نقد، بررسی و نظرات کتاب مهمانی شام - فریدا مک فادن

N re
۱۴۰۵/۰۲/۲۳
نظر دادن در مورد کتاب جدید فریدا مک فادن برای ماها که طرفدار فریدا هستیم سخته از چند تا جنبه میشه کتاب رو بررسی کرد نکته مهم اینکه اگر با استناد به سوابق فریدا میرید سراغش و منتظر یه کتاب جنایی معمایی خفن هستید که آخرش بفهمید تمام طول داستان سرکار بودین و رو دست خوردین خب بهتره اصلا سمتش نرید چون این کتاب اصلا اونجوری نیست و چنین پتانسیلی نداره، اصلا به هیچ عنوان سبک کتابهای قبلی فریدا نیست اما در خصوص خود کتاب اول اینکه فضای کتاب چندان دلچسب نیست یه فضای بیگانه و سرد هست شاید هم، چون ما به سبک فریدا عادت داریم و این کتاب یه شکل دیگه ست، فضای کتاب اینجوری به نظرمون میرسه دوم اینکه موضوع کتاب و سبک نوشتاری کتاب که پایان بندی های متفاوتی رو خلق کرده بود خب میشه گفت جدید بود البته توی این سبک قبلا هم کتابهای ایرانی و هم خارجی دیگه هم نوشته شده، اما اونها اینهمه پایان بندی ندارن، شاید مثلا فقط ۲ تا اینکه اگر آدم توی زندگی بارها و بارها توی تصمیماتش اگر طور دیگه ای عمل میکرد چی پیش میومد، خب جالب بود و به قول یکی از دوستان نشان از توانایی نویسنده داره (این اسپویل نبود چون خلاصه کتاب به همین موضوع اشاره کرده) اما نقطه ضعف دیگر داستان دخیل کردن مسائل تخیلی توی داستان بود که خیلی توی ذوق میزد شاید اگر کتاب واقع گرایانه تر نوشته شده بود جذابیت بیشتری داشت در حالیکه تخیلی کردن اون باعث افت شدید جذابیت کتاب شد نمیگم کدوم قسمت تخیلی بود تا اسپویل نشه اما دوستانی که خوندن قطعا میدونن کجاهاش رو میگم خلاصه کلام اینکه سبک کتاب جدید بود خوندنش خالی از لطف نیست اما توقع کتاب فریدایی نداشته باشید و اینکه اگر تخیلی نبود جذابتر میشد
Soha Shahrasebi
۱۴۰۵/۰۲/۲۳
چقدر نویسنده ی فعالیه! هر هفته یه کتاب برای چاپ داره، و منی که خوره ی قلم و اثارشم خوش به حالم میشه. گاهی حس میکنم یکم قلم نویسنده با فریدا مک فادن فرق میکنه انگار داده کسی براش نوشته. مثلا. مثل همین کتابش …اما خب هر نویسنده ای قطعا سبکش رو تغییر میده تا خواننده. نتونه حدس بزنه داستان رو. و این جالب میکنه خوندن رو. این مدل سبک کتاب رو تینیجر که بودم خونده بودم یعنی اینجوری که خودت داستان و پایان بندیش رو انتخاب میکنی. جالبه بدونید تو سریال اینه های سیاه یا همون بلک میرر هم اپیزود اخر فیلم اینجوریه که خودتون روند داستان رو انتخاب میکنین. مثل همین کتاب. جالب بود. ممنونم
حمیده زارعی
۱۴۰۵/۰۳/۱۰
من آثار این نویسنده رو دوست دارم و بیشتر انهایی که در کتابراه امده گوش دادم و این کتاب را هم خواندم. خوب بود. هم به نظر تخیلی می امد و هم واقعی. انجمن های اینچنینی همیشه وجود داشته ادمهایی روانی با افکاری عجیب. اما جالب داستان چالش های فراوان در هر قسمت برای اینکه در شرایط خاص هر کسی میتواند چند جور تصمیم بگیرد و چه انتخابهایی داشته باشد. و در زمان کوتاه چه تصمیمی درست تر است. کاش ادم واقعا در شرایط خاص میتوانست چند بار آزمون و خطا داشته باشد. بهر حال داستان جالبی بود. اگر قلم نویسنده رو دوست دارید این کتاب رو هم مطالعه کنید.
