نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی) - فئودور داستایوفسکی

مهسا رفیعی
۱۳۹۹/۰۱/۰۶
این کتاب عالی ست. من جنایت و مکافات رو هم گوش دادم و به نظرم داستان برادران کارامازوف بی‌نهایت جذاب و مفاهیم بسیار عمیق هستند. نسخه‌ی صوتی به شما کمک میکنه از زمان‌های مرده در طول روز استفاده کنید و کتابی قطور که خوندنش ممکنه ماه‌ها طول بکشه رو به راحتی گوش بدید و لذت ببرید. صدای آرمان سلطان زاده مثل همیشه گیرا و جذاب.
Reyhoon Book
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
گویندگی حرفه‌ای باعث شد توی خریدش تردید نکنم
و اما خود کتاب صرفا بخاطر زیاده گویی‌ها و پرداختن ب جزییات فراوان ممکنه ملالت اور باشه
اما قابل پیش بینی نیست
این رو هم بگم بشدت بخش مکالمه با شیطان و توصیه‌های سالک کاربردی بود و یادداشت کردم
و یاد گرفتم هرچیزی از هرکسی امکان پذیره و گول هیچ ادم به ظاهر شریفی رو نمیشه خورد
Amir Sotoodeh
۱۳۹۸/۱۱/۲۴
با سلام
کتاب فوق العاده‌ای است که می‌بایست بادقت و حوصله گوش داد. داستایوفسکی به حق یکی از بی‌بدیل‌ترین نویسندگان تاریخ است. روایت جذاب و حرفه‌ای آقای سلطان زاده مانند همه اجراهای دیگرشان زیبایی‌های کتاب را صدچندان نموده است.
ناصر شاهی
۱۴۰۴/۱۲/۲۱
کتابهای داستایوسکی که نیاز به تعریف نداره. ترجمه‌ی کتاب هم خوب و روان بود که با خوانش زیبای اقای ارمان سلطان زاده هم همراهی خواننده با داستان رو بیشتر و بیشتر میکنه. ولی خوب بار فلسفی کتاب رو کمی این ترجمه کاسته بود. برای کسانی که دوست دارن با مضامین فلسفی کتاب بیشتر درگیر بشن ترجمه سروش حبیبی به نظرم بهتره.
اعظم صادقی
۱۴۰۴/۰۴/۱۱
این کتاب دوست داشتنی و زیبا‌ترین کتابی بود که تاالان خوندم طولانی بود و پراز اوج و حضیض انگار هرلحظه من در کسوت یکی از نقش آفرینان این کتاب بودماگر من جای او بودم؟؟ و قطعا تمام تکه‌های کتاب جای تأمل داشت ١٠٠ سال پیش به خیلی چیزها شک شد ولی همیشه بشر در گنگی و بی خبری میماند چون دست‌های سانسور همیشه قوی تر و بالاترن
مسعود کاملان
۱۴۰۳/۱۲/۲۹
خیلی متشکرم از اینکه این کتاب رو عرضه کردید. شدیدا پیشنهاد میکنم این نسخه رو، چون داستایوفسکی همواره در به چالش کشیدن باورهای انسانی کوشش کرده و در این کتاب بسیار نکات زیبا و قابل تاملی رو بیان میکنه که با خوانش درست و پر از احساس آرمان سلطان زاده، تجربه‌ا‌ی فراتر از خواندن یک کتاب برای شما رقم میزنه.
مینا نامجو
۱۴۰۳/۱۰/۰۴
این کتاب خوده معجزه است یه شاهکار بینظیر. لحظه به لحظه‌اش سرشار از نکته و آگاهی بود. صحبت‌های بین هر دو شخصیت‌های مختلف داستان دریچه‌ای جدید در مسیر آشنایی با جهان هستی و ذات آفرینش و انسانیت و بما نشان میداد. زبانم قاصر از توصیف این کتاب بینظیر. این کتاب رمان نیست عقاید داستایوسفکی رو به زبان رمان بیان کرده.
وهاب شمس
۱۴۰۳/۰۷/۲۷
بدون شک داستایوفسکی یک نویسنده بود که به با قلمش به هر قیمتی درون روح آدم رسوخ می‌کند نویسنده‌ای که دو قرن پیش انگار حال امروز را بیان می‌کند و جنایت و مکافات شما را به ابله و از ابله به بردارن کارامازوف سوق می‌دهد پر از فراز و نشیب ذات و روح آدمی را به کنکاش و تفکر وا می‌دارد و آنهم با صدای آرمان سلطان زاده...
