نقد، بررسی و نظرات کتاب برایتان گربه تجویز میکنیم - سی یو اوشیدا
4.2
12 رای
فرهاد احمدی زاده
۱۴۰۴/۰۶/۱۴
30
من گربه دوست دارم آدم رو ریلکس میکنه سبک روایت ساده، دلنشین و طنز آمیز است که خواندن را لذت بخش میکند. پیام مثبت و امیدبخش دربارهی تأثیر حیوانات خانگی بر سلامت روان. شخصیت پردازی گربهها و انسانها به گونهای است که خواننده به راحتی با آنها ارتباط برقرار میکند. نقاط ضعف: برخی داستانها ممکن است کمی کلیشهای یا قابل پیش بینی به نظر برسند. عمق روان شناختی داستانها گاهی سطحی است و به تحلیل عمیق مسائل نمیپردازد. جمع بندی: این کتاب برای دوست داران گربهها و کسانی که به دنبال داستانی سبک و انگیزه بخش هستند، گزینهای عالی است. اگرچه پیچیدگی زیادی ندارد، اما پیامی جهانی دربارهی عشق، مراقبت و ارتباط عاطفی ارائه میدهد. مناسب برای خواندن در اوقات فراغت و ایجاد حس خوب.
درود کتابراه عزیز، تشکر ویژه از همه ی دست اندرکاران کتابراه بخاطر این برنامه ی نفیس و کاربردی و *فرهنگساز* همیشه سعی کردم در کتاب هایی که میخونم بیشتر نکات مثبت رو ببینم به هر حال هر اثری در جایگاهش ارزشمنده و مولف زحمت فراوانی برای خلقش متحمل شده اما این کتاب علیرغم اینکه سر زبان ها افتاده و توجهات زیادی به خودش جلب کرده برای من جذابیت نداشت در واقع کمی سطحی بود تمام نکته ای که میشد ازش دریافت کرد این بود که وجود حیوان خانگی مانند گربه میتونه توجه شما رو از تمرکز روی نقاط ضعف و خود کم بینی هاتون کاهش بده و تمام. بار معنایی چندانی بر خلاف سایر آثار ژاپنی نداشت.
ترجمه این کتاب را دوست نداشتم. این کتاب فانتزی است و در مورد این هست که بسیاری از افسردگیها و کمالگراییها و وسواس فکری ما با آوردن یک حیوان خانگی به منزل از بین میرود. بعضی اتفاقهای فانتزی و جادویی و بعضی واقعی هستند. نویسنده دراین کتاب سعی کرده بود ترکیبی از هر دو را بنویسد که موفق نبود. بسیاری از مسائل مطرح شده مربوط به فرهنگ ژاپن در این کتاب به خوبی توضیح داده نشده بود و برای من جذاب نبود.
خوندن این کتاب باعث میشه برای ۱ ساعت هم شده از دغدغههای روزمره و فکر و خیالهای همیشگی دور بشی، به علاوه برای کسی مثل من که عاشق گربه هاست کتاب خیلی دلنشینی بود. نویسنده با جزئیات کامل این کتابو نوشته که باعث میشه خواننده خیلی عمیق با کتاب ارتباط برقرار کنه با تشکر از کتابراه.
