نقد، بررسی و نظرات کتاب معجزه شکرگزاری - راندا برن
4.6
33 رای
مبینا یعقوبی
۱۴۰۵/۰۱/۲۲
01
تو تمام کتابهایی که مطالعه کردم این کتاب بی نهایت خوب بود چرا؟ چون که در عمل و زندگی تغییراتی بوجود میاره که به چشم خودت میبینی! و چه چیزی بهتر از این میتونه اتفاق بیوفته که نتیجه یه کتاب رو به چشم خودت ببینی! واقعا خوندن این کتاب در کنار خوندن کتابهای درسی همه ادمها واجباته! کلید زندگی؟ شکرگزاری! تمام، این چکیده یک عمر زندگی همونه همه عمر دویدیم و دویدیم و دویدیم غافل ازینکه پرواز پروانههای دلمون همون امضای رسیدن به خواستهها و ارزوهامونه! به یاد انچه که از این کتاب اموختم باید بگم که (خدایا هزار بار شکرگزارم به درگاهت به خاطر اینکه با این کتاب اشنا شدم و این کتاب رو خوندم و تونستم احوالات زندگیم رو تغییر بدم) شکر شکر شکر….
من بیماری پنیک شدید داشتم حتی دارو جواب نمیداد با تردید اینکه آیا این کتاب فایده داره؟ شروع کردم به شکرگزاری بابت سلامتیام و حتی بابت بیماریام هم شکرگزاری میکردم یک تسبیح به دست میگرفتم و دانه دانه بابت همه چیز خدا را شکر میکردم البته با احساس نه مجسمه وار، یکدفعه به صورت ناگهانی کتابهایی به دستم رسید که غلبه بر بیماری پنیک را یادم دادند و سرانجام با انجام تمرینات آن کتاب ها (کتاب قدرت حال و تمرین نیروی حال) بیماری پنیک من ازبین رفت
قبلا باره این بیت را شنیدم "شکر نعمت نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند" ولی واقعاً نمی دانستم یک جملهٔ سادهٔ «سپاسگزارم» تا این حد می تواند مسیر زندگی ام را عوض کند. کتاب معجزه شکرگزاری به من یادآوری کرد که نعمتهای کوچک روزمره را ببینم. از وقتی تمرینهای ۲۸ روزه اش را انجام دادم، حس آرامش و انرژی مثبت به زندگیم برگشته. به همهٔ کسانی که احساس میکنند توی روزمرگی گیر کرده اند، پیشنهاد میکنم حتماً این کتاب را بخوانند.
کتاب فوق العاده خوبی هست، ولی باید از صمیم قلب وباتمام وجود شکرگزاری صورت بگیره. برای کسی که باحال خیلی باواژه شکرگزاری آشنا نبوده یا بعضی مواقع به زبان می آورده یه کم شاید سخت باشه، ولی باگذشت زمان و طی مراحل مختلف که با کتاب همگام میشی، معجزه شکرگزاری رو وجود خداوند بزرگ رو کاملاً تو ثانیه، ثانیه زندگی خودت حس می کنی.
