نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مزدور - جان اشتاین بک

ش شهبازی
۱۳۹۸/۰۲/۰۴
توصیف فضا و جزییات بسیار خوب بودند. نه آنچنان طولانی که زیاده گویی باشد و نه آنقدر کم که نامشخص. خود داستان هم خوب و اثرگذار است. از قبل دراینگونه داستانهای کوتاه آدم باید آمادگی داشته باشد که با یک پایان منزه و سرراست مواجه نخواهد شد. گویندگی اثر اگرچه خوب است لیکن صدای موسیقی پس زمینه بلندتر از حد لازم است.
سحر
۱۴۰۵/۰۲/۲۸
نمیدونم چرا به نظرم اسم کتاب چندان با داستان همخوانی نداشت اما خود داستان چیز دیگری بود. سرشار از غفلت خودخواهی خودپسندی نژاد پرستی وتمام حواسی که بر قلبی سیاه و غافل سلطه دارند. مردمی که بدون اندیشه پیرو دستوری یا ایدئولوژی خاصی هستند وحتی سوالی نمیپرسند. شاید جرقه ای در ذهن تا ریکشان زده شود...
نیلو
۱۴۰۴/۱۱/۰۳
از لحاظ اجرا خوب بود. صدا واجرای راوی خوبه. در کتابهای صوتی صدای خوب خیلی نقش دارد، بنظرم در حد خوداجرا. داستان میگه از گذشته دور تا کنون مردم نقش سیاهی لشکر داشته و دارند. سیاستمداران و حکومتها، هر جا لازم ببینند نقشی به مردم میدهند تا مردم فکر کنند خود تصمیم گیرنده و اجرا کننده هستند.
علیرضا دهقانی
۱۴۰۴/۰۹/۰۱
کلا خوندن کتاب خوبه حتی کتابی که فکر میکنیم ضعیف هست.
در مورد این کتاب هم صادق هست و بطور سطحی در خصوص تصمیمات جمعی که از سر هیجان هست صحبت کرده.
فقط برای من سوال هست چرا نویسنده این همه تاکید داره که کافه چی و مرد با اینکه دو سال در یک محل و مسیر هستند همدیگر را تا کنون ندیده‌اند.
عباس شاهمیرزایی
۱۴۰۳/۰۵/۲۱
اولین کتابی بود که از اشتاین بک خوندم خیلی دوست داشتم
کتاب درباره‌ی نژاد پرستی یک مرد سیاه پوست یک گناهی مرتکب میشه میره زندان چون سیاه پوست بوده همه مردم می‌ریزند تو زندان و میکشنش!
و یک کار بدتر از این هم میکنند جسدشو بر می‌دارند و اتیشش میزنند! لطفاً نژاد پرست نباشیم همه را یکی بدونیم
مجیدناجی
۱۴۰۳/۰۱/۱۹
با عرض سلام خدمت دوستان کتاب و همراهان کتابراه. داستان کوتاه و آموزنده‌ای بود که بی دلیل و مدرک فقط به خاطر روزنامه‌ها و اخبار انسانی را از زندگی محروم کردند. همیشه رسانه‌ها درست نمیگویند این را باید به خاطر سپرد که همیشه حرف اکثریت درست از آب در نمیاد. در کل خوب بود. صداپیشه ها هم خوب بودند. ممنون از کتابراه
عاطفه یوسفی
۱۴۰۲/۰۴/۳۰
کتاب قشنگی بود نگاهی به جهالت مردم و قضاوت کور کورانه و حق به جانب بودن مردم و حس خشونت ذاتی که در وجود همه‌ی مردم هست و تلنگری برای بیشتر فکر کردن به اینکه ایا من هم همینطورم؟؟ اگر من جای ان اعدامی باشم یا جای مردمی که قضاوت و محاکمه‌اش کردن چه میکردم؟؟ دوست ندارم کسی را قضاوت کنم
mahdi hariri
۱۴۰۱/۰۶/۲۸
نثر وسبک نویسنده در توصیف وفضاسازی صحنه خیلی خوب وهنرمندانه است ولی به نظر من این بیان زیبا سروته ندارد وچیزی غیر از تداعی یک صحنه اعدام تلخ عاید خواننده نمیشود. لحن وبیان خواننده اثر وهنرنمایی افراد بجای شخصیت‌های داستان خوب، مناسب وشیوا بود
بطور کل اثری شده که به حداقل یکبار شنیدنش میارزد.
