نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خداوند الموت - پل آمیر

ایمان نادریان
۱۴۰۳/۱۲/۰۴
کتاب خوب با اطلاعات تاریخی نابی هست، درسهای زیادی هم یاد میگیریم، فقط من هر چی گشتم کسی به اسم پل آمیر وجود نداشت و ظاهرا خود مرحوم منصوری هم گفته این داستان پنجاه صفحه ای در یک نشریه فرانسوی بوده که ایشون بهش پر و بال داده و با نام نویسنده خیالی منتشر شده، کلا ذبیح الله منصوری معروف بوده به شاخ و برگ دادن و کم و زیاد کردن کتابها، چیز بدی ازش درنمیاد ولی خوب یه حس خاصی داره بدونی نویسنده آمیر نیست بلکه خود مترجم هست. جالبه بیشتر جاها یادش میره که نویسنده خارجیه و اطلاعات دقیق میده ولی بعضی جاها یهو میگه بر خلاف ما اروپایی ها... فلان، که مثلا منه نویسنده اروپاییم. از هوش مصنوعی هم پرسیدم اینو گفت: کتاب "خداوند الموت" که توسط ذبیح الله منصوری ترجمه و تدوین شده است، در واقع بازنویسی و ترجمه ای آزاد از کتاب "حشاشین: فرقه ی اسرارآمیز شرق" نوشته ی برنارد لوئیس (Bernard Lewis) است. ذبیح الله منصوری به دلیل سبک خاص خود در ترجمه و بازنویسی، اغلب مطالب را به شکلی داستانی و جذاب ارائه می دهد و گاهی اوقات بخش هایی را به متن اصلی اضافه می کند. این کتاب درباره ی تاریخ حسن صباح، رهبر فرقه ی اسماعیلیه (معروف به حشاشین) و قلعه ی الموت است. منصوری در این کتاب، داستان ها و روایت های تاریخی را با نثری روان و جذاب به فارسی برگردانده است. به هر حال با صدای خوب گوینده زیبایی کتاب دو چندان میشه
پری بانو
۱۴۰۴/۰۹/۲۱
خیلی وقت بود دنبال فرصت بودم این کتاب رو بخونم با توجه به شرایط شغلی فرصت مطالعه نداشتم ولی با ترجمه بسیار زیبای استاد ذبیح الله منصوری که بهترین شاهکارشون روهم میتونم به جرات بگم کتاب سینوهه هست خوانش زیبای آقای مهدی صفری لذت بردم. در کل در مورد داستان این کتاب میتونم بگم تاریخ همیشه از زمان خلقت تا ابد تکرار میشه و خواهد شد وکسانی که ثروت یا سواد یا موقعیت برتری نسبت به بقیه مردم عادی دارند همیشه ادعای ریاست و برتر بودن را با خود یدک میکشند خلفا و حکما همیشه سر ریاست و اثبات اینکه عادل و بهترین هستند... حاضرند حتی عزیزترین آدمهای زندگی خود رو از بین ببرند و همیشه در این بین انسانهای مظلوم و نا آگاه مورد ظلم قرارمیگیرند و به قتل می‌رسند و تباه می‌شوند و این داستان همچناااان ادااامه دارد.
در کل پیشنهاد میکنم حتما کتاب خداوند الموت و کتاب سینوهه رو تهیه و چندین بار مطالعه کنید قول می‌دهم در هر بار نکات تازه‌ای توجه شما را جلب خواهد کرد و برداشت تازه‌ای از خود و زندگی و وقایع اطراف خود خواهید داشت.
