نقد، بررسی و نظرات کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک - جیمز نوربری

Mandana
۱۴۰۵/۰۳/۱۳
«پاندا بزرگ و اژدهای کوچک» سعی می کنه همون واقعیت رو با نگاهی مهربان تر و صبورانه تر بهت نشون بده. کتابیه که باید همیشه کنار دستت باشه، نه اینکه یک بار بخونی و بذاری توی کتابخونه. این کتاب در واقع یک داستانِ خطی و طولانی نیست؛ بیشتر مجموعه ای از گفت وگوها، جملات کوتاه و نقاشی های خیلی قشنگ و مینیمال بین یک پاندا (که نمادِ آرامش و داناییِ بزرگتره) و یک اژدهای کوچک (که نمادِ کنجکاوی و گاهی اضطراب های کوچیکه) است. یه پناهگاه امن: انگار وقتی این کتاب رو باز می کنی، داری به روحت استراحت میدی. برخلاف کتاب های فلسفیِ پیچیده که آدم رو خسته می کنن، این کتاب با جملات خیلی کوتاه، مفاهیم بزرگی مثل «تو در لحظه بودن»، «صبر داشتن» و «خودت رو دوست داشتن» رو بهت یادآوری می کنه. تصویرسازی های روح نواز: نقاشی های کتاب خیلی ساده ان، اما حس عجیبی دارن. انگار هر صفحه یه مدیتیشنِ کوتاهه. مناسب برای حال های بد: این کتاب بهترین رفیق برای وقت هایی هست که بانو دل مشغولی داره، مضطربه یا احساس می کنه دنیا داره خیلی سریع می گذره و ازش جا مونده. عمق کم: اگر دنبالِ یک داستانِ پرکشش یا تحلیل های فلسفیِ عمیق و استخوان دار هستی، این کتاب ممکنه ناامیدت کنه. این اثر بیشتر «الهام بخش» (Inspirational) هست تا «آموزشی» یا «تحلیلی». تکراری بودن: برخی از جملات کتاب ممکنه برای کسانی که زیاد اهلِ خواندنِ مطالبِ انگیزشی یا عرفانیِ مدرن هستن، کمی تکراری یا شعاری به نظر برسه.
Fatemeh
۱۴۰۳/۱۲/۱۰
سلام. کتاب از لحاظ گرافیکی خیلی خوب بود و درسته سیاه و سفید بود ولی اون حس و حال کاملا منتقل میشد. گفتم حس و حال؟ دیدین بعد از اینکه با دوستت (صمیمی) حرف میزنی چقدررررر بعدا حرفاش توی ذهنت پلی میشه و حس و حال خوب میگیری؟این کتاب دقیقاااااا کار همون حس و حال خوبه رو میکنه برات:) گاهی نیاز داری این حرفای عمیق و پرمفهوم رو یکی برات بگه، جای درستی اومدی، این کتاب خود انگیزس خودِ معناس، خودِ هدفه، خودِ سفرِزندگی و طی کردن مسیره، دوست خوبم کتاب قشنگیه، توصیه میکنم بخونی حتما.. بنظرم هرکدوم از ما به یدونه پاندای بزرگ توی زندگیمون نیاز داریم🌱
فهیمه
۱۴۰۳/۰۶/۲۵
جملاتی کوتاه و انگیزه بخش. اولین بار یک بریده از این کتاب نظرم رو جلب کرد تا بخوانمش. اما در مجموع بهترین قسمت کتاب چیزی از جنس همین بریده بود و نه بیشتر. حال و هوای کتاب مشابه کتاب"پسرک، موش کور، روباه و اسب" است با این تفاوت که طنز کلامی ملایمِ کمتری دارد و بافت نصیحت ها و جملات انگیزشی کمی ضمخت تر و ملموس تر شده است. تصویرگری های نسبتا خوبی دارد. درمجموع هر یک از شخصیت ها نمادین هستند و از دل فرهنگ آسیای شرقی آمده اند. لفظ اژدهای کوچک و شخصیتش تناقض لطیف و دلنشینی دارد!
عالمه
۱۴۰۳/۱۱/۰۹
کوتاه اما پر مغز بود. کتابیه که شاید نیاز باشه هفته‌ای یک بار برگردیم و بهش رجوع کنیم. آدم‌ها نیاز دارن چیزهایی رو بشنون که این کتاب بهشون میگه. بسیار از تصویرسازی‌ها لذت بردم و جملات زیبایی داشت که هر کس به تعبیر خودش میتونه ازشون در زندگی استفاده کنه. سیر طبیعی فصول و مسیری که این پاندا و اژدها میرفتن هم در کنار مکالمات شون درس‌های قشنگی برای یاد دادن داشت. خوندن این کتاب رو توصیه میکنم.