مصطفی احمدی
۱۴۰۰/۰۲/۳۱
یاد انقلاب خودمون افتادم که به هرکس میگی تو وسط جمعیت چکار میکردی میگه نمیدونم دیدم بقیه میرن منم میرفتم یه هیجان جمعی که هیچ ربطی به فردیت افراد نداره مخصوصا اونجایی که جمعیت رو به ادمک تشبیه میکنه یه چیزی شبیه این انگار همه مسخ شدن اونجایی که میگه درست نیس جسد رو اتیش بزنید این روح فردیشه که فریاد میزنه
مهشاد قدسی
۱۳۹۸/۱۲/۰۹
قطعا داستان خوبی بوده ولی اون سبکی نبود که من دوست داشتم اولین کتاب از جان اشتاین بک بود که گوش دادم تو این مدل کتاب‌ها خیلی نباید دنبال یه داستان مشخص با سر و ته مشخص بود و بیشتر ماجراهای وسط داستان مهمه... قطعا این سبک طرفدارای خاص خودش رو داره که اگه این مدلی دوست دارین حتما بخونید
ایوبی
۱۴۰۴/۱۱/۱۷
مزدور داستان آدماییه که گیر افتادن. کارایی می‌کنن که دلشون باهاش نیست، ولی راه دیگه‌ای ندارن. قصه کوتاهه و آروم جلو می‌ره، اما سنگینی داره. آخرش آدم ناراحت می‌شه، نه به خاطر اتفاقا، به خاطر حس بدی که می‌مونه. کتاب نشون می‌ده بعضی وقتا آدم مجبور می‌شه برخلاف دلش زندگی کنه
مرتضی رضایی
۱۴۰۴/۱۰/۰۴
بنظرم خیلی اوقات از بیرون به خودمون و باورهایمان نگاه کنیم تکان دهنده میشه نژاد پرستی مختص آمریکا و سفید و سیاه نیست، همه جا باید مراقب رفتارمون باشیم. همه مستعد رفتارهای کورکورانه و متعصب هستیم. هر مسیری که طرفدار زیادی داره الزاما درست نیست. خرد جمعی همیشه درست کار نمیکنه.
Hadis Gholipour
۱۴۰۱/۰۳/۰۴
درود، من این کتاب را نپسندیدم، از ماجرای دار زدن یک فردن توسط عموم مردم می‌گفت و از زبان مردی شاهد ماجرا داستان روایت می‌شد. حس میکنم اندکی بی سر و ته و گنگ بود و من نتوانستم قصد نویسنده را از نگارش این داستان درست درک کنم. صدا‌ها هم به نظر من چندان مناسب اشخاص نبود. سپاس.
Mostafa Arshad Ebi
۱۴۰۱/۰۲/۱۲
عمق فاجعه جاهلیت بشر را نشان میداد که چه ندانسته چه بسیار بیگناهانی را وحشیانه کشتند.
این کتاب محشر بود و همینطور گویندگان. بخصوص اون تیکه لباس پاره و اینکه همه چیز و فقط با گمان پیش برده بودند. من دوست داشتم و یاد روز واقعه حضرت افتادم. کاش در دامن جهل گرفتار نشویم.
محمد گلزاردلیر
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
از دوستان میخوام دو بار گوش بدن این کتاب رو، هر قسمتش ی بحث مفصل میطلبه، از مقایسه سیاه و سفید پوستان تا تیکه شلوار سیاه پوست را گرفتن و آدرس منزل مایک که دو سال است... کتاب زیبایی است و تحلیل و تفکر در هر تیکع از مباحثش پنهان شده، لذت بردم
Kimia toopchi
۱۴۰۴/۱۰/۱۱
داستان کوتاه و جالبی در مورد لینچ کردن یک مرد سیاهپوست بود که احساس خلا فرد ناظر رو بیان کرده بود. در واقع به خوبی این موضوع رو عنوان کرده بود که شاهد این واقعه بودن هیچ نکته مثبتی نداره بدون اینکه بیان کلیشه‌ای داشته باشه و اجرا کار هم عالی بود.
