نقد، بررسی و نظرات کتاب درک واقعیت جهان موازی - بنتینو ماسارو
4.7
35 رای
Sadegh Ktch
۱۴۰۱/۰۲/۰۵
80
در رابطه با قانون جذب هست البته نه مثل مطالب زردی که جدیدا همه جا مد شده و هرکیی چیزی در موردش فتوا میده فوق العاده کتاب پر محتوا و خردمندانهای بود یک فصل جدید رو تو آگاهی انسان باز میکنه که از وجودش ما بی خبریم اوایل کتاب واقعا خسته کننده بود و میخواستم بزارمش کنار چون متوجه نمیشدم گیج میشدم با اینکه ترجمه هم خیلی عالی و روان بود اما کتاب سنگینی بود و کتاب سنگین هم از اسمش مشخصه کلماتش برای انسانهای فاقدمطالعه سخت هست اما با این حال عزممو جزم کردم و ادامه دادم و به جاهای خیلی خوبی رسیدم و منو به سمت آگاهی سوق داد تا این حد که بالافاصله که کتاب رو تموم کردم دوباره شروعش کردم و این باعث شد مطالب کاملا برام جا بیوفته تقریبا ٢٤ روز براش زمان گذاشتم و این ٢٤ روز پلی رو در برابر من قرار داد به سوی اگاهی نمیخوام اجبار کنم کسی این کتاب رو بخونه تو مطالعه هرچیزی که بخونید مفیده اما اگر علاقه داشتید به حس خوب برسید به اون آرامشه که از قدیموالایام همه دنبالشن برسید این کتاب دستتونو خواهد گرفت ممنون از کتاب راه لطفا سایر کتابهای ماسارو بزرگ رو برامون بزارید سپاس
این کتاب برای من فقط یک کتاب نبود، بیشتر شبیه یادآوری چیزهایی بود که همیشه در اعماق وجودم حس می کردم اما فراموششان کرده بودم. موقع خواندنش بارها احساس کردم نویسنده دارد افکاری را بیان می کند که خودم سال ها به شکل شهودی به آن ها رسیده بودم اما نمی توانستم به این وضوح توضیحشان بدهم. بعضی قسمت های کتاب واقعاً باعث شد نگاهم به اتفاقات زندگی، انتخاب ها و قدرت درونی انسان عوض شود. چیزی که دوست داشتم این بود که کتاب فقط حرف های تکراری نمی زند، بلکه زاویه دیدی ارائه می دهد که می تواند آدم را از احساس محدودیت بیرون بیاورد و یادش بیاورد که خیلی بیشتر از چیزی است که تصور می کند. ترجمه هم روان و خوب بود و باعث شد بتوانم بدون درگیر شدن با متن، روی مفاهیم تمرکز کنم. از آن کتاب هایی است که احتمالاً دوباره سراغش می روم و هر بار نکته جدیدی از آن می گیرم.
در مورد جهان موازی هست و اینکه چه جوری در این دنیا زودتر به اهدافمون برسیم.
مناسب کسایی که قدرت تخیل بالایی و به قانون جذب ایمان دارند و فکر ماورایی دارند میخوره.
ذهن انسان را بازتر میکنه و میگه هرچیزی بخواهی ممکنه. از طرز فکر نویسندهاش خوشم اومده که توی سن پایین به قدرت درک جهانها رسیده و اونو داره تعریف میکنه و راهکار ارایه میده. به نظرم قبل رسیدن به هر چیزی با ذهن وسیعی داشت و اینجور کتابها میتونه به ما کمک کنه. چونکه جهان به این بزرگی فقط در ذهنهای باز میتونه خودنمایی کنه و نه در ذهنهای کوچک. هرچقدر ذهن بازتری داشته باشی قابلیت درک و خرد بالا میره و نگاهت از مسایل خرد و کوچک بسوی لایتنهایی کشیده میشه
مناسب کسایی که قدرت تخیل بالایی و به قانون جذب ایمان دارند و فکر ماورایی دارند میخوره.
ذهن انسان را بازتر میکنه و میگه هرچیزی بخواهی ممکنه. از طرز فکر نویسندهاش خوشم اومده که توی سن پایین به قدرت درک جهانها رسیده و اونو داره تعریف میکنه و راهکار ارایه میده. به نظرم قبل رسیدن به هر چیزی با ذهن وسیعی داشت و اینجور کتابها میتونه به ما کمک کنه. چونکه جهان به این بزرگی فقط در ذهنهای باز میتونه خودنمایی کنه و نه در ذهنهای کوچک. هرچقدر ذهن بازتری داشته باشی قابلیت درک و خرد بالا میره و نگاهت از مسایل خرد و کوچک بسوی لایتنهایی کشیده میشه
عالیه این کتاب الان سه مرتبه هست که میخونم دفعه ی دوم که تمام اینترنت ها قطع شده بود خوندم شاید بخاطر بیکاری ولی دفعه دوم به نظرم میومد خیلی از مطالب و دفعه ی اول اصلا نخوندم بعد متوجه شدم چون دارم یادداشت برداری میکنم بیشتر متوجه میشم من هر کتاب و شاید بیشتر از ۵ مرتبه میخونم ولی این کتاب و دفعه اول خوندم و دو بار دارم مطالب مهم شو مینویسم بهتر و کامل تر متوجه میشم توصیه م اینه که شما هم این کار رو امتحان کنید
کناب خوبى بود، جملات تاثیر گذار و عمیقى داره:
(مى توانید گوسفند باشید و هر کجا ذهن قدیمى، شما را بُرد بروید، یا مى توانید شیر باشید و انتخاب کنید زندگىتان را با خود همراه کنید و جایى بروید که خودتان مى خواهید، انتخاب با شماست).
ضمنا، موقع مطالعه کتاب، حالتون هم خوب میشه!
این یعنى فرکانس شعورى کتاب بالا و مثبته 😊
(مى توانید گوسفند باشید و هر کجا ذهن قدیمى، شما را بُرد بروید، یا مى توانید شیر باشید و انتخاب کنید زندگىتان را با خود همراه کنید و جایى بروید که خودتان مى خواهید، انتخاب با شماست).
ضمنا، موقع مطالعه کتاب، حالتون هم خوب میشه!
این یعنى فرکانس شعورى کتاب بالا و مثبته 😊