Maedeh
۱۴۰۴/۰۲/۱۷
دارای نوشتاری زیبا، به زبان ساده اما پرمعنا. جملاتی که مفهوم زندگی را از ابعاد مختلف برای خواننده معنادار میکند و تداعی این جمله: «زندگی همین زمان حال است پس باید از مسیر لذت برد.» بودن یک فرد درست درزندگی و اینکه شاید بعضی چیزها از نظر ما پوچ و بی ارزش باشه اما در زمانی همان باعث دلخوشی و کمک مامیشه. امیدوارم از مطالعه این کتاب لذت ببرید😊
Helena Ghasemi
۱۴۰۴/۰۱/۲۵
من قبل خرید این کتاب تردید داشتم و فکر می‌کردم محتوای جالبی نداشته باشد ولی بعد خواندن فهمیدم که این کتاب کتاب بسیار جالبی است و میخواید با برخی از جملاتش درس زندگی را بدهد
این کتاب در هر صفحه تعدادی عکس داره که سیاه و سفید و با کیفیت هست و البته یکی از ویژگی‌های خوبی این کتاب اینه که حجم کمی داراد
Sara Asadpour
۱۴۰۳/۰۸/۱۰
داستان از دو دوست روایت دارد، سفری رو با هم شروع کرده‌اند که چهار فصل سال طول میکشد. در طول سفر مسیر‌ها را گم می‌کنند. و یا اتفاق غیر منتظره‌ای پیش می‌آید ولی از آن پیشامد به عنوان درسی برای گشایش سختی زندگی در نظر میگیرند. موضوعات صحبت این دو دوست فلسفی و حکیمانه است
Eli.n
۱۴۰۳/۰۷/۱۵
درعین سادگی و لطافت خلاصه صداها کتاب ثقیل و سنگین وبه ساده ترین شکل ممکن وجملاتی کوتاهی در قالب داستانی تقریبا کودکانه آموزش میده و درک بزرگ ترین راز هستی که زیبایی در تمام لحظه ها وجود دارد و در گشودن هنر هست. چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید
فریبا واعظ
۱۴۰۴/۰۹/۲۷
بسیار کتاب جذاب و تاثیر گذاری بود، عین سادگی و حجم کمی که داشت اما مفاهیم عمیقی رو بیان می‌کرد و به نظرم این مدل کتابهایی که هم تصویر دارن و هم خلاصه هستن و در زمان کوتاهی میشه کل کتاب رو مطالعه کرد جذابیت بیشتری دارن.
محمدرضا نوفر
۱۴۰۴/۱۲/۲۳
برای دوران سخت 'مثل از دست دادن عزیز که خودم در این دوران خوندم و یا بحران‌های جمعی پیشنهاد میکنم' تصویرگری کتاب خیلی متناسب با نوشته هاست و تاثیرشو بیشتر میکنه ' به معنای واقعی کلمه مختصر و مفید.
فاطمه زهری
۱۴۰۳/۱۲/۲۲
جمله های کوتاه اما اثر بخش چقدر عالیه که ما هم در مسیر زندگیمون به کار ببریم گفتگوی ساده اما تاثیر گذار بین یک پاندا و اژدها مسیر روشنی به ما نشان میدهد تا پند گیریم و بکار ببریم
Xavi Iniesta
۱۴۰۴/۰۱/۲۲
درجه یک و محشر بود این کتاب باید همیشه کنار دستت باشه جملات کوتاهش رو بخونی خواندن این کتاب مثل حس لذت بخش چایی که بعد از یک چرت کوتاه ساعت ۵ عصر می‌زنی بر بدن
Farzad Aria
۱۴۰۳/۰۷/۲۴
یک کتاب با جملاتی کوتاه اما پر مغز و کاربردی و شیرین در مورد چگونه طی کردن مسیر زندگی. به همراه نقاشی‌های شیرین و جالب. که من ازشون بسیار لذت بردم. ممنون از کتابراه ❤️
Astir
۱۴۰۴/۰۶/۰۷
کوتاه، تصویر پردازی زیبا و آنچه که موقع سردرگمی باید یکی بهت بگه رو گفت، شاید لازم بشه در طول سال چندباری ورق بزنید این کتاب رو، دوستش داشتم.
ملیکا شاکری
۱۴۰۴/۰۴/۰۷
کتاب خیلی قشنگی بود و واقعا آرامش بخش بود فقط کافیه به تصاویر و گفت و گوی بین پاندای بزرگ و اژدهای کوچک دقت کنی و سری ازشون نگذری تا بهتر کتاب رو درک کنی
محمدرضا
۱۴۰۳/۰۹/۲۰
بهتره موقع چای خوردن فقط چای بخوری. عجب کتاب محشری بود. واقعا لذت بردم. فلاسفه کل زندگی در این کتاب کودکانه است. باور کنید. به شدت پیشنهاد میدم.
