نقد، بررسی و نظرات کتاب واژههایی در اعماق آبی دریا - کت کرولی
4.3
266 رای
زینب ارسنجانی
۱۴۰۵/۰۳/۱۴
00
کتاب، فضای بسیار آرامش بخش و ملموسی داشت؛ اگر شما فرد کتابخوانی هستید، خواندن این کتاب که بیشتر حول محور یک کتاب فروشی می چرخد، حال و هوای لذت بخشی برایتان به ارمغان خواهد آورد. البته این کتاب فروشی با بقیه کتاب فروشی ها تفاوت های زیادی دارد و در نوع خودش به شدت ایده آل به نظر می رسد؛ ایده لترلایبرری، شب نشینی افراد در مورد کتاب هایی که خواندند، باغچه مطالعه و همه و همه این کتاب فروشی را به یک مکان شگفت انگیز تبدیل کرده است. جالب تر از همه این بود که از عناصر سنتی مثل نامه نگاری استفاده می کردند که به نظرم در جهان امروز که تکنولوژی حالت خشکی به روابط عاطفی بخشیده است، این مورد خیلی زیبا و دلنشین بود. این داستان روایت گری جالبی از مواجهه با غم های سنگینی همچون از دست دادن عزیزان داشت؛ نویسنده به خوبی این غم را توصیف کرده بود و پایان بسیار خوبی نیز داشت چراکه همانند برخی از کتاب ها، مصائب داستان به طرز معجزه آسایی حل نمی شدند و مشکلی که حل شدنی نبود نیز همچنان باقی ماند و تنها دیدگاه افراد نسبت به آن تغییر کرد و در آخر نیز به یک آرامش نسبی رسیدند. خود داستان هم از حال و هوای ساده و لطیفی برخوردار بود که باعث میشد حس آرامش توام با امید را تجربه کنید. جمله ای که پس از پایان کتاب از آن نتیجه گرفتم، این بود: وقتی با موارد ناخوشایند و غم انگیزی مواجه می شویم یا باید دست به تغییر در شرایط به وجود آمده بزنیم و یا اگر نمی توانیم، دیدگاه مان را نسبت به شرایط موجود تغییر دهیم. با تشکر از زحمات مترجم عزیز و برنامه خوب کتابراه
خواندن این کتاب لذت خاصی داشت دوستش داشتم 🩷فضای داستان یک کتابفروشی دست دوم با تمام عمق و وسعت واژهها، داستانها، کتابها و شخصیتها ش از جرجی ۱۷ ساله تا مایکل و فریدریک ۵۰ساله مانوس و عاشق کتاب و مطالعه، غرق در اقیانوس آبی کلمات کسانی که تمامی مشکلاتشان را در لابهلای صفحات کتابها حل، فراموش وزندگی میکنند و در این میان عشق روشی دیگر برای زیستن رو میکنه: کنار آمدن با غم مرگ برادر، شجاعت تصمیم گیری و جنگیدن برای هنری، کتاب فروشی و فردا... و درصورت فروش مغازه جایگزینی درست پیدا کردن برای جابجایی و سفر روح کال، حفظ کتابهای پرخاطره و پرنوشته و سفرشون به کتابخانههای دیگر تا بماند راز ماندگاری این عشق 🩵
سبک داستان زیبا و شیوا، ترجمه روان و پایان پرامیدی داشت 《گاهی یک پایان شروع جدیدی را رقم میزند》☘️🌻
سپاس کتابراه عزیز بابت معرفی این کتاب و نویسنده
سبک داستان زیبا و شیوا، ترجمه روان و پایان پرامیدی داشت 《گاهی یک پایان شروع جدیدی را رقم میزند》☘️🌻
سپاس کتابراه عزیز بابت معرفی این کتاب و نویسنده
من در طول خواندن این رمان خیلی به مرگ فکر کردم به تناسخ و اینکه زندگی بعد از اینکه من مردم چ شکلی خواهد بود ولی چیزی که داره روش تاکیدمیکنه لحظه حال هست و مرگ چیز مهمیه ولی زندگی از اون مهم تره شاید این زندگی همون چیزی باشه که از اولشم میخواستیم به جنبههای مثبت زندگیم که نگاه میکنم میگم من آرامشی که میخوام بعد از هزاران ساعت کار سخت برای جمع کردن چیزای کم ارزش بدست بیارم همین الانم دارم واگه افراد و کتابهای با ارزش رو اطراف خودمون داشته باشیم شروع میکنیم به ریشه دادن و بزرگ شدن و دیگه برات مهم نیست ماشینت چ مدلی باشه خونت چ شکلی باشه توی چ شهر یا کشوریبه دنیا اومدی تو دلت شاد بودن رو با همین چیزایی که داری رو میخواد
کتاب دو تا شخصیت اصلی داره که داستان از دیدگاهشون بیان میشه و یک سری چیزهای عجیب در عین حال ملموس و زیبا توی داستان وجود داره که اون رو واقعا دلنشین میکنه. جایی مثل"لتر لایبرری" که فکر میکنم واقعا دوست داشتیترین جای ممکن توی تمام کتابایی بود که خوندم. از اونجایی که شخصیتهای اصلی کتاب همسن من بودن حقیقتا درک فضای داستان برام راحت بود.
و در نهایت من حس خیلی خوبی از کتاب گرفتم. یک مقدار امید همراه با خوشحالی. دوست دارم درباره بعضی مفاهیم مطرح شده بیشتر بخونم مثل" نظریه جهان بلوکی رو به رشد" چون واقعا فکر کردن به مفهومش برام آرامش بخشه.
و در نهایت من حس خیلی خوبی از کتاب گرفتم. یک مقدار امید همراه با خوشحالی. دوست دارم درباره بعضی مفاهیم مطرح شده بیشتر بخونم مثل" نظریه جهان بلوکی رو به رشد" چون واقعا فکر کردن به مفهومش برام آرامش بخشه.
کتاب قشنگی بود، واقعا از دیدگاه بازمانده ها، اون تجربه رو قشنگ تونسته بود توصیف کنه و درد و ناراحتی ای که توی کتاب بود، کم کم به طرز قشنگی تغییر پیدا میکرد، ارتباط ها و نامه ها و کتابخونه همشون قشنگ بودن، اگر کتاب آرومی میخواید یا اگر کسی رو از دست داده باشید، کتاب میتونه روحتون رو لمس کنه.
