نقد، بررسی و نظرات کتاب وبگرد 4: امضای ویروس - معین فرد

معین فرد
۱۴۰۴/۱۰/۱۶
درود فکرش رو نمی‌کردم مجموعه وب گرد هویت خودش رو پیدا کنه و این قدر بزرگ بشه ولی به لطف شما عزیزان جلد چهارم و ادامه داستان راگ آماده شد. مثل همیشه امیدوارم از خوندن کتاب لذت ببرین و منتظر نظرات ارزشمند شما هستم معین فرد
Hana
۱۴۰۵/۰۳/۱۸
کتاب های آقای معین فرد بسیار خواندنی و جذاب هستند؛ به طوری که پس از خواندن هر جلد، بی صبرانه منتظر انتشار جلد بعدی می مانم. مجموعه «وب گرد» تا جلد سوم، تقریباً بی نقص و بسیار گیرا بود و جلد چهارم نیز همچنان اثری قابل تحسین است. با این حال، در این جلد نکاتی وجود دارد که به نظر می رسد نسبت به آثار قبلی کمی ضعف پیدا کرده اند. در جلدهای پیشین، دیالوگ ها طبیعی و روان بودند و به خواننده حس حضور در دل داستان را می دادند؛ اما در «وب گرد ۴» این ویژگی تا حدی کمرنگ شده و برخی گفت وگوها غیرطبیعی یا کلیشه ای به نظر می رسند. همچنین، با وجود اینکه توصیفات دقیق و جزئی نگرانه همیشه از نقاط قوت آثار ایشان بوده، در این جلد گاهی بخش هایی که نیاز به پرداخت بیشتری دارند، سریع و تا حدی گیج کننده روایت می شوند؛ در مقابل، برخی صحنه های معمولی بیش از حد طولانی شده اند. رفتار برخی شخصیت ها نیز در مواردی اغراق آمیز یا دور از واقعیت به نظر می رسد؛ نکته ای که در جلدهای قبلی کمتر دیده می شد. علاوه بر این، وجود اشتباهات تایپی و غلط های املایی نیز تا حدی از کیفیت نهایی اثر کاسته است؛ مسئله ای که با ویرایش دقیق تر به راحتی قابل برطرف شدن است. در پایان، از تلاش های آقای فرد، این نویسنده پرانرژی و خلاق، صمیمانه سپاسگزارم و مشتاقانه منتظر انتشار جلدهای بعدی این مجموعه و همچنین ادامه «سقوط مرگبار» هستم.
محمد صادق خوشتیپ
۱۴۰۴/۱۲/۰۹
سلام آقای فرد خسته نباشیدمثل همیشه عالی، داستان تأثیرگذار و قلم تحسین برانگیز بودخلاصه ای که ابتدای هر کتاب قرار میدید واقعا کاربردیه، و وقت خیلی زیادی از مارو صرفه جویی میکنه، خواهش میکنم همینجور این روند رو ادامه بدید. مخصوصا شخصیتها که پیچیده تر میشن ما نخ داستان از دستمون در میره. در مورد داستان، بسیار پیچیده ست همه چیز، حتی دو دقیقه بعد داستانم نمیتونم حدس بزنم و یه جاهایی واقعا شوکه میشم! یکی از نظرات گفته بودن که فضاسازی و دیالوگ ها یکم ضعیفتر از سقوط مرگباره، تا حدی درست میگن ولی پیش بردن دو رمان عالی، همزمان، واقعا سختی های خودش رو داره. مشتاقانه منتظر جلد بعدی وبگرد و سقوط مرگبار هستم (-B
ملودی شریفی
۱۴۰۴/۱۲/۰۳
خوب بود نسبت به جلد قبل بهتر بود. آخر کتاب خیلی غافلگیر کننده نبود و من این اتفاق رو حدس زده بودم اما داستان روند بسیار خوبی داره و من یک نفس خوندمش. یکی دیگه از مشکلات اینه که نویسنده اصلا ظاهر سازی توجه نمی‌کنه یعنی من از جلد یک تا این جلد هنوز نمی‌دونم شخصیت‌ها چه شکلی هست و گیچ می‌شوم. و در این جلد یک پیشرفت خیلی خوب از نویسنده دیدم این بود که نویسنده از اصالت ایرانی در کتاب استفاده کرده بود و حتی یه جا چندین شعر از فردوسی گفته بود که این از نظرم جالب بود. در کل اگر کتاب فانتزی ایرانی خوب می‌خواهید این کتاب بخوانید ولی پیشنهاد من به شما این است که تا تمام مجموعه کامل نشده کتاب رو شروع نکنید.
hossein
۱۴۰۴/۱۱/۱۷
عالی مجموعه وب گرد رمان واقعا فوق العاده ایه و به نظرم می تونه یکی از بهترین رمان های ایرانی باشه. نثر روان و داستان پردازی بسیار قوی ای که این رمان داره باعث شده کاملا غیر قابل پیش بینی باشه از آقای فرد تشکر میکنم بخاطر این کتاب عالیسوالات زیادی باقی مونده که امیدوارم در جلد های بعدی پاسخ داده بشه. یه سوالی که از همون اول ذهنم رو درگیر کرده بود که امیدوار بودم سریعتر پاسخ داده بشه این بود که در اوایل داستان چرا بانو میرنا اون تراشه سبز رو کاملا رایگان به راگ داد؟ ممنون میشم در جلد های بعدی به سوالات باقی مونده پاسخ داده بشه. در انتظار جلد های بعدی...
