نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیچارگان - فئودور داستایوفسکی
4.2
38 رای
اینجا متن جذاب داستایوسکی و اجرای سحر بیرانوند و تایماز رضوانی گواهی از یک ارائه ی جذاب می دهد و توصیه می کنم از ان لذت ببرید. البته همانطور که از عنوان مشخص است سختی های زندگی بیشتر از لذت های آن توصیف می شوند و ما از اثر فقر بر زندگی و روابط عاشقانه ی دو شخصیت اصلی می شنویم. نویسنده با ظرافت نقد جدی به گوشه و کنار روال زندگی اجتماعی و فرهنگی روزگار خود دارد. شنیدن بخش های پایانی که تفسیر کتاب و به نوعی ادبیات معاصر داستایوسکی بود بسیار برایم جذاب بود. ممنونم از کتابراه.
بیچارگان کتابی بود که آرام شروع شد اما هرچه جلوتر رفتم بیشتر درگیرش شدم. چیزی که برایم تأثیرگذار بود این بود که داستایفسکی بدون اغراق، فقر و تنهایی را به تصویر میکشد. در طول داستان مدام دلم برای شخصیتها میسوخت و پایانش هم حس تلخ و ماندگاری برایم داشت. با اینکه اولین رمان داستایفسکی است، نشانههای نبوغ او کاملاً در آن دیده میشود.
درود و عرض ادب خدمت تمامی عوامل گویندگی و مترجم کتاب برعکس آنکه فک میکردم نامه های عاشقانه باشه، نبودبا دقت در نامه ها و تاریخ نامه ها تنهاچیزی میشد فهمید اینکه اگر هم عشقی بین این دوبوده، یه طرفه بوده، مرد یا دقیقا همان روز پاسخ نامه هایزن رو میده و زن معمولا چند روز بعد مگه در مواقعی که کاری با طرف مقابل داشته بود.

داستان کتاب حول نامه نگاری دو شخصیت بود که باهم نسبت فامیلی دور داشتند و بهم محبت میکردند مرد بارها تاکید میکرد که شما مثل دختر من هستید ولی دختر همچین حرفی نمیزد و اوایل رمان نوع رابطه مشخص نبود یا پیچیده بود هر دو فقیر و واقعا بیچاره با گذشتهای پر از تلاطم مخصوصا واروارا ولی پر از امید و تلاش و در حال کمک کرذن بهم، نهایتا دختر از کار زیاد و فقر بیمار میشه و یکی از فامیلهای دورش که البته در حقش هم ظلمهایی کرده بوده میاد و ازش خاستگاری میکنه
بعد ازین اتفاق بنظر میاد که رابطه این دو نفر مشخص تر میشه و بیشتر از پدر دختری شبیه عاشق و معشوق میشه
تا آخر کتاب منتظر موندم که اون اتفاقی که افتاد نیفته ولی متاسفانه دختر با فامیل خشنش ازدواج کرد و رفت و ماکار منفعلانه شاهد اتفاقا نشست.
ناراحت کننده بود ولی سرنوشت رو نمیشه عوض کرد.