معین نصیردهقان
۱۴۰۵/۰۳/۱۴
* سلام کتاب فوق العاده خوش خوان است. منصوری داستان زندگی حسن صباح را به شکلی روایت می کند که خواننده به سختی آن را کنار می گذارد. * فضای ایران قرن پنجم و ششم هجری، درگیری های سیاسی، سلجوقیان و اسماعیلیان با جزئیات جذاب و سینمایی تصویر شده است. * شخصیت حسن صباح در کتاب صرفاً یک رهبر مذهبی نیست؛ بلکه فردی آرمان گرا، سیاستمدار و مبارز برای استقلال ایران نشان داده می شود. * برای کسی که به رمان های تاریخی علاقه دارد، کتاب کشش داستانی بسیار بالایی دارد. نقاط ضعف* مهم ترین انتقاد به کتاب، همان انتقادی است که به بسیاری از آثار منصوری وارد شده: او اغلب فقط «مترجم» نبود، بلکه متن را گسترش می داد، تغییر می داد و بخش هایی به آن اضافه می کرد. حتی درباره «خداوند الموت» نیز بسیاری معتقدند اثر فارسی بیش از آنکه ترجمه باشد، اقتباسی آزاد از کتاب اصلی پل آمیر است. * از نظر تاریخی، نباید کتاب را منبع پژوهشی دانست. برخی گفت وگوها، تحلیل ها و حتی برداشت های سیاسی و ملی گرایانه بیشتر به نگاه منصوری شباهت دارند تا اسناد تاریخی. * تصویر ارائه شده از حسن صباح گاهی بسیار قهرمانانه است و ممکن است با نگاه برخی تاریخ نگاران همخوانی نداشته باشد. جمع بندی «خداوند الموت» را بهتر است یک رمان تاریخی جذاب بر پایه شخصیت حسن صباح بدانیم، نه یک کتاب تاریخ دانشگاهی. اگر هدفت لذت بردن از داستان، آشنایی کلی با فضای الموت و غرق شدن در ماجراهای سیاسی آن دوران باشد، کتاب بسیار موفق است. اما اگر بخواهی واقعیت تاریخی را دقیق بدانی، باید آن را در کنار منابع پژوهشی درباره اسماعیلیان و حسن صباح بخوانی. انسان ها البته همیشه دوست دارند تاریخ را به شکل داستانی و قهرمانانه بشنوند؛
سلمان بهمن دار
۱۴۰۵/۰۳/۱۳
فیلمنامه فوق العاده ای بود و قطعا میشه باهاش ی سریال تاریخی پر ماجرا ساخت، بنظرم همونطور که خیلی از دوستان هم تو نظراتشون گفته بودن نویسنده این کتاب نمیتونه خارجی باشه و به احتمال زیاد دسپخت خود مترجم و بعید میدونم بشه به عنوان ی منبع تاریخی خیلی بهش استناد کرد و فکر کنم نوسینده با دید فیلنامه نویسی کتاب رو نوشته و خیلی جاهارو زیادی کشش داده و کلمات و جملات تکراری خیلی زیاد که ممکن هر کسی حوصله اش نگیره حتی گوش کنه چه برسه بخواد کتاب متنی ش رو بخونه ولی صدای گوینده و نحوه خوانشش فوق العاده است و ارزش یکبار گوش کردن رو داره ضمن اینکه پیشنهاد می کنم قبلش کتاب فرمانروای قلعه الموت که تقریبا میشه گفت خلاصه ای از همین کتاب هست رو گوش کنید بعد بیاید سراغ این کتاب و ی چیزی که من نتونستم بفهمم این بود که تو کتاب بارها تکرار و تاکید میشه که هدف حسن صباح و پیروان کیش اسماعیلی این بود که از زبان فارسی و کیان ایران دفاع کنن ولی از اونطرف تبلیغ مذهب اسماعیلی رو می کردن و تناقض هایی وجود داره، راستش اگه گفته های این کتاب یا کتاب فرماروای قلعه الموت درست باشه و واقعیت تاریخی داشته باشه من خیلی چیزهارو نمی پذیرم و نمیتونم قبول کنم و نمیشه گفت حسن صباح خیلی مقدس بوده و نباید ازش بت ساخت هر چند ظاهرا شکی در توانمندی در هوش و ذکاوتش نیست و ی نکته دیگه اینکه باز فصل های مشترکی بین این فرقه و بقیه دودمان ها و حکومت ها وجود داره مخصوصا پایان شون که همه با فساد همراه بوده...
علی
۱۴۰۴/۱۲/۱۷
هرچند که ما می‌دانیم که ذبیح الله منصوری این کتاب را تمام و کمال ترجمه ننموده و بیشتر آن افزوده‌های خودش است اما این افزوده‌ها را طوری درمیان حقایق تاریخی جای داده که ضرری به بدنه‌ی اصلی تاریخ باطنیان و قلعه الموت وارد نشده و با خواندن این کتاب از اوضاع اجتماعی سیاسی و تفکرات زمان مورد نظر مطلع میشوید و اعتقادات باطنیان و میزان تاثیرشان بر نبرد تاج و تخت در میان مدعیان سلطنت در حکومت سلاجقه پی میبرید، سرگذشت حسن صباح و باطنیان تحت فرمانش به انسان می‌فهماند که یک جریان اعتقادی_انقلابی هرقدر پرشور و پرسرو صدا باشد بعد از مدتی آن روحیه انقلابی و اعتقاد راسخ و نظم و هماهنگی بمرور سست میشود و امیال شخصی و تنبلی و تن پروری جای آن را میگیرد و روزی بکلی محو میشود. همانطورکه از آن جنبش مخفی و منسجم و مخوف باطنیان و خداوندگار الموت دیگر چیزی نمانده و در زمان انقراضش بدست هلاکوخان نیز تنها ظاهر آن باقی مانده بود که از بین رفت.