Saeed Ghzel
۱۴۰۴/۱۰/۱۷
واقعا عالی بود نمیدونی وقتی دیروز دیدم وبگرد ۴اومده با سرعت خریدمش و نشستم خوندن تو ۲۴ساعت تمومش کردم الانم دارم از اول شروع میکنم دوباره خوندن چون کتابای برادران فرد رو حتما باید دوبار یا سه بار بخونی من که لذت میبرم امیدوارم بقیه‌ام مثل من باشن سپاس از اقای فرد عزیز موفق باشی همیشه
بی نام
۱۴۰۵/۰۲/۲۷
خیلی لذت بردم واقعا از آقای فرد تشکر میکنم هرچه بیشتر می ره جلوتر کتاب برام جالب تر و جذاب تر میشه و منی که اصلا دوست ندارم کتابی رو چند بار بخونم چون می دونم آخرش چی میشه و دیگه برام لذتی نداره اما این داستان و دو بار خوندم و تو این فکرم که برای بار چندم بخونم و چون تازه با این کتاب آشنا شده بودم تا جلد چهار راحت بودم و این چهار جلد رو در سه روز خوندم و امیدوارم جلد بعدی زود بیاد
ابوحیران درونی
۱۴۰۴/۱۱/۲۲
داستان حقیقتا عالی بود و خیلی جذاب پیش رفت. فقط آخرش نفهمیدم استاد فرکسِ واقعی کدوم بود و اونی که بارگیری شد توی بدن راگ چی شد؟ همچنین یه نکته مهم: از اون جایی که بین انتشار هر جلد زمان زیادی فاصله میافته لطفا توی هر جلد یه آنچه گذشت بذارید و اتفاقات مهم جلد های قبلی رو خیلی گذرا یاد آوری کنید. توی خوندن این جلد چند بار رفتم جلد های قبلی رو مرور کردم تا یادم بیاد چی شده بود.
حمیدپویان
۱۴۰۵/۰۲/۰۹
سلام کلا نتونستم باوبگرد ارتباط خوبی بگیرم مثل کتابهای دیگر اخوان معین فرد هم زمان کم هر قسمت و کش دادن بی مورد در کل داستان البته نظرشخصی من هست
وحید
۱۴۰۵/۰۱/۲۸
با سلام خدمت همه کتابراهی‌های عزیز با توجه به نثر جذاب این نویسنده که خیلی دوسش دارم نقدی که دارم در مورد این کتاب همون طور که توی نقد قبلی گفتم تخیلات فراتر از حد پیش رفته و که عین حال با توجه به وجود این همه سیستم کنترلی که توی شهر وجود داره ولی داخل شهر بازار سیاه سیار وجود داره که جا به جا هم میشه که می‌تونه ایراد بزرگی تو نحوه بیان کتاب باشه
مصطفا جلالی
۱۴۰۴/۱۲/۲۳
درود بر برادران فرد خدا قوت الآن که این مطلب رو می نویسم هفته دوم جنگ علیه خاکمون هم داره تموم میشه و وارد هفته سوم میشیم تو این اوضاع برای دور شدن از اخبار و اتفاقات دوباره کتاب رو گوش دادم ممنونم از نویسنده عزیز و گروه صدا بازیگران این اثربا آرزوی پیروزی و سربلندی برای کشورم و مردم کشورمو تنم فدای وطنم...
H V
۱۴۰۴/۱۰/۲۲
کمه بیشتر ازش بنویس بعضی جاهاش گنگ رها میشه در مجموع عالیه بعد سقوط مرگبار چیشد کتاب اصلی فراموش شده انگار حس میکنم نویسنده از این شاخه به اون شاخه میپره چرا یکتابو کامل نمیکنی بری بعد سرغ بعدی؟ ایا هدفی داری مثل ارتباط دادنشون باهم؟
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۵/۰۱/۰۳
با درود
خدمت شما جناب معین فرد
این قسمت هم بسیار بسیار عالی بود اما به نظر من اگر شما بصورتی قسمتها را منتشر می‌کردید که قسمت بعدی زیاد زمان بر نشه خوب میشد....
چون الان باید منتظر بمونیم تا کی بتونیم قسمت 5 رو بخونیم....
ولی بهرحال از شما و سایت کتابراه بسیار سپاسگزارم....