پری
۱۴۰۵/۰۲/۲۲
سبک کارش به فریدا نمیخورد ولی جالبترین نکته این اثرش این بود که به قول خودش کتاب رو از اول تا آخر نخون. جذابیت اثر اینجاست که میشه چندتا داستان داشت. کلا از خوندنش راضیم و به نظرم سبک جدیدی بود و فکر نکنم هرکسی از عهده این سبک کار بربیاد اینکه در یک کتاب کم حجم چندتا داستان و پایان بندی درست کنی بنظرم ناشی از قدرت و توانمندی نویسندست.
النازازاد
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
، خانم مک فادن، نویسنده خیلی ماهری هستن، دراین کتاب هم فضای تخیلی داشت هم جنایی و طنزی که مخصوص خود نویسنده است، خواندن کتابهاش برای من واقعا لذت بخش، ولی چون اثرهای خیلی قوی تری داره وقتی مقایسه میکنی ممکن این نمره کمتری بگیره ولی باحال بنظرم یکم تخیل برا بعضی اثرا اون حالت تیره شون یکم قابل تحمل میکن، ممنونم کتابراه عزیزم
Melika
۱۴۰۵/۰۲/۲۱
حقیقتا وقتی شروع کردم به خواندن کتاب و ادامش دادم یکم شک کردم که نویسندش فریدا مک فادن باشه اصن یه همچین فضایی رو از این نویسنده انتظار نداشتم ولی در کل بد نیست ارزش یه بار خوندن رو داره و از کتاب هایی که تاحالا از این نویسنده خونده بودم به نسبت ضعیف تر بود و فضای ناآشنایی نسبت به آثار نویسنده داشت ولی در کل جالب بود.
مرتضی هانی
۱۴۰۵/۰۲/۲۸
این اثر برای دوستانی که علاقمند به آثار و سبک فریدا مک فادن هستن اصلا توصیه نمیشه. ولی برای دوستانی که به ژانرهای تخیلی با موضوع ومپایر علاقمندن میتونه جالب توجه باشه. همونطور که دوستی هم بهش اشاره کرده بود شاید نکته بارز این اثر چندداستانی بودن و قدرت انتخاب مسیر داستان برای خواننده باشه.
Noonoosh
۱۴۰۵/۰۳/۱۹
چه قدر ایده تصمیمات مختلف گرفتن و عواقب متفاوت داشتن حالب بود. ولی خود داستان چی بود واقعا؟ تخیلی محض و بی سرو ته. اصلا شوکه هستم از پایانش و حتی نمیتونم نظر درست بدم فقط ایده رو دوست داشتم و بقیش برام چرک نویسای یه نوجون بود تا نوشته عای نویسنده مطرح
مارال قلیزاده
۱۴۰۵/۰۲/۲۴
افتضاح افتضاح افتضاح به نظرم فریدا مک فادن دیگه واقعا حرفی برای گفتن نداره یه کتاب مسخره نوشته که اگه برای یچه ۵ ساله بخونی بهت میخنده. دیگه به نظرم زمان این رسیده که مک فادن از نوشتن تو این ژانر دست بکشه و توی اوج خداحافظی کنه
نائیریکا نائیریکا
۱۴۰۵/۰۳/۲۴
همه ی کتابهای فریدا مک فادن رو خوندم تا الان، بنظرم این یکی از ضعیف ترین کتاباش هستش، بیشتر بدرد نوجوونا میخوره، اگه مثل من علاقه ای به موضوعات تخیلی مثل هیولا و گرگینه ندارید نخونیدش، خیلی هم داستانهای مختلفش سطحی و پیش پا افتاده است
