کتابخوان کتاب عمیقی هست. این را دریافت کردم که توصیه، نصیحت، حتی پیشنهاد به دیگران اشتباه است، چون فرآیند شکل گیری شخصیت هر فرد منحصر به خود اوست. فقط شاید بشود روی نتیجه حاصل از تجربه بحث کرد.
Marzieh Rafie
۱۴۰۵/۰۳/۰۶
کتاب خوبی بود، داستان شخصی رو نشون داد که سعی کرد خودش رو از قید و بند آموزه‌ها و تعلیمات محدود مذهبی و آیینی رها کرده و با عقل و خرد خودش به جهان و هر چه در آن است به درستی بنگرد و تفکر کند،
صدای گوینده عالی
سینا ربیعی
۱۴۰۵/۰۱/۲۶
واقعا همه چیز این کتاب عالی بود ترجمه روان، خوانش عالی، صداگذاری عالی باتوجه به کلاسیک بودن کتاب ترجمه ی بجایی انجام شده که با فضای اثر همخوانی داره؛ اگر میخواید سفری عرفانی به درون خودتون داشته باشید انتخاب خوبیه
Sylvanas
۱۴۰۵/۰۱/۱۸
واقعا عالی بود گفتار گوینده بسیار دلنشین و خود کتاب هم که حرفی برای گفتن باقی نگذاشت... واقعا با گوش کردن به این کتاب اصلا احساس خستگی نمیکنید بقدری هم صدای گوینده دلنشین هست که آرامش وجود آدم رو پر می‌کنه
کیانوش غلامی
۱۴۰۴/۱۲/۱۰
نظرات بقیه دوستان رو قبل اینکه کتاب رو گوش بدم خوندم و خیلی هیجان خوبی داشتم برای شروع این کتاب. اما متاسفانه باب میلم نبود و اونقدی که تعریف میکردن برای من جذاب نبود.. خب سلیقه اییه دیگه؛) مرسی از کتابراه عزیز
احمدی
۱۴۰۴/۱۱/۰۵
با درود بیکران این کتاب سفر عرفانی مرد جوانی را روایت می کند که برای دستیابی به معنویت و کمال با انسان های گوناگون با هر قشر و مذهبی صحبت می کند تا به حقیقت وجود انها پی ببرد و به آرامش واقعی برسد. با تشکر فراوان
Haniyeh R
۱۴۰۴/۱۰/۲۸
کتاب در مورد سفر و تحولات روحی مردی به اسم سیدارتا بود.
اگر به کتاب‌های فلسفی علاقه داشته باشین احتمالا خوشتون بیاد ولی من چون خیلی طرفدار این سبک نیستم خیلی از مفاهیمش رو‌ درک نکردم.
در کل ارزش یکبار خوندن رو داشت
F.b
۱۴۰۲/۰۱/۰۶
۹۹ درصد این کتاب رو فقط بخاطر گویندگی اقای آرمان سلطان زاده خریدم واقعا لذت میبرم. خوانش کتاب.. موسیقی خیلی کم وبجا... لحن ایشان.. و و و ایشون چقدر به کتاب‌ها روح میدن و عالی میخونن هرکتابی از ایشان رو میخرم باافتخار.. سپاس از همه
Sayeh H
۱۳۹۹/۱۱/۲۵
من خوشم نیومد. خیلی برام خسته کننده بود. به سختی تمومش کردم. شاید نوع خوانش هم باعث شده بود خسته کننده تر بشه. البته اینم بگم که من نقدهای مختلف کتاب رو خوندم و میدونم چه نکات و مفاهیمی داشت. ولی جدای از اون‌ها در کل برام بسیار کسل کننده بود و جذابیتی نداشت
Sara kazemi
۱۴۰۵/۰۳/۱۳
من این کتاب رو خیلی دوست داشتم. به نظرم همذات پنداری خوبی برای همه ایجاد می‌کنه. چون هر انسانی خودآگاه و‌حتی ناخودآگاه در جستجوی حقیقت و شناختن خویشتن خویش هست. البته به نظرم باید دوبار خونده بشه.
محمد گلزاردلیر
۱۴۰۵/۰۱/۰۱
لحن گوینده بسیار آرامش بخش بود و با موضوع کتاب درست در میومد ولی درون مایه کتاب اصلا پربار نبود و به دلم ننشست. چیز اعجاب برانگیز و حیرت‌انگیزی نداشت واسه همین گوینده اون یدونه ستاره رو دادم
ابراهیم واقفی
۱۴۰۴/۱۱/۱۶
با درود. کتاب خیلی خوبیه. مطالبش دسته بندی شده و از ابتدا تا انتها خواننده رو وارد مسیری هدایت میکنه که دیدگاه نویسنده از جهان هستی رو بهتر درک کنه. در مجموع عالی بود ارزش خوندن داشت
Mary
۱۴۰۴/۱۰/۱۰
چقدر کتاب خوبی بود علاوه بر اینکه یه داستان بود و خط سیر داشت چقدر مضامین عمیق و در عین حال ساده ای رو اموزش میداد اگر به موضوعات خودشناسی و تفکر در زندگی علاقه دارین پیشنهاد میدم بخونیدش
Ali Monfared
۱۴۰۴/۱۰/۰۸
کتاب جالت و گوش نواز بود درصورتی که دوبار گوش کنید چیز‌های یاد میگیریم که بیشتر ازخود سیدارتا هست نویسنده بسیار عالی توصیف کرده‌بود این زندگی آزادی که امروز مردم دنیا دنبالش هستن سیدارتا داشت
<< 1 2 3 4 5 6 7 >>
👋 سوالی دارید؟