صادق ضامنی
۱۴۰۳/۰۱/۰۵
کتاب خوب, انتخاب راوی خوب، مناسب با اون دست افراد هست که حال گوش دادن به داستان‌های سبک داستایوفسکی که طولانی و گاها ملال آور میشه. البته خود داستایوفسکی هم به این امر واقف هست، سر تیتر کتاب و عنوان‌ها گاها خوب انتخاب نشده و اگر کسی جایی کتاب رو فراموش کنه، با این سرتیتر و نوع معرفی سخت پیدا میکنه
Haniyeh R
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
همین الان شنیدن این کتاب رو تموم کردم و حس میکنم آدمی که این کتاب رو میخونه یا میشنوه با تجربیات، دیدگاه‌ها و سوالات زیادی رو به رو میشه و احتمالا به چیز‌هایی فکر میکنه که قبلا فکر نکرده بوده.
اگر اهل مطالعه هستید قطعا جای این کتاب در کتابخونه تون خالی خواهد بود.
پیشنهاد میکنم حتما بخوانید یا بشنوید.
زهرا ظاهری
۱۴۰۲/۰۸/۰۶
کتاب خوبی بود، داستایفسکی کلاً میاد به جزئیات شخصیت‌های داستان میپردازه و باورها و طرزفکرشون و شرح میده در خلل داستان، روند داستان کند و حوصله‌ سر بود اوایلش، من وقتی نصف کتاب رو تموم کردم تازه جذاب شد و رفت سراغ قسمت اصلی که قصد گفتنش رو داشت. در آخر ولی راضی بودم از گوش کردن به کتاب و خوشم‌ اومد از داستان.
حمید شایسته پور
۱۴۰۲/۰۳/۰۸
محشر بسیار عالی و زیبا بود به ویژه با صدای زیبای گوینده متن. به محض اینکه فرصتی دست می‌داد کتاب رو گوش می‌کردم حتی روزی ۸ساعت با وجود مشغله فراوان. داستایوفسکی واقعا تحلیل‌های روانکاوانه منحصر به فردی داره. از ابتدای کتاب تا آخر هم بسیار جذاب هم دلهره آور و هم تاثر انگیز بود و در نهایت درس زیبای زندگی توسط آلیوشا داد.
محمد .
۱۴۰۱/۰۹/۱۹
آخر کتاب میشه گفت صدا بقول خودشون 3بعدی میشه اما بیشتر کتاب صدا معمولیه ولی در مورد کتاب اگه میخواین متوجه هدف داستایوفسکی از شخصیت‌های کتاب بشید یک مراجعه‌ای به تاریخ روسیه داشته باشید تا ببینید هر برادر نماد چه دسته افرادی در جامعه آن زمان روسیه هستند و ایکاش عمر داستایوفسکی قد میداد تا ادامه‌ی این داستان رو بنویسه
Moein Valinejad
۱۳۹۹/۰۹/۰۹
از دست تو کتابراه
چرا انقدر خوبی؟ 😅
این ماه بودجه نداشتم کتاب بخرم، ولی...