طلوع وحیدی
۱۴۰۴/۱۱/۲۵
این جلد هم مانند جلدهای قبل با یک ریتم پیش رفت و خوب بود هرچند انتظار میرفت که بعد از ۴ جلد حداقل یک موضوع به جمع بندی میرسید سپس داستان به ادامه میرسید الان تعداد احتمالات بیشتر شد و برای انکه جلد بعدی خیلی طولانی به دستمان خواهد رسید مباحث زیادی از دستمان در خواهد رفت
سارا
۱۴۰۴/۱۰/۲۲
جلدهای بعدی رو لطفاااا سریعتر بنویسید من وقتی میبینم شما کتاب‌های جدیدی نوشتید نمیخونم تا نسخه‌های بیشترش رو به اشتراک بزارید اما انقدر داستان به خوبی روایت میشه و به خوبی داستان پردازی میشه که نمیتونم جلوی خودم رو بگیرم و سریع میام که بخونم
سجاد کبیری
۱۴۰۵/۰۲/۲۸
فضاسازی خوب و عالی بود. غرور و خودخواهی گاهی انسان رو جوری تنها می کنه که هر چقدر هم از بیرون کمک بهت برسه باز هم ذهنت نمی تونه به کمکت بیاد. امیدوارم جناب معین فرد باقی داستان مهیج و جذاب وبگرد رو سریعتر منتشر کنن
پروانه تاجی
۱۴۰۴/۱۰/۲۲
باسلام و دورد باید بگم عالی بود و دوست نداشتم تموم بشه و با پایان تلخی که داشت حس میکنم جلد بعد راگ وگلارین شکست شون رو جبران میکنند و ورق بر میگرده. با تشکر از برادران فرد🌺
امیرعلی
۱۴۰۴/۱۰/۲۱
واقعا منتظر این مجموعه بودم بهترین بود ممنونم از جناب معین فرد عزیز بی صبرانه منتظر نسخه صوتی این مجموعه بی نظیر هستم
امیر سانئی
۱۴۰۴/۱۰/۲۶
به صورت دیوانه وار این جلد عالی بود پر از سکانس‌های هیجانی و یکی بعد از دیگری وقایع عجیب و هیجان انگیز مثل ریلز‌های اینستاگرام بود هی بعدی عجیب تر از قبلی میشد
Mahsa p
۱۴۰۴/۱۰/۲۳
سلام، عاااالی بود اما خیلی کوتاه بود. من عاشق کتابهای آقای معین و امین فرد هستم شما بینظیر هستید. دوستان این سبک نویسنده میشناسید بهم معرفی کنید🙏
Saeid09138294769
۱۴۰۴/۱۰/۲۶
عالی بود اما کوتاه بود و مجددا خیلی از سوال هامون رو بی جواب گذاشتید آقای فرد😍 منتظر نسخه بعدی میمونیم❤️🙏
هانیه سایمانی
۱۴۰۴/۱۲/۲۷
فکر کنم باید سرعت خوندنموبیارم پایین اینجوری هزارتا کتاب بعدی دق می‌کنم البته آقای فرد داره یکسره زحمت می‌کشه
مژده ناصح
۱۴۰۴/۱۱/۱۳
خیلی عالی بود چقدر هیجان انگیز بود واقعا لذت بردم از خوندن این داستان سپاس گزارم بابت این همه خلاقیت
Samira Ahmadi
۱۴۰۴/۱۲/۲۵
عالیه من این داستان رو واقعا دوست دارم، مرسی
سید جواد میرهادی
۱۴۰۵/۰۱/۲۸
عالی امیدوارم همینطور حرفه‌ای ادامه‌ داده بشه در آینده فقط داستان کش داده نشه
میثم
۱۴۰۵/۰۱/۰۷
بسیار عالی بود
بی صبرانه منتظر جلد بعدی این کتاب و سقوط مرگبار هستیم
میلاد خدری
۱۴۰۴/۱۱/۰۲
اینقدر عالیه و هیجان انگیزه که دلم نمیخاست تموم بشه این جلد😁
سپهر
۱۴۰۵/۰۲/۱۲
واقعا تبریک به اینهمه خلاقیت و ذهن باز هر دو برادر
۱۴۰۵/۰۲/۱۵
قشنگ بود، کاش زودتر جلد بعدی هم بیاد
سپهر بشتر
۱۴۰۵/۰۲/۰۹
عالی بود منتظر جلد‌های بعدی هستم
آرزو
۱۴۰۴/۱۲/۲۸
همه‌ی کتابای برادران فرد فوق العاده س
علیرضا شجاعت
۱۴۰۴/۱۱/۳۰
این کتاب عالی منتظر بعدیم
فریما وفا
۱۴۰۴/۱۱/۱۳
عالی بود جلد بعدی و زودتر بذارید لطفا🩷
👋 سوالی دارید؟