پری یارمحمدی
۱۴۰۵/۰۳/۰۶
فریدا مک فادن واقعا نویسنده خوبیه و این رمان و رمان‌های دیگری که می‌نویسد واقعا قشنگ وخواندنی هست مخصوصا این رمان که میتونی خودت داستان رو تغییر بدی واقعا قشنگ بود وارزش خوندن رو داره
میترا اکبری
۱۴۰۵/۰۲/۲۵
جالب بود کلا مک فادن نویسنده خلاقیه نشون میداد هر یه تصمیم کوچیک تو زندگی چقدر میتونه مسیر آدم و زندگیشو تغییر بده فقط من از بعد ماورایی و فانتزی قصه خوشم نیومد راستش ولی در کل سبک جدید و جالبی بود
لیلی باقری
۱۴۰۵/۰۲/۲۳
میشه گفت یه کتاب متفاوت بود ولی اصلا به سبک فریدا مک فادن نمی خورد و نسبتا ضعیف بود یه نقطه ضعف دیگه ام این بود که خیلی تخیلی و بچه گانه بود یکسری قسمت هاش
کاربر کتابراه
۱۴۰۵/۰۲/۲۱
اولین باره ک این سبک کتاب رو میخونم جالبه و بی وقفه تمومش کردم اوایل داستان جذابتر بود برام، هرچی به آخر نزدیکتر میشد تخیلی تر میشد ولی درکل خوب بود ارزش یکبار مطالعه رو داره
صدیقه زهرایی
۱۴۰۵/۰۳/۱۸
سلام خدا قوت. من واقعا شک دارم که این کتاب نویسنده اش مک فادن باشد. خیلی افتضاح بود. ازاین که وقت گذاشتم و آن را خواندم، پشیمانم. خیلی غیر واقعی بود
سیما صداقتی
۱۴۰۵/۰۳/۰۷
والله انگار توهمات یک دیوانه را میخونی برعکس بقیه کتاب‌های فریدا مک فادن من همه کتاب‌های ترجمه شده این نویسنده را خوندم اولین کتابی بود که اصلا جذاب نبود
معصومه خاتمی نیا
۱۴۰۵/۰۲/۲۶
واقعا از فریدا مک فادن انتظار همچین کتاب بی محتوایی رو نداشتم حتی فکر نکنم یک نوجوان هم بخواد وقتش رو برای این کتاب تخیلی هدر بده
maya
۱۴۰۵/۰۲/۲۲
هیچ شباهتی به کتابهای دیگه فریدا مک فادن نداره (بخش دی، خدمتکار) یه سبک متفاوت بود. من دوسش نداشتم.
ستایش
۱۴۰۵/۰۳/۰۶
اگه دنبال کتابی متفاوت میگردی که خودت بتونی توی پایانش حق انتخواب داشته باشی این کتاب به دردت میخوره
شقایق علیجانی
۱۴۰۵/۰۲/۳۱
خیلی خیلی باحال بود. اولین باریه که میبینم یک داستان اینطوری نوشته شده که پایانش رو خودم بتونم انتخاب کنم. خوشم اومد😁
بهاره
۱۴۰۵/۰۳/۱۲
واقعا اینو فریدا نوشته؟ داستان علمی تخیلی نوجوان پسندی بود اصلا دوسش نداشتم
بتول ارزانی
۱۴۰۵/۰۲/۳۰
چه کتاب افتضاح و مزخرفی بود واقعا از فریدا مک فادن بعید بود.
مهدی عبداللهی
۱۴۰۵/۰۲/۲۲
نسبت به دیگر آثار این نویسنده به نظر بنده ضعیف تر بود
فاطمه منصوری
۱۴۰۵/۰۲/۲۱
اصلا فضای کتاب رو دوست نداشتم
آناهیتا م
۱۴۰۵/۰۳/۱۸
داستان یک شروع داره، چندین مسیر و چند پایان. ابتکار جالبیه.
زهرا رسولیان
۱۴۰۵/۰۲/۲۹
فقط یکمی جالب بود
👋 سوالی دارید؟