نظر محمدرضا جوادی برای کتاب صوتی گلستان سعدی

گلستان سعدی
سعدی شیرازی، احمد گنجی
۴.۸(امتیاز ۱۶۶۶ نفر)
محمدرضا جوادی
۱۴۰۵/۰۴/۰۲
«گلستان سعدی» کتابی است که نشان می دهد آدم ها در طول چند صد سال خیلی هم تغییر نکرده اند. وقتی حکایت هایش را می خوانی، می بینی سعدی همان مشکلات، اشتباهات، حرص، غرور، عشق و ریاکاری هایی را توصیف می کند که امروز هم در جامعه دیده می شود. به همین خاطر کتاب فقط یک اثر قدیمی نیست، بلکه انگار نویسنده دارد درباره آدم های همین زمان حرف می زند. نقطه قوت اصلی گلستان این است که سعدی حرف های بزرگ را در چند خط و با یک داستان کوتاه بیان می کند. خیلی از حکایت ها بعد از تمام شدن، مدت ها در ذهن می مانند. البته بعضی بخش ها به دلیل فاصله زمانی زیاد، برای خواننده امروزی چندان جذاب نیستند و ممکن است نیاز باشد بعضی واژه ها را جستجو کند. در مجموع، گلستان از آن کتاب هایی است که ارزشش بیشتر از داستان هایش در نگاه عمیقی است که به زندگی و انسان ها دارد. شاید همه حکایت هایش به یک اندازه جذاب نباشند، اما تعداد جمله ها و نکته های ماندگارش آن قدر زیاد است که خواندنش را ارزشمند می کند. اگر کسی بخواهد فقط یک کتاب از ادبیات کلاسیک فارسی بخواند، گلستان یکی از بهترین انتخاب هاست.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