نقد، بررسی و نظرات کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک - جیمز نوربری
4.7
94 رای
Mandana
۱۴۰۵/۰۳/۱۳
00
«پاندا بزرگ و اژدهای کوچک» سعی می کنه همون واقعیت رو با نگاهی مهربان تر و صبورانه تر بهت نشون بده. کتابیه که باید همیشه کنار دستت باشه، نه اینکه یک بار بخونی و بذاری توی کتابخونه. این کتاب در واقع یک داستانِ خطی و طولانی نیست؛ بیشتر مجموعه ای از گفت وگوها، جملات کوتاه و نقاشی های خیلی قشنگ و مینیمال بین یک پاندا (که نمادِ آرامش و داناییِ بزرگتره) و یک اژدهای کوچک (که نمادِ کنجکاوی و گاهی اضطراب های کوچیکه) است. یه پناهگاه امن: انگار وقتی این کتاب رو باز می کنی، داری به روحت استراحت میدی. برخلاف کتاب های فلسفیِ پیچیده که آدم رو خسته می کنن، این کتاب با جملات خیلی کوتاه، مفاهیم بزرگی مثل «تو در لحظه بودن»، «صبر داشتن» و «خودت رو دوست داشتن» رو بهت یادآوری می کنه. تصویرسازی های روح نواز: نقاشی های کتاب خیلی ساده ان، اما حس عجیبی دارن. انگار هر صفحه یه مدیتیشنِ کوتاهه. مناسب برای حال های بد: این کتاب بهترین رفیق برای وقت هایی هست که بانو دل مشغولی داره، مضطربه یا احساس می کنه دنیا داره خیلی سریع می گذره و ازش جا مونده. عمق کم: اگر دنبالِ یک داستانِ پرکشش یا تحلیل های فلسفیِ عمیق و استخوان دار هستی، این کتاب ممکنه ناامیدت کنه. این اثر بیشتر «الهام بخش» (Inspirational) هست تا «آموزشی» یا «تحلیلی». تکراری بودن: برخی از جملات کتاب ممکنه برای کسانی که زیاد اهلِ خواندنِ مطالبِ انگیزشی یا عرفانیِ مدرن هستن، کمی تکراری یا شعاری به نظر برسه.
سلام. کتاب از لحاظ گرافیکی خیلی خوب بود و درسته سیاه و سفید بود ولی اون حس و حال کاملا منتقل میشد. گفتم حس و حال؟ دیدین بعد از اینکه با دوستت (صمیمی) حرف میزنی چقدررررر بعدا حرفاش توی ذهنت پلی میشه و حس و حال خوب میگیری؟این کتاب دقیقاااااا کار همون حس و حال خوبه رو میکنه برات:) گاهی نیاز داری این حرفای عمیق و پرمفهوم رو یکی برات بگه، جای درستی اومدی، این کتاب خود انگیزس خودِ معناس، خودِ هدفه، خودِ سفرِزندگی و طی کردن مسیره، دوست خوبم کتاب قشنگیه، توصیه میکنم بخونی حتما.. بنظرم هرکدوم از ما به یدونه پاندای بزرگ توی زندگیمون نیاز داریم🌱
جملاتی کوتاه و انگیزه بخش. اولین بار یک بریده از این کتاب نظرم رو جلب کرد تا بخوانمش. اما در مجموع بهترین قسمت کتاب چیزی از جنس همین بریده بود و نه بیشتر. حال و هوای کتاب مشابه کتاب"پسرک، موش کور، روباه و اسب" است با این تفاوت که طنز کلامی ملایمِ کمتری دارد و بافت نصیحت ها و جملات انگیزشی کمی ضمخت تر و ملموس تر شده است. تصویرگری های نسبتا خوبی دارد. درمجموع هر یک از شخصیت ها نمادین هستند و از دل فرهنگ آسیای شرقی آمده اند. لفظ اژدهای کوچک و شخصیتش تناقض لطیف و دلنشینی دارد!
کوتاه اما پر مغز بود. کتابیه که شاید نیاز باشه هفتهای یک بار برگردیم و بهش رجوع کنیم. آدمها نیاز دارن چیزهایی رو بشنون که این کتاب بهشون میگه. بسیار از تصویرسازیها لذت بردم و جملات زیبایی داشت که هر کس به تعبیر خودش میتونه ازشون در زندگی استفاده کنه. سیر طبیعی فصول و مسیری که این پاندا و اژدها میرفتن هم در کنار مکالمات شون درسهای قشنگی برای یاد دادن داشت. خوندن این کتاب رو توصیه میکنم.
دارای نوشتاری زیبا، به زبان ساده اما پرمعنا. جملاتی که مفهوم زندگی را از ابعاد مختلف برای خواننده معنادار میکند و تداعی این جمله: «زندگی همین زمان حال است پس باید از مسیر لذت برد.» بودن یک فرد درست درزندگی و اینکه شاید بعضی چیزها از نظر ما پوچ و بی ارزش باشه اما در زمانی همان باعث دلخوشی و کمک مامیشه. امیدوارم از مطالعه این کتاب لذت ببرید😊
من قبل خرید این کتاب تردید داشتم و فکر میکردم محتوای جالبی نداشته باشد ولی بعد خواندن فهمیدم که این کتاب کتاب بسیار جالبی است و میخواید با برخی از جملاتش درس زندگی را بدهد
این کتاب در هر صفحه تعدادی عکس داره که سیاه و سفید و با کیفیت هست و البته یکی از ویژگیهای خوبی این کتاب اینه که حجم کمی داراد
این کتاب در هر صفحه تعدادی عکس داره که سیاه و سفید و با کیفیت هست و البته یکی از ویژگیهای خوبی این کتاب اینه که حجم کمی داراد
