نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصههای مجید 1 - هوشنگ مرادی کرمانی
4.8
131 رای
شکیبا
۱۴۰۴/۱۱/۱۸
40
واقعا این مجموعه رو دوست داشتم. تو این روزای سخت و غمگین فقط گوش دادن به قصه های مجید می تونست یه مدت من رو از فکر و خیال جدا کنه و ببره به دنیای قشنگی که آقای هوشنگ مرادی کرمانی به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده بودن و با رنگ های شاد رنگ آمیزی کرده بودند. آدم وقتی هر سه مجموعه رو گوش میده و تموم میشه یهو متوجه میشه که چقدر به مجید و بی بی عادت کرده انگار که جزئی از خونواده ش هستن و احساس وابستگی می کنه. من که دلم می خواست این قصه ها تا ابد ادامه داشت و تموم نمیشد. میگن این مجموعه مناسب کودک و نوجوان هست اما من با ۳۲ سال سن بسیار بسیار لذت بردم و فکر میکنم آدم هایی با داشتن بیشتر از سن من هم همین نظر رو دارن. و تشکر ویژه از آقای مهدی پاکدل که با خوانش روان و صدای خیلی قشنگشون شنیدن این مجموعه رو دلنشین تر کردن. و با تشکر از عوامل اپلیکیشن خوب کتابراه
یادش بخیر، قصه های مجید و بی بی. برای نسل ما یکی از خاطره انگیز ترین های تلویزیونی بود. و حالا شنیدن این کتاب خاطرات زیبا رو باز آفرینی میکنه. البته بیشتر داستان های جلد اول در سریال نیست و همین مسئله جذابیت بیشتری رو خلق می کنه. کتاب داستان های ساده و دلنشینی دارد که بیشتر شبیه خاطرات کودکی است که شاید بیشتر افراد تجربه کرده باشند ولی این هنر نویسنده است که چنین زیبا و خواندنی خاطرات رو به داستان تبدیل میکنه. شخصیت پسر بچه خیال باف و بازیگوش و مادربزرگ مهربان چنان به خوبی و زنده توصیف شده که گویی اعضای خانواده خودمان هستند و همین در موفقیت کتاب و به دنبال آن سریال موثر است. ایجاد موقعیت های ساده ولی در عین حال بغرنج و گاهی خنده دار از ویژگی های برجسته آثار جناب مرادی کرمانی است که باعث جذب همدلی مخاطب و همذات پنداری می گردد. روایت اثر بسیار جذاب بود با سپاس از کتابراه.
عالی. یک داستان با اتفاقات ساده، شخصیتهای ساده، عبارات ساده و خودمانی ولی جذاب. وقتی کوچیک بودیم سریالش و نگاه میکردیم و خیلی دوستش داشتیم. حالا کتابش و برای پسرم گرفتم و چند تاش و با هم گوش دادیم. واقعا شاهکار آقای مرادی کرمانی هست. با صدای گرم آقای پاکدل هم که جذابیتش بیشتر شده. پسرم هر سه جلدش و گوش داده. دوباره هم شروع کرده به گوش دادن. در کل عالی
واقعا صدای خواننده عالی و گیراست وقتی این کتاب رو گوش میدی میری تو وجود مجید باهاش خرابکاری میکنی اونا رو جمع میکنی ولی وقتی این گتاب رو گوش میدی دور میشی از هر دقدقه و نگرانی من هر وقت برام اتفاقی می افتد که میخوام خودمم رو آروم کنم این کتاب رو گوش میدم این کتاب از زبان مجید نوشته شده و همراه با یک طنز خیلی قشنگه بهتون این کتاب رو پیشنهاد میدم که حتما گوش بدید و لذت ببرید