Eli
۱۴۰۳/۰۵/۰۲
داستان متاثر کننده ای درباره نژادپرستی و ظلم به سیاه پوست ها هست. مردمی که تحت تاثیر روزنامه ها و اخبار قرار می گیرن و سیاه پوستی که حتی از جرمش اطلاع ندارن و نمی شناسنش رو اعدام می کنن و قانونی که به دلیل انتخابات و سیاست های کثیف زیر پا گذاشته میشه.
نگار گنجی
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
داستان به لطف توصیفهای ریز و دقیق خیلی جذاب پیش میره. نویسنده میخواد ازنقطه نظر خودش ریشه رفتارهای هیجانی جمعی رو بیان کنه. شاید پوچی ودنبال معنا گشتن، شاید خشم از قانون و حاکیت و قدرت، شاید تبعیت کورکورانه از جمع ودرمجموع گیرا و جالب بود♥️
مجتبی روده کار
۱۳۹۸/۱۱/۱۱
ارزش یک بار خوندن و اندیشیدن به محتوای داستان رو داره.
یاد شعبان بی‌مخ‌های خودمون افتادم.
یکم که خوب فکر کنیم در قضایای ناارامی‌های اخیر برخی از شهرهای کشورمون که با موج سواری رسانه‌های غربی صورت میگرفت افرادی از این دست کم نبودن...
Eti Atshani
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
داستان از مردی به نام مایک میگوید که همراه گروهی از مردم حرکت کرده و قانون را همراه آنان اعمال می کند ولی به نظر میرسد دقیقا نمیداند چرا این کار را انجام داده و فقط با انبوه خلق حرکت کرده مردی است عمیقا تنها و با گروه بودن او را به حرکت در آورده
Afsoon
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
انسان‌ها فطرتا طالب شفقت و مهربانی‌اند ولی در برخی مواقع بر خلاف ذات خود اقدام میکنند.
داستان مختصر و مفید بر انسانیت تاکید کرده بود، با نوشته‌ای روان و اجرایی دل نشین.
زیاد زمان بر نیست، یک بار شنیدن ضرری نداره، توصیه میکنم دانلود کنید.
صدیقه فتحی
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
داستان جالبی بود و قطعا تکراری در همه جوامع و اعصار انسان‌های بدون فکر و مقلد که اعمالشان در نهایت بی انصافی و ناعادلانه هست
انسان‌های گوسفندوار که زحمت کمی تفکر به خود نمیدهند و تابع احساسات ضمیر ناخودآگاه زخم خورده خود هستند
Shervin Vatan
۱۴۰۰/۰۷/۱۴
این کتاب خیلی خوب به مسئله جنون دسته جمعی و عواقب بد اون اشاره میکنه. آقای اشتاین بک‌تو این کتاب ثابت کرد که سر بیگناه هم تا لبه دار میره و هم روی دار.
گویندگان هم بی نظیر بودن و خیلی خوب نقششون رو ادا میکردن.
ممنون برای این کتاب زیبا ♥️
F L
۱۳۹۷/۰۷/۱۵
خوب بود، یه مقدار ادم توی فضا خودشو میتونه حس کنه و تحت اون شرایط زمانی قراربگیره. اونوقت جالب میشه حس و حالش. صدای آقای عمرانی هم که دیگه مثل همیشه عالی بود و باعث جداب تر شدن داستانها میشه.
hadi jabbari
۱۳۹۷/۰۱/۲۷
متن سرو ته نداشت، البته میخواست‌ی حرفی رو برسونه، ولی صدا و حس گوینده جای تشکر داره
علی گنجه ای
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
داستانی کوتاه اما تاثیر گذار. نمونه‌ای از یک واقعه میان هزاران واقعیت اتفاق افتاده در دنیای نژادپرستانه کشور تازه تاسیس و مستکبر که از 400 سال پیش تا به امروز ادامه دارد و یکروز به پایان خواهد رسید. ان شاءالله.
