نظر Mandana برای کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک

پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
Mandana
۱۴۰۵/۰۳/۱۳
00
«پاندا بزرگ و اژدهای کوچک» سعی می کنه همون واقعیت رو با نگاهی مهربان تر و صبورانه تر بهت نشون بده. کتابیه که باید همیشه کنار دستت باشه، نه اینکه یک بار بخونی و بذاری توی کتابخونه. این کتاب در واقع یک داستانِ خطی و طولانی نیست؛ بیشتر مجموعه ای از گفت وگوها، جملات کوتاه و نقاشی های خیلی قشنگ و مینیمال بین یک پاندا (که نمادِ آرامش و داناییِ بزرگتره) و یک اژدهای کوچک (که نمادِ کنجکاوی و گاهی اضطراب های کوچیکه) است. یه پناهگاه امن: انگار وقتی این کتاب رو باز می کنی، داری به روحت استراحت میدی. برخلاف کتاب های فلسفیِ پیچیده که آدم رو خسته می کنن، این کتاب با جملات خیلی کوتاه، مفاهیم بزرگی مثل «تو در لحظه بودن»، «صبر داشتن» و «خودت رو دوست داشتن» رو بهت یادآوری می کنه. تصویرسازی های روح نواز: نقاشی های کتاب خیلی ساده ان، اما حس عجیبی دارن. انگار هر صفحه یه مدیتیشنِ کوتاهه. مناسب برای حال های بد: این کتاب بهترین رفیق برای وقت هایی هست که بانو دل مشغولی داره، مضطربه یا احساس می کنه دنیا داره خیلی سریع می گذره و ازش جا مونده. عمق کم: اگر دنبالِ یک داستانِ پرکشش یا تحلیل های فلسفیِ عمیق و استخوان دار هستی، این کتاب ممکنه ناامیدت کنه. این اثر بیشتر «الهام بخش» (Inspirational) هست تا «آموزشی» یا «تحلیلی». تکراری بودن: برخی از جملات کتاب ممکنه برای کسانی که زیاد اهلِ خواندنِ مطالبِ انگیزشی یا عرفانیِ مدرن هستن، کمی تکراری یا شعاری به نظر برسه.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.