مهدیه
۱۴۰۴/۰۳/۱۹
کتاب با مفهوم و پر باری یه هر وقت از زندگی ناامید شدید توصیه میکنم بخونید تصاویر زیبا‌اش به تنهایی به آدم حس زندگی رو میده
الهام فراهانی
۱۴۰۴/۰۳/۰۶
واقعا فوق العاده بود، کتابی هست که میشه بارها در جملاتش تامل کرد، شاید ساده به نظر بیاد اما واقعا از اعماق احساسات انسانی نوشته شده
مهتاب محسنی
۱۴۰۴/۱۱/۱۵
واقعا قشنگ بود. ولی نمی‌تونستی یه دفعه‌ای همشو هضم کنی. من یه هفته هر روز میومدم چند صفحه اشو میخوندم.
asall
۱۴۰۴/۰۲/۱۷
بنظرم کتابچه‌ی خوبی بود و امید دهنده بود اما نه اونقدری که توی مجازی بزرگ و عالی نشونش دادن
برای تنوع و سرگرمی بد نیست
Mohammad Dorr
۱۴۰۴/۰۶/۳۰
به عنوان یک کتاب کوچک حال خوب کن توری مترو یا تاکسی یا یک اتاق انتظار گزینه خوبی هست
مریم رسولی
۱۴۰۴/۰۵/۱۱
نکته‌هایی که در روزمره شدن زندگی از اون‌ها غافل شدیم رو یادآوری می‌کرد، عالی بود
Zara J
۱۴۰۴/۰۱/۲۲
جمله جمله‌اش رو میشه براش ساعتها بحث و گفتگو کرد. تعمقی بالا در جملات داشته باشید.
ناهید فتحی پور
۱۴۰۳/۰۷/۱۶
عالی بود چند بار این کتاب و خوندم به نظرم خیلی از جمله هاشو باید با آب طلا نوشت و قاب کرد
سوگل
۱۴۰۴/۱۱/۲۹
ژانر اسب و مول و فاکس رو داره که اگه اونو دوست داشتید اینم حتمااا بخونید
ایلیا شریعتی
۱۴۰۴/۱۱/۰۶
کتاب باحالیه من خودم برای چند نفر گیفت کردم بیشتر حالت رو خوب میکنه
کیانا فیض مند
۱۴۰۴/۰۴/۰۵
با مفهوم و اموزنده بود اما نه در حدی که توی فضای مجازی تبلیغ میشد
Aramiss1983
۱۴۰۴/۰۳/۰۹
کتاب مصور، جذاب و جملات نمادین، این کتاب هدیه‌ی مناسبی واسه نوجوانان هستش.
Mina
۱۴۰۴/۰۲/۱۱
کتاب خوبیه خیلی جالب و مفهومی با عکسهای زیبا خیلی دلرباست واقعا
کوثر صفری
۱۴۰۳/۰۸/۰۷
عاشق این کتاب شدم و برای اکثر مخاطبینم ارسالش کردم به شدت پیشنهادی
اذر عامری
۱۴۰۴/۱۰/۲۸
کتابی پر از احساسات عمیق هست و بسیار قابل تفکر و تامل هست
alan
۱۴۰۴/۰۸/۲۹
دوست بخوانید این کتاب را تا خودتان را پیدا کنید
ژیلا جلالی
۱۴۰۴/۰۴/۲۷
سلام، کتاب عالی بود من وخترم خیلی دوست داشتم
سپاسگزارم
حسین دری
۱۴۰۳/۰۹/۲۴
دیدگاه من رو به زندگی تغییر داد بسیار پیشنهاد میشه
سمیه یوسفی
۱۴۰۴/۱۰/۳۰
خیلی کوتاه و خلاصه بود
زهرا کبیری
۱۴۰۴/۰۹/۰۳
خیلی پر مفهوم من که لذت بردم
کبری نوروزی
۱۴۰۴/۰۸/۲۵
دلنشین هم متن هم نقاشی ها
بهار شایه
۱۴۰۴/۰۸/۲۲
درعین سادگی سرشاراز مفاهیم ارزشمندی است
یاسمین علیدادی
۱۴۰۴/۰۷/۰۹
عالی بود وبه من خیلی چیز‌ها یاد داد 😊
azadeh koohjani
۱۴۰۴/۰۴/۲۸
جملات پر معنا و مفهوم بود.
صائمه علیزاده
۱۴۰۴/۰۲/۲۷
ساده و همراه با مفاهیم ارزشمند.
آزاده زمانی
۱۴۰۳/۱۲/۱۲
ساده اما عمیق و قابل تامل
شادان خرم دین
۱۴۰۳/۰۶/۱۸
عالی و مفید واقعا اموزنده و کاربردی
علی بازاری
۱۴۰۳/۰۸/۱۱
ارزش خوندن داره.
👋 سوالی دارید؟