Mobin Kouchaki
۱۳۹۸/۱۲/۲۳
انسان در هر عصری نوع نوینی از طبقات رو در جامعه ایجاد میکنه... زمانی اشرافیت و خانواده... زمانی رنگ پوست... و خطرناکترین نوع آن خود حق پنداری محض... چه جنایاتی که در تاریخ با شمشیری به نام حق انجام شده
Ebrahim H Rashed
۱۳۹۸/۰۴/۲۱
جذابیت داستان در جدال شخصیت اصلی با خودش بود. فشار اجتماعی، تبلیغات رسانه‌ای و نژاد پرستی از نقطه‌های سیاهی هستند که در جوامع امروزی هم قابل مشاهده‌اند. تشکر از ماه آوا و جان اشتاین بک
Monir Naghikhani
۱۳۹۷/۰۵/۲۸
زیاد جالب نبود، البته موضوع تبعیض نژادی بود طبق معمول ولی شاید از بس خلاصه بود مطلب را نرسانده بود، وهژچ بعید هم نیست که بی‌هیچ گناهی وصرفا یخاطر رنگ پوستش گناهکاربود. زه هرخال ممنون، دست شما درد نکنه وخسته نباشید.
مهدی طوماری
۱۳۹۷/۰۵/۱۰
افکار مردمو میرسونه. نژاد پرستی و... ولی خوب داستان پایان خوبی نداشت و شایدم من نفهمیدم چی شد اخرش. ولی به نظرم ارزش دوباره خوندن واسه فهمیدن هدف داستان رو هم نداره
ماهان
۱۴۰۵/۰۲/۲۵
کتاب جالبی بود، خیلی خوب حال و هوای کسی رو توصیف میکرد که همراه با باقی سفید پوست‌ها یک سیاه پوست رو بدون اینکه مطمئن باشه مجرم هست کشته، حالا نمیدونه کار خوبی کرده یا کار اشتباهی کرده.
سمیرارضایی
۱۴۰۴/۱۲/۰۷
داستان کوتاهی در رابطه با نژاد پرستی است و اشاره دارد به خشم کورکورانه مردم که در اثر تبلیغات رسانه‌ها نسبت به سیاه پوستان ایجاد شده است. اثر روان و جذاب و تامل برانگیزی است. حتما مطالعه کنید.
شهلا سادات حسینی
۱۴۰۳/۱۱/۲۳
متن داستان خوب بود واگر به آن دقیق شویم متوجه می شویم که تصمیمات کورکورانه عده ای نادان و از خدابیخبر و دنباله روی از آن ها چگونه می تواند فاجعه های بزرگ ببار بیاوردو عده ای را به خاک سیاه بنشاند
علیرضا مقام دوست
۱۴۰۳/۰۸/۰۴
کوتاه اما تامل برانگیز بدور ازاغراق دارای هدف مشخص از ابتدا تا انتهای داستان پیوستگی خوبی بود والبته بیان بعد های متفاوت و دیدگاه های متفاوت و اجازه دادن به خواننده ک بتواند خودش تصمیم گیری کند
رضا
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
دوس ندارم مجدد گوش بدم؛ بیشتر از اینکه روی نتیجه گیری متمرکز باشه دوربین رو زوم کرده روی شخصیتِ ساکن خ ششم جنوبی
صدا گذاری خوب بود
دوستان هم که کباده ادب و ادبیات میکشن نظراتی دادن ولی راضی‌ام نکرد.
ع .حسینی
۱۴۰۱/۰۹/۰۷
یک اثر مفهومی بود که کمی هم سر در گمم می‌کرد چون واقعا نتوانستم بفهمم آن مرد سیاه پوست واقعا باید مجازات میشد یانه برای همین گیج شدم البته نظر دیگران را که خواندم فهمیدم اصلا منظور نویسنده همین بوده
مریم بیاتی
۱۴۰۰/۰۹/۱۷
کتاب مزبور را شنیدم. با ذائقه من همخوانی نداشت و هماهنگی خودم با فضای فرهنگی حاکم بر داستان سخت بود. اما بهرحال بسیار تشکر از کتابراه که اثری از این نوسنده شهیر را در اختیار ما نهاد.