ولی میدونم ارزشش رو خواهد داشت
فقط یه سوال دارم، چرا نمیشه امتیازا رو جمع کرد؟ که بعدش یهو یه تخفیف ۵۰٪ی بگیری، یا اصلا اون هم نه، امتیاز بمونه و وقتی میخوای کتاب بخری ازش استفاده کنی🤔
سهیل عنایت پور
۱۳۹۹/۰۳/۲۲
طولانی‌ترین کتاب صوتی بودکه گوش دادم بعضی قسمتهای کتاب واقعا"خسته کننده بودباتوضیحات اضافه، اگرصدای عالی آقای سلطان زاده نبود شاید دیگه گوش نمی‌دادم ولی کم کم جذاب شدقسمتهای سه بعدی خیلی عالی ولی کم هست دوماه طول کشید تاتموم شدپیشنهاد میکنم گوش بدیدونظرات اقای پژمان پیرمرادی هم قابل تامل می‌باشد
محمد دکتران
۱۳۹۹/۰۱/۱۴
یک اثر عالی (شاهکاری بزرگ، اثری فاخر) + یک راوی بی‌نظیر (صدای شنیدی) + موسیقی متنی گیرا= مجموعه‌ای تحسین برانگیز. من شدیدا تحت تاثیر این رمان قرار گرفتم، بطوریکه بعضی وقتها واقعا فراموش می‌کردم که فقط دارم می‌شنوم، کاملا در جلویم تک تک صحنه‌ها را مشاهده می‌کردم. با تشکر فراوان از مجموعه کتابراه
زکیه آزادبر
۱۴۰۲/۰۶/۳۰
فوق العاده عالی بود واقعا ۵ ستاره کمه برای این نویسنده و گوینده به جرات میشه گفت هر دو از نابغه‌های رشته خودشون هستن نویسنده‌ای که اینقدر قشنگ تمام احساسات، سوگ، خشم رو بیان میکنه انگار که همون رو تجربه کرده فوق العاده بود و گوینده‌ای که اینقدر قشنگ و تمیز صداسازی میکنه هر چقدر تعریف کنم باز کمه
بهنام زرندی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
این ساعات دلپذیر رو مثل همیشه بعد از نویسنده مدیون هنر فوق العاده آرمان سلطان زاده بودیم. فارغ از داستان منحصر بفرد و وسیع این اثر باید به دیالوگ‌های فوق العاده گیرایی اشاره کنم که انسان رو به شدت به فکر فرو میبره دیالوگ‌هایی بین آلیوشا و ایوان که کاش انسان‌ها هرروز بهش فکر میکردن
مریم لواسانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
توصیه اکید میکنم که حتما این شاهکار داستایفسکی را همه بشنوند، واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارد، بخصوص با گویندگی بینظیر جناب سلطانزاده که شیرینی این کتاب را چندین برابر کرده، ارزوی سلامتی و پایندگی برای ایشان دارم.
از برنامه کتابرراه به خاطر تخفیف خیلی خوبی که گذاشتن بینهایت سپاسگزارم.
Mansour Husseini
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
این اثر یک شاه کتابه به شدت پیشنهاد میکنم حتی اگر اهل رمان‌های فلسفی روانشناسی نیستید
نه تنها بخاطر خود اثر بلکه بخاطر گوینده عالی، موسیقی، کیفیت فوق‌العاده و تنظیم و صدا گذاری حرفه‌ای که بنظرم بهترین تنظیم انجام شده و کاملاً روی کار نشسته و خروجی عالی شده که واقعا درخور این اثر هست.
فاطمه عباسیان
۱۴۰۰/۰۴/۱۶
در ااین کناب گرچه نویسنده در مواردی زیادهروی کرده و طولانی شده ولیکن درسهای خوبی به هر کسی می‌دهد. حتی شخصیتهای داستان بازگو کننده جامعه‌های امروزی نیز هست با عقاید و آرمانهای متفاوت. ولیکن با نظر دوستان کاملا موافقم که اگر غیر از صدای آرمان سلطانزاده بود می‌توانست ملال آور شود.
Mohamad Estiri
۱۴۰۰/۰۲/۰۵
متأسفانه کتاب دوم (گردهمایی بی ثمر) به حدی فاجعه ست که شاید اکثر مخاطبان رو کلافه کنه، روند کند و بی محتوا و سیاسی مربوط به دوران نویسنده و منحصر به همان کشور و گاها خالی از موقعیت پردازی و فضاسازی مناسب شما رو خسته خواهد کرد که توصیه می‌کنم مثل من دووم بیارید تا به قسمت‌های بهتر برسید
Yahya Samadzade
۱۳۹۹/۱۰/۰۸
من این کتابو نشنیدم ولی با اینکه هنگام خرید نظرات دیگران برام خیلی مهمه ممنونم از همه کسانی که دیدگاهشونو ثبت میکنن و بنا به دیدگاه‌ها حتم دارم که این کتاب عالیه ضمن این که صدای گوشنواز اقای سلطانزاده رو قبلا تجربه کردم و تبریک به ایشان که اینهمه پرطرفدارن و با سپاس از کتابراه🥰🙏
farzin mirzaei
۱۳۹۹/۰۵/۰۶
فوق العاده بود. اما هر دهه که از زندگی گذشت بازم باید سراغ داستایوفسکی اومد. هر دهه که شاید نگرش آدم عوض میشه برداشت‌ها هم متفاوت میشه... به نظرم داستایوفسکی توی رمان اشارات ظریفی به کشف و شهودهای خودش داره که فقط تیتر وار عنوان کرده و ابدا اصراری برای توضیح دادنشون نمیکنه...
