نقد، بررسی و نظرات کتاب ابله - فئودور داستایوفسکی
4.7
110 رای
به نظرم نوشته یه کلمه مثل عالی، محشر، معرکه و.... نمیتونه برای افرادی که میخان یه کتابی رو بخونن کمک خوبی نیست. اگه واقعا کتابی از نظرتون ارزش اینو داره که خونده بشه، توضیح بدین که چه جوری شده که این کتاب از نظر شما عالی و معرکه ست. داستان پردازیش، شخصیتهای کتاب، سوژه کتاب و....
به نظر من اگه این کتاب رو داستایوفسکی ننوشته بود، انقدر مورد توجه قرار نمیگرفت. البته متوجه هستم که این کتاب در چه زمانی و در چه جغرافیایی نوشته شده.
به نظر من اگه این کتاب رو داستایوفسکی ننوشته بود، انقدر مورد توجه قرار نمیگرفت. البته متوجه هستم که این کتاب در چه زمانی و در چه جغرافیایی نوشته شده.
قهرمان داستان، شاهزاده میخائیل ناستازیا روگین (معروف به پرنس میشکین) پس از سال ها درمان بیماری صرع در اروپا، به روسیه بازمی گردد. او انسانی است: صادق، بی تکلف، مهربان و تقریباً «کودک صفت در پاکی اخلاقی» اما همین ویژگی ها باعث می شود در جامعه ی اشرافی سن پترزبورگ، او را «ابله» یا ساده لوح تصور کنند. «ابله» رمانی است درباره ی: تضاد اخلاق و واقعیت شکست پاکی در برابر جامعه تنهایی انسان های بیش از حد خوباین کتاب نه داستانی ساده، بلکه یک آزمایش فلسفی درباره انسان است.
شاهکار بی نظیر دیگهای از داستایوفسکی، هرچندکلمات وجملات بمراتب درمقابل داستایوفسکی حقیرند.. نویسندگان بزرگ دیگهای مثله جورج اورول، سروالتراسکات، گابریل گارسیامارکز، لئوتولستوی، هانیریش بل وکلی نویسنده بزرگ دنیاواقعا نشون دادن کلمات رومیشه به رقص وهرحالتی درآورد، هنروذهن نویسندگان واقعاقابل تقدیر واحترامه وصدالبته ترجمه هم عالی بود سپاس از کتابراه

کتابخونهای واقعی حتما پیشنهادش میدم. ممنون از مترجم کتاب و سپاس فراوان از کتابراه برای قرار دادن این فرصت طلایی. من خیلی خوشحالم که این کتاب را در آرشیوم دارم. فهمش برعکس زیادیش آسون بود. گرچه اوایل کتاب کمی اسامی درهم برهم بود برای من و کمی گنگ. اما به نظرم با کمی تامل، روون و واضح میشد. از دستش ندید دوستان مطالعه این کتاب.