سروناز واحدی
۱۴۰۴/۱۰/۲۷
این کتاب بهترین رمان تاریخى است که من در طى ٢٥ سال گذشته خوانده ام، به امید روزى که ارزوى حسن صباح در کشور سرافرازم به وقوع بپیوندد و ایرانیان به شکوه و عظمت اعصار گذشته خود در جهان دست یابند. به امید گرامی داشت یاد و خاطر جوانانى که از جان خود گذشتند تا ایرانیان را به اقتدار خود در جهان بازکَردانند. به امید بیدارى و آکَاهى ملت ایرانهمچنین نسخه صو تی انگار کمی تحریف شده مثلا اون قسمت که میگه داعى ها به اختیار خودشون میتونن ورزش نکنن، چنین چیزی وجود نداره موضوع تمرین جنگی مثل نماز خوندن بوده براشون و نمیتونستن و تو خودشون نمیدیدن که بخوان انجام ندن و تغییر بعدى توضیح زیاد راجب همین قسمت و مکانى که ورزش میکردن یا اینکه اسلحه و کجا میذاشتن چنین قسمت هایی در نسخه متنی کتاب رو من اصلا بخاطر نمیارم و ……در کل ارزش یکبار گوش دادن رو داره و پیشنهاد میکنم❤️
Monir Naghikhani
۱۴۰۴/۰۲/۲۲
یکی از بهترین کتابهایی که دلم میخواست بخونم و از دستم در رفته بود، گزیده ای از تاریخ سرزمینمان، گرچه متأسفانه از مراجع دیگه گرفته شده و همانطور که در کتاب میگوید همه کتابها را هلاکو خان می سوزاند و از بین میبرد و نویسنده از کتابهای سایر کشورها این نسخه را تهیه کرده، نکات بسیار جالبی را از تاریخ ایران و فرقه اسماعیلیه (حشاشین) برایمان روشن میکند، من از گوش کردن آن لذت بردم و بسیاری چیزها را که نمی دانستم متوجه شدم، البته که مرحوم ذبیح الله منصوری خود می توانست به جای مترجم، نویسنده قابلی شود، جناب صفری بسیار عالی روایت میکنند و سپاسگزار ایشان وهمه عواملی که در تهیه این کتاب سهیم بودند.
Erfan amiri
۱۴۰۴/۰۴/۱۸
با سلام بنده چند سال پیش تر از این؛ این کتاب را بصورت شفاهی مطالعه نموده بودم. ولیکن این که این کتاب جذاب و مهم تاریخی که بسیار کمک میکند که تاریخ مهم و پر فراز و نشیب کشور عزیزمان ایران را بخوانیم و متوجه شویم نظر بنده به تمام کاربران کتابراه این است که این کتاب تاریخی جذاب را مطالعه و یا همانند بنده فایل صوتی این را خریداری نموده و گوش دهند تا از تجربه‌های گذشتگانمان درس بگیرند و تجربه‌های تلخ پیشینیان را از دوباره تجربه نکنند با تشکر و سپاس فراوان از عوامل و دست اندر کاران مجموعه عالی کتابراه با آرزوی موفقیت روز افزون.
Behzad
۱۴۰۴/۰۶/۲۷
تبریک و تشکر از مهدی صفری با گویش روان و دلنشین و خوش صدا. قدردانی از ذبیح اله منصوری با تهیه متن جذاب و ترجمه مثال زدنی که کلاسی خاص در نگارش وقایع تاریخی است و شرح ماوقع تاریخ به شکل رمان توجه خواننده و شنونده را در طول فصول مختلف کتاب به خود جلب میکند. هر چند به قول فصل آخر کتاب به دلیل نابودی نوشته ها و ماوقع تاریخی زمان اسماعیلی در حمله هولاگوخان به ایران اطلاعات دقیقی از آن عهد نیست ولی کلیات فرمانروایی و حفظ حکومت 100ساله و تعهد به حفظ حاکمیت ملی ایرانی در زمان حکومت اعراب بسیار قابل توجه است و فصل نویی از معرفی حشاشین را می گشاید.
