نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین درخت - لوک آدام هاوکر

S.D
۱۴۰۴/۱۲/۱۷
اولین کمیکی که در کتابراه خوندم و اولین نظری که این کتاب دریافت خواهد کرد. تعجب می کنم چرا همچین شاهکاری در بخش نظرات حتی یدونه کامنت هم دریافت نکرده. بی نظیر بود. تصاویر کتاب بیشتر از کلمات حرف می زدن. صادقانه بگم، اصلا نیازی به متن نبود. به عنوان کسی که خودش اهل هنر و طراحیه لذت بردم. مطمئنا اگه بخوام با الگوبرداری از تصاویر کتاب خودم چیزی طراحی کنم، با قلم راپید عالی درمیان. داستان در مورد دختربچه ای به اسم اُلیو هست که قراره اولین تجربه ی جدی خودش در زندگی رو رقم بزنه. توضیح بیشتری نمیدم چون تا خودتون نخونید ارزش داستان دستتون نمیاد. با تشکر از کتابراه و انتشارات نارنگی!
زهراجهانگیری
۱۴۰۵/۰۳/۲۰
" ولی از بعضی چیزها نمیشه فرار کرد، اما با ترس هامون هم نباید به تنهایی رو به رو بشیم " از نقاط قوت این کمیک تصویری میتونم به خوش خوان، گیرا و آموزنده بودن متن و همچنین تصاویر و نقاشی های قشنگی که داشت اشاره کنم؛ اینکه شاید همگی خودمون رو به جای الیو بذاریم و بگیم یعنی قراره دنیای بدون درخت چه شکلی باشه؟ و حتی برای دیدن آخرین درخت به موزه بریم، در کل میشه با هر دیالوگ از این کتاب فکر کرد و خودتون رو به جای شخصیت اصلی بگذارید و تصور کنید
آرشیدا یوسفی
۱۴۰۵/۰۳/۱۱
نقاشی ها واقعاً ماهرانه و بسیار زیبا هستند و شما رو مجذوب خودشون می کنند. علاوه بر اون جملاتی در کتاب وجود دارند که کوتاه اما آموزنده و پربار هستند و باعث می شوند کمی درنگ کنید. فضای داستان هم جذاب و آروم هست و اگر بخوام خلاصه ای بگم داستان درباره ی دختربچه ای هست که توی دنیایی زندگی می کنه که درختان سال هاست از بین رفتن و اون با رفتن به یک موزه ماجراجویی کوتاه و دوست داشتنی خودش رو شروع می کنه. ترجمه هم روان و عالی هست.
👋 سوالی دارید؟