نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پیدایت میکنم - هارلن کوبن
4.5
34 رای
Saye
۱۴۰۵/۰۳/۲۲
00
پیدایت می کنم» فقط یک داستان معمایی معمولی نیست؛ سفری است به اعماق تلاش یک پدر برای رسیدن به حقیقتی که سال ها از او دریغ شده. شخصیت اصلی داستان، «دیوید باروز»، یکی از آن شخصیت هایی است که به راحتی فراموش نمی شود. او در مسیری قدم می گذارد که همزمان با کشف حقیقت، باید با دردهای گذشته اش هم روبرو شود؛ همین خاکستری بودنِ شخصیتِ اوست که باعث می شود تا لحظه آخر با او همراه شوی و برایش نگران باشی. هارلن کوبن در این کتاب به خوبی نشان می دهد که چطور یک زندگی معمولی می تواند در یک چشم به هم زدن به یک کابوس تبدیل شود. چرخش های داستانی این کتاب واقعاً هوشمندانه طراحی شده اند و اجازه نمی دهند مخاطب حتی لحظه ای حدس بزند در قدم بعدی چه اتفاقی می افتد. فضای صوتی کتاب هم به خوبی حسِ اضطراب و تعقیب و گریز را منتقل می کند. اگر به دنبال داستانی هستید که علاوه بر معمایی بودن، شما را با چالش های اخلاقی و عاطفی یک انسان در شرایط بحرانی روبرو کند، این کتاب انتخاب بی نظیری است. من از شنیدن تک تک لحظاتش لذت بردم و فکر می کنم یکی از آن تجربه هایی است که تا مدت ها در ذهن می ماند.
اگه بخوام منصفانه و به قلم خود نویسنده در مورد این داستان بگم باید بگم که نسبت به داستانهای دیگهای که از این نویسنده خونده بودم در درجه دوم یا حتی سوم قرار داشت. نه اینکه بد باشه یا حتی خوب نباشه، خوب بود ولی به پای داستانهای دیگه این نویسنده نمیرسید. من عاشق هارلن کوبن هستم و همیشه منتظر خوندن یه داستان جدید از این نویسندهام و میتونم بگم از نظر من رمان هم خونش یکی از بهترین رمانها توی این سبک بود که تا به حال خونده بودم. با این حال این داستان سرشار از حس تعلیق و انتظار برای دونستن حقیقت بود، حوادث منسجم بودن و شخصیتها قابل درک. فقط اون واقع بینی که در داستانهای دیگه نویسنده وجود داشت در این داستان کمتر دیده میشد. واسم جالبه که ثروت و افراد ثروتمند همیشه در داستانهای هارلی اهمیت خیلی زیادی دارن. و بعد از خوندن تقریبا ده تا از داستانهای این نویسنده حس میکنم که ثروت جایگاه خاصی در ذهن و احساسات این نویسنده داره. در مورد گویندگی داستان هم جا داره در کنار تشکر از تیم صداگذاری نقدی هم داشته باشم که اوایل داستان صدا گذاری خیلی بی کیفیت بود و مثلا اون قسمت در زندان که ریچل پشت تلفن صحبت میکرد بین صدای پشت خط و صدای دیوید تعادلی وجود نداشت و به زور صدای ریچل شنیده میشد. به هر حال ممنون
این کتاب یک کتاب معمایی خیلی جالب بود یه داستان با یه موضوع جدید و جالب و توصیفات کتاب به قدری خوب بود که موقع گوش دادن فکر میکنید دارید یه فیلم سینمایی نگاه میکنید هر فصل یه غافگیری جالب داره که دوست دارید همه کتاب رو یکجا گوش کنید و تا قسمتهایی آخر هم نمیتونید حدس بزنید که ماجرا در اصل چیه دلم برای دیوید خیلی سوخت در اصل در این ماجرا اون بیگناه قربانی شد و زندگیش از این رو به اون رو شد در حالی که اصلا تقصیری نداشت البته شخصیت دوگانه هیدن هم که یک جا مهربون و بچه دوست بود و یه جا وحشی و قاتل یه کم غیرقابل درک بود اما در کل کتاب جالبی بود خوانش کتاب خیلی خوب بود و صدای گوینده هم عالی بود که ترغیب شدم کتابهای صوتی دیگه این گوینده رو هم گوش بدم من از این نویسنده کتاب یکبار فریبم بدهی رو هم گوش دادم که گوش دادن اون کتاب رو هم به دوستداران کتابهای معمایی و جنایی توصیه میکنم
با تشکر از خوانش خوب آقای صفری که بسیار عالی بود. کتاب های کوبن رو بسیار دوست دارم روال داستانی بروز و خوبی را بیان میکند. این داستان بسیار خوب اتفاق افتاد طوری که آدم منتظر هیچ اتفاق بدی نبود و همه چیز رو به سرانجام خوب تمام شد نسبت به داستان های قبل کوبن فراز و نشیب خیلی سریع به پاسخ رسید با این همه باز هم خوب است. سپاسگزارم
کتاب رو دوست داشتم. قسمت هایی که احساس دیوید در مورد رهایی از زندان رو بیان میکرد واقعا دلنشین بود. چند جا در طول داستان به تجربه حس شیرین آزادی از زندان، مثله هنگام رانندگی یا خرید و خوردن دونات ها اشاره شد که باعث میشد داستان جلوه ی واقعی و باور پذیر داشته. گویندگی و خود داستان خیلی خوب بود حتما دوباره گوش خواهم کرد و به دیگران هم توصیه میکنم.
سپاس از راویان حرفهای آقایان صفری و ظاهری که هرکتابی را که با صدای این بزرگواران شنیدم بسیار لذت بخش بوده و درخصوص موضوع کتاب اگر مثل من داستانهای کوبن را دنبال کرده باشید متوجه شباهت انها خواهید بود ولی با این اوصاف حتما توصیه به شنیدن این کتاب را برای دوستداران داستانهای جنایی دارم.