فرهاد اکبری
۱۴۰۵/۰۲/۰۶
چند فصل از کتاب رو قبلا خونده بودم و زمان زیادی بود ک میخواستم تمومش کنم ک کتابراه این رو برام ممکن کرد سپاس از کتابراه بسیار از مسیر داستان لذت بردم داستان خیلی خوشنویس و روان بود همیشه جمله‌ی حسن صباح در مورد خودش پس ذهنم بود ک اگر دو یا سه نفر مثل حسن صباح بودن این مملکت تغییر میکرد و داستان بخوبی این جمله رو تایید میکرد که در آن زمان و با آن شرایط چطور اینقد کیش باطنی منظم دقیق و کامل بودند در نهایت از اکیپ گویندگی و راوی داستان کمال تشکر رو دارم بسیار عالی گویندگی شد و صدای آقای صفری شاهکار خداوند الموت رو تکمیل کرد
وحید سحری
۱۴۰۴/۰۱/۱۲
واقعا کتاب بینظیری است و خودم نمی‌دانستم حسن صباح چنین مرد بزرگی است این کتاب را تمامی ایرانیان باید بخواننداما تمام تلاش این بزرگ مرد برگرداندن عظمت ایران ایرانی بود و میخواست از سیطره قوم عرب رها شوند تمام تلاش این مرد این بوده که ایرانیان گذشته خود را دوباره بشناسند و زبان و معنویت گذشته دوباره برگردد اما مترجم اقای منصوری تمام این کتاب را حتی بیش از اندازه معمول به عربی نوشته همین حالا هم به صبحانه نیم چاشت می‌گوییم اما اینجا دقیقا به عربی محض گفته شده شاید احساس شود به ان مرد بزرگ بی احترامی میشود
یاسین اسلامی
۱۴۰۴/۰۹/۰۳
یکی از بهترین کتاب ها درمورد حسن صباح و حشاشین و فداییان الموت. عشق من به حسن صباح از جایی شروع شد که با بازی اسسینز کرید آشنا شدم از ۱۲ سالگی دنبال راه حسن صباح هستم و بعد از ۱۰ سال هنوز که هنوزه این عشق درمن فوران میکنه و این کتاب یکی از بهترین کتاب ها درباره واقعه های آن دوران هست. من کتاب فیزیکی این اثر فاخر و دارم ولی از آنجایی که نمیتونم در محیط کار توی کافه کتاب متنی بخونم کتاب صوتی ش را خریداری کردم و گوینده این کتاب صدای بسیار عالی و دلنوازی دارد🔥.
محمدرضا جوادی
۱۴۰۳/۱۲/۱۵
یکی از ماندگار‌ترین رمان‌های تاریخی ذبیح الله منصوری
ایرانیان تا ۴۰۰ سال بعد از ورود اسلام به ایران سنی مذهب بودند و حسن صباح اولین شخصی بود که شیعه را در ایران بنیانگذاری کرد، البته شیعه ۸ امامی، حسن صباح نتوانست حکومت مرکزی ایران که سلجوقیان بودند را ساقط کند و در کنار سلجوقان حکومت موازی‌ای به نام اسماعیلیان بنا نهاد، این کتاب به بیانی بسیار زیبا و ساده اتقاقات آن عصر را به تصویر میکشد و شما را علاقمند به آن دوران تاریخی و رویدادهای آن عصر خواهد کرد.
gowmatin Gaming
۱۴۰۳/۱۲/۱۲
کتاب با ساختاری منسجم نوشته شده بود. اوایل به علت تعدد اسامی ممکن هست که قسمتی از روایات کامل درک نشه. گویندگی هم بنظرم واقعا روان تر و شیوا تر از این نمیشه. اما به عنوان یک روایت تاریخی با استنباط های تا حدودی منطقی، یک داستان هیجان انگیز رو دنبال میکنه. تنها مشکل این هست که نویسنده سوگیری روی واقعیت بودن نوشته های خودش داره. درسته که فرقه جالب و با نظمی بودن اما وقایع داخل قلعه ها رو که روایت میکنه، اون زرق و برق گفته های قبلیش از بین میره.
