نظر زینب ارسنجانی برای کتاب واژههایی در اعماق آبی دریا

واژههایی در اعماق آبی دریا
زینب ارسنجانی
۱۴۰۵/۰۳/۱۴
00
کتاب، فضای بسیار آرامش بخش و ملموسی داشت؛ اگر شما فرد کتابخوانی هستید، خواندن این کتاب که بیشتر حول محور یک کتاب فروشی می چرخد، حال و هوای لذت بخشی برایتان به ارمغان خواهد آورد. البته این کتاب فروشی با بقیه کتاب فروشی ها تفاوت های زیادی دارد و در نوع خودش به شدت ایده آل به نظر می رسد؛ ایده لترلایبرری، شب نشینی افراد در مورد کتاب هایی که خواندند، باغچه مطالعه و همه و همه این کتاب فروشی را به یک مکان شگفت انگیز تبدیل کرده است. جالب تر از همه این بود که از عناصر سنتی مثل نامه نگاری استفاده می کردند که به نظرم در جهان امروز که تکنولوژی حالت خشکی به روابط عاطفی بخشیده است، این مورد خیلی زیبا و دلنشین بود. این داستان روایت گری جالبی از مواجهه با غم های سنگینی همچون از دست دادن عزیزان داشت؛ نویسنده به خوبی این غم را توصیف کرده بود و پایان بسیار خوبی نیز داشت چراکه همانند برخی از کتاب ها، مصائب داستان به طرز معجزه آسایی حل نمی شدند و مشکلی که حل شدنی نبود نیز همچنان باقی ماند و تنها دیدگاه افراد نسبت به آن تغییر کرد و در آخر نیز به یک آرامش نسبی رسیدند. خود داستان هم از حال و هوای ساده و لطیفی برخوردار بود که باعث میشد حس آرامش توام با امید را تجربه کنید. جمله ای که پس از پایان کتاب از آن نتیجه گرفتم، این بود: وقتی با موارد ناخوشایند و غم انگیزی مواجه می شویم یا باید دست به تغییر در شرایط به وجود آمده بزنیم و یا اگر نمی توانیم، دیدگاه مان را نسبت به شرایط موجود تغییر دهیم. با تشکر از زحمات مترجم عزیز و برنامه خوب کتابراه
هیچ پاسخی ثبت نشده است.