Leila Shadmani
۱۳۹۹/۰۲/۱۵
این کتاب عالیه! تشکر از گوینده خوب و فوق العاده آقای سلطان زاده. ممنون میشم اگر کتاب‌های اوژنی گرانده، چرم ساغری و باباگوریو از بالزاک هم خونده بشن. تشکر. از فرانسه شما رو دنبال می‌کنم و بهتون خدا قوت میگم. تشکر از تخفیف‌ها و کتاب‌های صوتی عالی که قرار دادید.
مینا مصلایی
۱۳۹۸/۱۰/۲۱
بلاخره پس از گوش دادنهای شبانه روزی، از اونجایی که واقعا داستایوفسکیقلم بی‌نظیری داره تموم شد... دلیل اینکه یک نویسنده میتواند با نوشته هایش جهانی شود و یکی دیگر کمتر فقط با خواندن نوشته هایشان بر ما آشکار میشود، در نوشته‌های داستایوفسکی کالبدشکافی لایه‌های روح انسان واقعا منو جذب میکند
شیما جودزاده
۱۳۹۸/۱۰/۰۹
داستانی عالی به همراه گویندگی عالی و صدای سه بعدی که اجرا را جذاب تر میکند.
بعضی از شاهکارهای ادبیات داستانی، به دلیل طولانی بودن، خوانش کتاب سخت و بسیار زمان بر می‌باشد ولی به صورت کتاب صوتی، بسیار شنیدنش لذتبخش است.
ممنون از کتابراه و همه‌ی کسانی که در تهیه این کتاب صوتی سهیم بودند.
Ali Azizi
۱۴۰۵/۰۳/۲۱
ویژگی رمان های روسی اینه که توصیف زیاد و غیرضروری درباره شخصیت ها میدن, (همون طور که اکثر رمان های فرانسوی درباره محیط خیلی توضیح میدن).... وسط کتاب با خودت میگی اوکی بابا فهمیدم چرا اینقدر توضیح میدی!!! کل رمان بدون حذف هیچ چیز مهم می تونست توی ۵۰ صفحه تموم بشه...
elham bakhshi
۱۴۰۳/۰۵/۰۸
واقعا این کتاب یه شاهکار و اصلا نمیشه با کتابای سطح پایینی که الان نوشته میشن مقایسش کرد جذابیت داستانی، پیچ و خم و بالا و پایین شدن داستان، روح شمارو به چالش می کشه. و علاوه بر اون روایت توسط راوی عالی بود به نظرم این یه اثر روح نواز هست که هرکسی باید تجربه اش کنه.
یاس عباسی
۱۴۰۳/۰۴/۱۳
صداپیشگی عالی و بدون نقص، داستان کلاسیک و بر پایه اتصال انسان به مذهب برای من داستان بسیار کسل کننده و پر از جزییات خسته کننده بود از جهت معروف بودن این اثر علاقه مند به خوندنش شدم ولی نتونستم باهاش ارتباطی بگیرم مخصوصا اینکه پایان باز داشت متاسفانه جزو سلیقه من نبود
میکاییل کیهان
۱۴۰۳/۰۱/۱۴
خطر اسپویل: قطعا این کتاب شاهکار دوم داستایوفسکی بود که هر چند تا حدی میشه گفت انتهای داستان باز بود ولی جذابیت این داستان به حدی بود که تک تک دقایق و ساعاتی که خرج گوش دادن این کتاب کردم رو طلایی کرد و سطح جدیدی از جنایی رو تو مغزم تشکیل داد ممنونم از گویش فوق العادتون
نسرین محمودیان
۱۴۰۲/۱۱/۰۵
با تشکر فراوان از آقای سلطان زاده با ان صدای عالی و تسلط کافی به روان‌خوانی داستان که جذابیت داستان رو چند برابر کرد اوایل داستان بسیار خسته کننده و کسالت آور بود ولی از نیمه‌های داستان چنان جذاب میشد که مشتاق‌تر می‌شدی هر چه بیشتر و بیشتر وقتت رو صرف شنیدن ادامه داستان بکنی
zahra ashrafpouri
۱۴۰۲/۰۷/۲۰
با سلام خدمت همه زحمت کشان مجموعه کتابراه و تشکر از نویسنده کتاب. به نظر من جلد‌های ابتدایی کتاب بسیار جذاب تر بود و هر چی به انتهای داستان نزدیک تر میشیم از جذابیت اون کمتر و به حواشی غیر ضروری بیشتر پرداخته شده و خیلی سطح کار پایین اومده و انگار نویسنده داره داستان رو کش میده
داریوش شیروانی
۱۴۰۲/۰۷/۰۲
رمان برادران کارامازوف اثر درخشان و بی بدیل داستایفسکی، یکی از بهترین آثاری هست که میتوان خواند، و از آموزه‌هایی که به خواننده ارائه میدهد درس زندگی آموخت. صدای دلنشین آقای سلطان زاده، و همچنین مهارت ایشان در ایفای نقش به عنوان چندین شخصیت در داستان را باید ستود.