Soheyla Beyraghdar
۱۴۰۵/۰۳/۱۴
ماجرا نه کاملا داستانی و نه کاملا تاریخیه و این جذابترش میکنه برای افتخار به ایرانی بودنتون و این که توی گذشته طولانی کشور چه اتفاقاتی افتاده خوبه اینو گوش کنید، صدای گوینده کتاب هم بسیار خوبه اما ترجمه قدیمیه و اینکه اساسا یه فرانسوی کتاب رو نوشته حال و هوای سادگی و روان بودن ماحرا رو کم کرده خیلی از الموت و حشاشین یا Assassins شنیدیم و توی فیلم ها دیدیم و اگر میخواید اطلاعات صحیح درباره شون داشته باشد حتما باید این کتاب رو بشنوید
mojtaba HAGHGOO
۱۴۰۵/۰۲/۲۳
کتاب مملو از استدلال های جالب بین انسان های منطقی است. که اگر این بشود چه می شود و آن بشود چه؟ به خوبی سود و زیان تصمیمات افراد برشمرده میشه، و با استدلال یک مسیر انتخاب میشه، سلسله مراتب تاریخی جالب و گیرا است و کاملا مربوط است با دانش تاریخی کمی تا بیشتری فراموش شده ما و اونچه که بعضا در برنامه های تلویزیونی می بینیم، بیان خواننده جالب و با احساسات است و واقعا شگفت انگیز که روایت کتابی به این طول چطوری با استواری همیشگی همراه است.
آیسان عباسی
۱۴۰۵/۰۲/۱۷
کتاب را دارم گوش میدم. صدای گوینده را خیلی دوست دارم. خیلی شبیه صدای خود آرمان سلطان زاده است. اینکه همون اول داستان شایعه حشیش کشیدن باطنیان و بقیهء شایعه ها را نقض کرده خیلی خوب و مفیده. ولی خیلی تابلوهه که کتاب را یه ایرانی نوشته. و یه چیزی برای من جای سواله. وقتی باطنیان اینقدر مخالف اعراب بودن چه جوری پیرو دین عرب بودن و مهمتر از اون انتظار مهدی موعود را می کشیدن؟ چون مهدی موعود هم عربه. به نظر من این تضاد خیلی بزرگیه.
امین رشیدی
۱۴۰۴/۰۹/۱۷
با این که ذبیح‌الله منصوری اسناد بررسی نشده رو در این کتاب دخیل کرده و نویسنده ایی به اسم پل امیر وجود خارجی نداره اما...
این کتاب شما رو به دل تاریخ می‌بره و داستانی جالب رو روایت می‌کنه از افرادی با تمرکز، پشتکار و سامان داده شده‌ای که کمتر کسی جلودارشون می‌شه
فقط نکته اصلی اینه که نباید به این کتاب به عنوان یک مستند تاریخی نگاه کرد بیشتر رمانی تاریخی هست ترکیبی از تاریخ، شایعه‌ها و تخیل نویسنده
ن ب
۱۴۰۴/۰۴/۰۷
واقعیت اینه که نویسنده ای به نام پل امیر وجود نداره و این کتاب و خیلی از کتابهای اقای منصوری از جمله خواجه تاجدار تالیف خودشون هست، اما این چیزی از ارزش کار ایشان کم نمیکنه بلکه ارزش کتابهای ایشون چند برابر بیشتر میشه سالها قبل این کتاب را خوانده بودم و به نظرم خیلی جذاب بود، اما با سلیقه و اطلاعات امروزم میتونم ایرادهای زیادی هم از جهت تاریخی و هم از جهت داستان سرایی از این کتاب بگیرم، برای زمان خودش شاهکار محسوب میشده اما الان خیر.
