نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شیطان - لئو تولستوی
4.4
1150 رای
Ziba Srm
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
21
کتاب خوبی بودصدای راوی هم خوب بود ولی اخرش نا امید کننده بود بطوری که دوست نداشتم دوباره گوشش بدم ایکاش اخر کتاب مثل داستانهای صادق هدایت نبود. من معمولا کتابهایی که سرانجامشون به اینصورت ناراحت کننده است دوست ندارم. چون با وجود اون همه دعا وکمک گرفتن از خدا بازم نتیجه نگرفت. ناامید کننده بود
برای من خیلی جالب بود که نویسنده کتاب دو نوع پایان برای داستان در نظر گرفته بود.
ترجمه بسیار عالی و صدای گوینده هم خیلی مناسب متن بود و فراز و فرودهای حین خواندن کتاب باعث میشد که داستان جذاب تر هم باشه.
جزو کتابهایی بود که به خاطر جذابیتش خیلی سریع تموم و بسیار هم لذت بردم.
ترجمه بسیار عالی و صدای گوینده هم خیلی مناسب متن بود و فراز و فرودهای حین خواندن کتاب باعث میشد که داستان جذاب تر هم باشه.
جزو کتابهایی بود که به خاطر جذابیتش خیلی سریع تموم و بسیار هم لذت بردم.
در این رمان، تولستوی شکلی خاص از طنز و صرفهجویی با شخصیتهای اجتماعی را به نمایش میگذارد و روایت رمان را با خندههای طولانی و غمانگیز تشکیل میدهد. باوجود اینکه این کتاب به دلیل موضوعاتی که مطرح میکند ارزش ادبی زیادی دارد، اما نسبتاً سنگین است و نیاز به تمرکز و تفکر دارد.
داستان خیلی خوبی بود. بسیار مفید و زیبا. نویسنده میتونه به زیبایی شخصیتهای داستان و درونیات اون رو به تصویر بکشه. در این داستان هم چنین به نظر میرسه که راوی بیشتر اجازه داده شخصیت، درون خودش رو نشون بده و خودش انگار خلق نکرده. یه شخصیت کاملا واقعی. گوینده هم روان و خوب خونده.