مهران فرشاد
۱۴۰۱/۰۵/۲۲
اثری جاودانه به قلم استاد داستایوفسکی که همراه با داستان لحظه به لحظه پیش میرید در تمام داستان انگار گوشی از این داستان در حال حرکتی و خواننده خودش رو داخل داستان تصور میکنه، از صدای خوب استاد آرمان سلطان زاده نمیشه به راحتی گذشت شما رو به خرید این کتاب صوتی دعوت میکنم
زهرام
۱۴۰۱/۰۱/۲۷
اگر عاشق فلسفه و دنیای فلسفی هستید حتما این کتاب ب شما توصیه میشه
این کتاب جوریه ک هر بار ک میخونیدش‌ یک ژانر جدید درش میبینید😍
اولین بار خیلی عجیبه و تقریبا نصف مکافات کتاب رو متوجه نمیشید، دومین بار و به ترتیب دفعات بعدی بیشتر و بیشتر درکش میکنید و لذت میبرید😍
سیدمجتبی حسینیان
۱۴۰۰/۰۴/۱۷
برادران کاراموزوف من تو شهر شما زندگی کردم و لذت بردم. باغمهاتون غصه خوردم. و با تمام شخصیت‌های داستان همزاد پنداری کردم. مثل خیلیا قضاوت اشتباه کردم و بعد فهمیدم. امیدوارم یه روز دیگه برگردم به شهرتون. دست مریزاد به آرمان سلطانزاده دوس داشتنی. شاهکار روس کاربلد داستایوفسکی
adel pc
۱۳۹۹/۰۱/۲۴
تشکر از تولید کنندگان صوتی این کتاب بسیار ارزشمند. تخفیف‌های‌ای نچنینی خیلی خوب هست ولی وقتی به قیمت معمولی خرید می‌کنی و فرداش می‌بینی قیمت نصف شده یکمی دلخور میشی! در هر صورت از تمام باعث و بانی‌های این مجموعه تشکر فراوان می‌کنم.
Abtin Abyar
۱۳۹۹/۰۱/۱۱
خب نیازی نیست کتاب‌ دوست ناچیزی مثل من از ارزش کتب داستایوفسکی حرفی بزنه که چون خورشید عیانه. اما لازم می‌دونم که برای سایر دوستان بگم که هیچ وقت کتابی رو با این لذت گوش نکرده بودم. درود بر پرویز شهدی، آرمان سلطان‌زاده و ناشران محترم.