نفس Haghighi
۱۴۰۵/۰۳/۲۰
یکی از عجیب ترین کتابهایی بود که شنیدم. نمیتونم بهش فکر نکنم در اینکه حسن صباح مردی باهوش و با تدبیر و سیاست مدار بوده، شکی نیست ولی کاش نوشته هاش و از بین نمی بردن تا شناخت بیشتری پیدا میکردم تو این کتاب میشنوید چطور با قدرت عقل و دانش میشه یک مذهب و پایه گذاری کرد، و چطور یک حکومت با فراهم کردن رفاه، علم دانش، بهداشت و عدالت، مردمش و مرید و طرفدار خودش میکنه، و مردم برای همچین حکومتی تا پای جان وفا دار می مانند
مجید پاکنژاد
۱۴۰۴/۰۴/۰۴
تاریخ گمشده و کمتر شنیده شده از دوران پسا اسلام و حمله تازیان به ایران. اهتمام و تلاش بی وقفه یک ایرانی و یاران باوفایش برای از بین بردن حاکمیت اعراب بر سرزمین کهن و تمدن ایران زمین. حسن صباح را آنطور که باید نشناختیم و این کتاب بسیار بسیار ارزشمند به قلم توانای پل آمیر با ترجمه بی نظیر استاد منصوری و خوانش فوق العاده جناب صفری واقعا نه یکبار بلکه چندین بار ارزش شنیدن دارد باشد روزی که هر ایرانی یک حسن صباح باشد
N.n.Takhti
۱۴۰۳/۱۲/۱۲
ضمن عرض سلام و خسته نباشید. از ترجمه و اجرای بسیار زیبا و دلنشین کمال تشکر را دارم. پیام اصلی کتاب: ملتی که تاریخ خود را نداند محکوم به تکرار تجربه نسل های ماقبل خود است. هر انقلابی منجر به وضعیت بهتری نسبت به قبل نمی باشد میتواند منجر به جنگ، فقر، اعتیادو... شود ودر نهایت گویند هرسال میگیم دریغ از پارسال
سافرلاهیجی
۱۴۰۵/۰۳/۱۵
درود بر شما درمورد کتاب های دوجلدی، مثل خواجه تاجدار، شما قرار بود دوتا 261 تومن بگیرین نه دومی رو 490 تومن اینکار درست نیست شما اینو توی دیدگاه ها نمی ذارین و تنها برای تبلیغ خوبی های خودتون رو طرح می کنین ولی نباید وقتی می بینین کسی جلد اول رو گوش داد، جلد دوم رو دو برابر کنین و دوم اینکه هدیه رو من ندیدم. تبلیغ تخفیف و هدیه و... من تا کنون ندیدم
حسین کیاسری
۱۴۰۴/۱۱/۲۰
باید به عنوان یک رمان به این کتاب نگاه شود، نه یک رفرنس تاریخی. نثر روان مترجم (با اینکه همگی میدانیم جناب منصوری، به دست بردن در اصل اثر معروف هستند) به اثر جان بخشیده و اون رو از حالت یکنواختی خارج کرده …امید که بیشتر شاهد این دست آثار (با نگاه محتوایی) برای نسل جوان باشیم تا به گذشته ی کشور خود و تاریخ آن آگاه شوند.
Behrouz Por
۱۴۰۳/۱۲/۱۱
با سلام و احترام، کتاب حاضر جای هیچگونه اظهار نظر نخواهد گذاشت، تنها موردی که میشود به آن اشاره کر، نام کتاب، *حسن صباح خداوند الموت* می‌باشد وقتی کسانی که این کتاب مطالعه می‌کند انتظار دارند راجب حسن صباح بیشتر بشنود.. اما اگر نام کتاب به حسن صباح خداوند الموت و پیروانش باشد، در این صورت محتوای کتاب در خور اسم کتاب خواهد شد.
4RWIN
۱۴۰۵/۰۱/۲۲
خیلی وقت بود میخواستم این کتاب رو مطالعه کنم اما فرصت نمیشد به گوینده کتاب ۵ ستاره کامل رو میدم اما باتوجه به اینکه قبلا کتابهای سینوهه و تیمور لنگ با ترجمه ذبیح الله منصوری رو خوندم به این کتاب ۳ ستاره دادم. کسانی که از مطالعه این کتاب لذت بردند توصیه میکنم حتما سینوهه و تیمورلنگ رو هم بخونند
Rozbeh Aghighi
۱۴۰۳/۱۲/۳۰
با اینکه بسیاری از گفته‌ها و نوشتارها احتمالا نتیجه تحقیق و پژوهش نیست و به اندیشه من نویسنده با توانایی بالا سررشته داستان را بسیار استادانه به دست گرفته و بزرگی ایران قدیم و چگونگی مبارزات مردمی تاریخ ساز را نمایان ساخته کتابی بی نظیر است و خصوصا آگاهی‌های زیادی از حسن صباح و باتنی‌ها میدهد.
