نقد، بررسی و نظرات کتاب مادام کاملیا - الکساندر دوما
4.3
6 رای
ن_صفری
۱۴۰۵/۰۱/۰۳
00
من تازه متوجه شدم که دوتا الکساندر دوما وجود دارد (پدر وپسر) وکتاب حاضر نوشته دومای پسر است، البته که قلم دومای پدر بسیار لطیف تر وتوانمندتر است، اما این کتاب نیز هم در موضوع وهم در نگارش سبک عاشقانه وادبیات فرانسوی را با خود دارد، هنگام مطالعه در نظر داشتم فقط یه جملهی انتقادی به نویسنده داشته باشم که نمونه مارگریت، نمونهای بسیارنادر است، وسپس اضافه کنم که با این وجود نشان دهنده خلاقیت و ظرافت طبع نویسنده است که حتی موضوعی چنان نادر را هم در قالب داستانی پر از اموزه وجزئیات مینوسد، که البته دیدم خود نویسنده در پایان این احساس کمیاب را اذعان کرده است، در کل عاشقانهای زیبا وآموزنده است، که به ما یاد اوری میکند مراقب انتخاب مسیر باشیم که بازگشت اگر نه نا ممکن که کاری بسیار سخت است.
کتاب مادام کاملیا خواندنی بود و شوق ادامه رو در وجود مخاطب ایجاد میکرد. از نظر موضوع داستان تا حدودی شبیه مانون لکسو بود. بر خلاف مانون لکسو از آن دست کتاب هایی بود که در ابتدا به انتهای داستان اشاره کرده بود و در پایان مخاطب رو غافلگیر نمیکرد، اما هردوی این آثار مذکور منتهی به پایانی غم انگیز بودند.
