نظر سلمان بهمن دار برای کتاب صوتی خداوند الموت

خداوند الموت
سلمان بهمن دار
۱۴۰۵/۰۳/۱۳
00
فیلمنامه فوق العاده ای بود و قطعا میشه باهاش ی سریال تاریخی پر ماجرا ساخت، بنظرم همونطور که خیلی از دوستان هم تو نظراتشون گفته بودن نویسنده این کتاب نمیتونه خارجی باشه و به احتمال زیاد دسپخت خود مترجم و بعید میدونم بشه به عنوان ی منبع تاریخی خیلی بهش استناد کرد و فکر کنم نوسینده با دید فیلنامه نویسی کتاب رو نوشته و خیلی جاهارو زیادی کشش داده و کلمات و جملات تکراری خیلی زیاد که ممکن هر کسی حوصله اش نگیره حتی گوش کنه چه برسه بخواد کتاب متنی ش رو بخونه ولی صدای گوینده و نحوه خوانشش فوق العاده است و ارزش یکبار گوش کردن رو داره ضمن اینکه پیشنهاد می کنم قبلش کتاب فرمانروای قلعه الموت که تقریبا میشه گفت خلاصه ای از همین کتاب هست رو گوش کنید بعد بیاید سراغ این کتاب و ی چیزی که من نتونستم بفهمم این بود که تو کتاب بارها تکرار و تاکید میشه که هدف حسن صباح و پیروان کیش اسماعیلی این بود که از زبان فارسی و کیان ایران دفاع کنن ولی از اونطرف تبلیغ مذهب اسماعیلی رو می کردن و تناقض هایی وجود داره، راستش اگه گفته های این کتاب یا کتاب فرماروای قلعه الموت درست باشه و واقعیت تاریخی داشته باشه من خیلی چیزهارو نمی پذیرم و نمیتونم قبول کنم و نمیشه گفت حسن صباح خیلی مقدس بوده و نباید ازش بت ساخت هر چند ظاهرا شکی در توانمندی در هوش و ذکاوتش نیست و ی نکته دیگه اینکه باز فصل های مشترکی بین این فرقه و بقیه دودمان ها و حکومت ها وجود داره مخصوصا پایان شون که همه با فساد همراه بوده...
هیچ پاسخی ثبت نشده است.