ژیلما
۱۴۰۵/۰۳/۰۳
باورم نمیشه این کتاب اینقدر ثقیل، خسته کننده و مذهبی طور باشه اصلا برام جذاب نبود من که عاشق تاریخم هیچ ارتباطی با داستان نگرفتم به شدت از خرید کتاب پشیمانم در حدی که سه فصل و به زور گوش دادم از همه بدتر اینکه از شخصیت حسن صبح به شدت بدم اومد و عقایدش به شدت دگم و مزخرف بود
سوزان قهرمانی
۱۴۰۴/۱۱/۰۲
من این کتاب و دارم اما هر وقت میخواستم بخونم بخاطر قطر و اسامی زیاد کتاب بعد از خوندن چند صفحه خسته میشدم اما بعد از موجود شدنش توی کتابای صوتی کلی خوشحال شدم واقعا کتاب تاریخی بسیار جذابی بود خصوصا با صدای گوینده گیرایی کتاب واسم بیشترم شد
arash
۱۴۰۵/۰۱/۲۶
از خریدم پشیمون هستم کتاب به شدت مذهبی روایت میشه فکر کنم نویسنده مرجع تقلید بوده بسیار کند پیش میره کتاب ۴۲ فصل داره نویسنده باید همینو تو ۱۰ فصل جمع میکرد اصلا نویسنده به اسم پل امیر وجود نداره در ضمن گویندگی عالی روان و دلنشین هست
میلاد بلوکی فر
۱۴۰۵/۰۱/۰۵
روند داستان از فصل‌های میانی کمی کند میشه و بیشتر محتوای تاریخی رو تعریف میکنه. اما باز اطلاعات نسبتا خوبی از یک دوره‌ی تاریخی مبهم ایران بهتون انتقال میده.
صدای گوینده‌ی محترم هم کاملا مناسب فضای راوی بودن هست.
با تشکر از دست اندرکاران.
مجید کشاورز
۱۴۰۴/۰۷/۲۶
نکته مثبت این اثر صدای راوی بود وگرنه به لحاظ تاریخی مشکلات زیادی داشت مثلا میگه خاتون در دل چنین فکر کرد و بیشتر شبیه فیلم نامه بود...
به نظر مشکل ترجمه دارد و مترجم اعمال نظر کرده است. به طور مثال کرمانشاهی‌ها را حسابی بالا کشیده و...
fereshte derafshi
۱۴۰۴/۰۶/۰۳
کتاب خیلی جالبی بود برای من که عاشق تاریخ هستم خیلی جذاب بود و خیلی خوشحالم که این کتاب را خوندم و لذتش بردم با شخصیت های مهمی آشنا شدم و از مبارزه و تلاشهایی که برای ایران و زنده نگه داشتن زبان و فرهنگمون شده واقعا لذت بردم
علی طاهری
۱۴۰۴/۰۱/۱۳
در ابتدا بگم کتاب فوق العاده است. گویندگی فوق العاده است. بسیار لذت بخش شنیدن این کتاب مخصوصا برای کسایی که تازه شروع به کتاب خوانی کردن. فقط ایراد این کتاب اینه از اواسط آن مکالمه افراد خیلی طولانیه و با اینکه زیباست گاهی خسته کننده میشه
حسین دهقان
۱۴۰۴/۰۹/۲۵
این کتاب رو اقای قائدی معلم پرورشی کلاس اول راهنمایی یا ششم جدید توی دهه ۷۰ برامون سر کلاس تعریف میکرد و با شخصیت هاش اشنا بودم، ولی الان خیلی عمیقتر متوجه فرقه اسمائلیه و بنیانگذاران اون مذهب شدم، سپاس از زحمات شما
محمد احسان صلواتی
۱۴۰۴/۰۸/۱۳
کتاب و گوینده در مجموع بسیار خوب و جذاب هستش ولی نمره ۴ دادم چون با کتاب خاجه تاجدار مقایسش کردم که داستان و نحوه بیانش خیلی بهتر از این کتاب هست بعضی جاهای کتاب توضیحات خیلیی زیاد میشد ولی در کل کتاب خووبیه
مجتبی اسکندری
۱۴۰۴/۰۱/۱۷
این کتاب توضیح کامل و مفصلی ازاسماعیلیان در دوره قدرت و اقتدار داده است و چه بسا شایعات مربوط ب ان دوره راجع ب این فرقه را پاکسازی نموده کلا اثار ترجمه شده توسط ذبیح منصوری بسیار جالب و مفصل ارائه شده
Hossein Rahimi
۱۴۰۳/۱۲/۰۲
یک کتاب به شدت عالی مثل دیکر آثار مرحوم ذبیح الله منصوری در از هیجان و درس زندگی و بجورایی در سبک اثر خواجه تاجدار واقعاً آثار به شدت زیبایی رو مرحوم ذبیح الله منصوری عزیز به جا گذاشتند.