mohammad jaafaran
۱۴۰۰/۰۹/۱۵
دوبله و آهنگ واحساس رمان عالی بود... بسیار لذت بردم.. ممنون از کمپانی ماه آوا، یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین ناشرین کتاب صوتی.. داستان هم بسیار عالی و زنده توصیف شده بود، داستانی کوتاه و جالب
عبدالکامل عبادی
۱۴۰۵/۰۳/۲۷
باسلام و تشکر از مجموعه کتابراه! کتاب اشاره به تحت تاثیرقرار گرفتن از شایعات و تبلیغات گروهی خاص که قصد هدایت عامه مردم به هر آنچه خود می پسندند، دارد. به ویژه در حیطه خود برتربینی
Soheyla Beyraghdar
۱۴۰۵/۰۳/۱۴
داستان روایت کامل نداره فقط توی حال و هوای یه بازه زمانی چند ساعته قرار میگیری و با خودت فکر میکنی الان و در واقیت کدوم طرف ماجرایی صدای آقای عمرانی هم کتاب رو جذاب میکنه
Shahla Pirialam
۱۴۰۵/۰۲/۰۷
هرچی میخواستم بگم بقیه دوستان زحمتشو کشیده بودن. درخصوص تقلید و همرنگ جماعت شدن بدون فکر و خرد یا از روی ترس طرد شدن توسط همون اکثریت بی خرد. در کل فضا های دارک و سرد رو من دوست ندارم
حسین عیسی زاده
۱۴۰۴/۰۴/۳۱
لذت نبردم... شروعی گنگ و پایانی نامفهوم داشت.
این نوع داستانا تاریخ انقضاشون گذشته و دیگه سیاها کثیف نیستن هیچ بلکه رییس جمهور هم میشن... تبعیض نژادی بیشتر بین سفیداست الان.
سلمان سروراحمدی
۱۴۰۴/۰۱/۳۰
باسلام و خسته نباشید خدمت نویسنده، ناشر، مترجم، گوینده و کتابراه عزیز اینهمه زحمت کشیدین که اینو ارائه بدین خدایی. باز دم کتابراه گرم که رایگان میذاره همچنین کتابهایی رو
F.javan
۱۴۰۲/۰۷/۱۰
داستان آشنای نژاد پرستی و تقلید کورکورانه از عقاید و دوست نداشتن‌ها و... داستان مردی که از کشته شدن سیاه پوستی خوشحال بود با اینکه میدانست خیلی از آن‌ها حتی از خودشان بهترند‌.
Parsa Fazilat
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
جهالت وقتی در بین بشر همه گیر و مورد تایید طبقات شود طبعات ناگواری رو در اجرای عدالت و مرگ و زندگی و کیفیت زندگی مردم خواهد گذاشت حال چه بحث مذهبی و دینی باید خواه بحث جنایت و...
هانیه نوروزی
۱۴۰۱/۰۹/۱۵
دوستاره کم دادم نه به خاطرمحتوای نویسنده به خاطراینکه یه جاهایی صدای موسیقی سواز برصدای گوینده میشد وباعث میشد فهم خوندن گوینده کم بشه درکل نژادپرستی رو به زیبایی وروانی بیان کردن
Shadi Zaree
۱۴۰۰/۰۸/۳۰
مفهوم کتاب بسیار عمیق بود و راوی کتاب بسیار توانمند...
از کتابراه نیز سپاسگزارم، داستان‌ها، بسیار جالب و ارزنده و آن هم رایگان... واقعا تحسین برانگیزه کار شما❤️
فرشته سمیاری
۱۴۰۰/۰۴/۰۳
کتاب باید یه جوری باشه که وقتی خوندی یا گوش کردی تا چند وقت توی ذهنت باشه ولی اینو اصلا یادم نمیاد در مورد چی بود
البته شاید چون خسته بودم و بهش گوش دادم چیزی ازش یادم نیست
آرشام رضوانی
۱۳۹۸/۰۱/۱۲
داستان خوب دلنشینی داره من که ازش بذت بردم
محتوای خاصی نداره ولی دیالوگ‌های خیلی دلنشین وسرگرم کننده داره
شاید تا الان نزدیک به ۳۰ بار گوشش دادم
فضای داستانی خوبی داره
مانی آرش راد
۱۳۹۷/۰۷/۰۶
واقعا صدای آقای عمرانی انقدر زیباست که گوش دادن به صداشون، حتی اگه موضوع جذاب نباشه، بازم لذت بخش. هر چند من از خود کتاب هم لذت بردم
<< 1 2 3 4 5 6 7 >>
👋 سوالی دارید؟