والهه یوسفی
۱۳۹۸/۱۲/۲۳
اول این که این کتاب به هیچ عنوان صدای سه بعدی نداره، و فقط نمونه کتاب و تیتر‌ها سه بعدی هست. دوم، نصف کتاب گوش کردم، تا اینجا هیچ چیز اموزنده‌ای نبود، نه تاریخ هست و نه چیزی از فرهنگ روسیه یاد گرفتم، به زور دارم گوش میدم ولی کاملا مایوس شدم، فقط صدا ارمان سلطان زاده عالیه
نوید مصطفوی
۱۳۹۸/۰۹/۱۳
من مشتاقانه خرید کردم و تمام که شد نظرم را براتون میگذارم
الان در حال اتمام است ولی خیلی اعتیاد داره نخرید 😂😂 خیلی هم جذاب مخصوصا آهنگ‌ها و علی الخصوص گوینده با صدای محشر اعتیادش از اونی که فکر می‌کنید بیشتره
محمد حسین نقی پور
۱۳۹۸/۰۹/۰۵
دارم جذبش میشم اقای سلطان زاده مرسی. رمان فوق العاده‌ای صدای سه بعدی کاملا تو جو و فضای محیط قرار میده همه احساس میشه
ahmad
۱۴۰۵/۰۲/۱۶
واقعا داستان جذابی داره کسانی که به داستان های روسی علاقه دارن بهشون پیشنهاد میکنم حتما این اثر فوق العاده رو گوش بدن مخصوص که این شاهکار با صدای سه بعدی هستش قشنگ کسی که داره به این شاهکار گوش میده می تونه خودش رو داخل این داستان جا بده و غرقش بشه
زبیر سعیدی
۱۴۰۴/۱۲/۲۵
کتاب کشش خاصی داشت و شنونده و به گمانم حتی خواننده را تا آخر داستان با خود همراه میکند حتی اگر فراز و فرود زیادی نداشته باشه و دیالوگها هم گاهی طولانی شده باشن باز مخاطب رو کنجکاو باقی میذاره که بالاخره نتیجه چی میشه! و این قدرت قلم داستایوفسکی است.
Mehran Saberi
۱۴۰۴/۱۰/۱۳
فکر میکردم مطالب علمی داره یا چیزی یاد میده، معمولا درس‌هایی هم که توی این کتاب بهتون یاد میده خودتون میدونید و بیشتر وقت پر کنه چون رمانه چاسه کتاب خون‌ها عالیه اما برای کسایی که دنبال مقصود هستند و‌ی چیز سر راست از کتاب میخوان بذرد نمیخوره
reza zandi
۱۴۰۴/۰۹/۱۴
هنوز با گذشت پنج سال این رمان بزرگ از یادم نرفته به جرات میتونم بگم بکی از بهترین اثر‌های داستایوفسکی هست و مدتی خواننده را باخود به زندگی کارامازوفها میبرد. من این کتاب رو در دوران کرونا گوش دادم و در اون روزهای سخت همراه من این رمان زیبا بود
Zahra.ydl
۱۴۰۴/۰۸/۲۶
ترجمه و خوانش هر دو عالی بود. رمان کلاسیکه و انتظار داستان جذاب نباید داشت. محورش بر پایه مکالمه‌های شخصیت‌ها هست و در کل برای کسانی که به مکالمه‌های فلسفی طولانی (در باب اعتقادات و مسائل اجتماعی) علاقه دارند توصیه میشه غیر از این ممکنه کسالت‌بار باشه
Shahrbanoo Afshan
۱۴۰۳/۰۷/۰۶
کتاب بسیار جالب و شنیدنی بود فقط در باره‌ی همه چیز خیلی توضیح داده ولی با اینحال اینقدر کتاب جذابی هست آدم رو حسابی درگیر میکنه و با وجود شرح و وصف زیاد نویسنده در مورد هر چیزی باز هم ‌تا تا آخر کتاب تموم نشه ولش نمیشه کرد برای من که اینطوری بود
الیاس
۱۴۰۳/۰۳/۰۱
با اینکه کتاب پر مفهومی است ولی یکی از ویژگی‌های یک نویسنده خوب این است که در هر موضوعی که میخواهد بنویسد، سناریو رو طوری پیش ببرد که مخاطب خسته نشود. بعد از گذشت ۱۰ساعت از گوش کردن این اثر واقعا حوصله سر بر شد. دوستانی که خیییییلی حوصله و صبر ندارند، نخرند!
واراگ سینانیان
۱۴۰۲/۰۹/۱۸
با اینکه خودمو در حدی نمیدونم که بخوام در مورد این کتاب نظری بدم ولی جسارت میکنم و نظرمو اعلام میکنم:
با اینکه نسخه متنی کتاب رو قبلا خوانده بودم ولی این کتاب صوتی با صدای استاد سلطان زاده کاری کرد که لذتی صد چندان از این کتاب بی نظیر ببرم. ممنونم
<< 1 2 3 4 5 6 7 8 >>
👋 سوالی دارید؟