میترا برتون
۱۴۰۴/۰۵/۰۹
من این کتاب را بسیار پسندیدم و به سایر دوستان هم پیشنهاد می‌کنم. کتاب دربردارنده مطالب تاریخی بسیار مفیدی است و سعی کرده کاملا بی‌طرفانه تازخچه فرقه باطنی و زندگی‌نامه حسن صباح را “فقط” روایت کند.
ز اسلامی
۱۴۰۴/۰۲/۲۲
خیلی خیلی عالی و بی نظیر بود ولی کتابهایی که در مورد حشاشین نوشته شده نظرات متفاوتی در مورد این فرقه گفته شده و من هنوز متاسفانه نتونستم بدونم کدوم به واقعیت شبیه تراست ممنون از کتاب راه
MDp
۱۴۰۵/۰۱/۲۶
این کتاب عالی بود واقعا لذت بردم از خوندش همیشه باید تا جای ممکن تاریخ سرزمین و افرادی که در این پهنه زیستن رو بدونیم تا به نسل های بعدی مون بهترین ها رو منتقل کنیم
مهدی میرزایی
۱۴۰۴/۰۷/۰۳
حتما باید انسان در طول زندگی خودش این کتاب و مطالعه کنه
البته راجب نویسنده و.... شبهاتی وجود داره که بنده علم این قضیه رو ندارم از نظر تاریخی دوس داشتنیه این کتاب
پیمان
۱۴۰۳/۱۲/۰۶
کتاب خوبیه من سالها قبل نمونه متنی رو خونده بودم، راوی عالی و حرفه‌ای هستن، البته بیشتر به شکل داستان بهش نگاه کردم قطعا در مورد متون تاریخی قدیمی نمیشه استناد کرد به روایات تاریخی
Phaty
۱۴۰۵/۰۳/۲۳
با اینکه کتاب طولانی بود اما اطلاعات تاریخی که با خوندنش به دست میاد ارزشش رو داره و گویندگی کتاب هم واقعا بی نظیره، پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید.
پسر بابام
۱۴۰۵/۰۲/۰۸
سلام کتاب خوبی بود لذت بردم، چون قبلش کتاب هایی از زندگی عمر (کیوان) خیام خونده بودم قابل لمس و جذاب تر بود برام عمر خیام و حسن صباح هر دو شاگردهای شیخ شر بود
حامد حمزه
۱۴۰۵/۰۱/۰۳
کتاب بسیار عالی و خوبی بود، برای شناخت تاریخ ارزشمند کشورمان و این مردان بزرگ واقعا لازم است، از دل تاریخ است که تجربیات ارزشمند حاصل می‌شود
hossein rajabi
۱۴۰۴/۱۲/۲۶
واقعا برام سواله چرا زودتر این کتاب رو‌نخوندم فوق العاده بود حس‌خیلی خوبی دیدگاه هایی. که گاهن نویسنده ارائه میکرد داشتم ایکاش مردم بیشتر تاریخ میخوندن
Mostafa arandian
۱۴۰۴/۰۹/۲۴
تا قبل از خوندن این کتاب فکر میکردم که حسن صباح و دارو دستش همش در حال کشیدن حشیش و خوش گذرونی هستن در کل مثل بقیه نوشته‌های اقای منصوری عالی بود
حسام عبدی
۱۴۰۴/۰۱/۳۰
راوی فوق العاده و راجب کتاب واقعا تاریخ زیبایی بود و پر از درس و نکته های آموزنده بود و کسانی که دوست دارند حسن صباح رو بهتر بشناسن حتما این کتاب و بخونن
Kasra Pj
۱۴۰۳/۱۱/۲۷
بنظرم به چشم یک رمان جذاب نیگا کنینش و خودتونو در محیطش قرار بدین تا با فضایی تاریک و روشن کتاب همراه بشین و ازش لذت ببرین
1 2 3 >>
👋 سوالی دارید؟