نظر سعیده انصاریان برای رمان تاریک رویاهای دکستر

رمان تاریک رویاهای دکستر
جف لیندزی، رضا محمدیان
۴.۶(امتیاز ۷۸ نفر)
سعیده انصاریان
۱۴۰۵/۰۳/۳۱
سلام. من کل سریال دکستر و اسپین آفهای قبل و بعدش رو دیدم منجمله انیمیشن برشهای آغازین. کتابش چنگی به دل نمی زنه. در واقع خیلی نمی تونی با شخصیت دکستر ارتباط بگیری. انگار نویسنده نتونسته خیلی شرح و پسطش بده. اما اونچه که به نظر من باعث شد تا مردم بیشتر کتاب دکستر رو بخرن و بخونن ساخت سریال دکستر بود. فصل یک سریال با کتاب همخوانی زیادی داره. در واقع کتاب رو می تونی این طور در نظر بگیری که یک شخصیت خاص خلق کرده. هوش و خلاقیت نویسنده در این مورد ستودنیه. قاتل سریالی ای که بقیه قاتلها رو می کشه. آیا دکستر خوبه؟ آیا بده؟ می کشه چون نیاز به کشتن در وجودشه! یعنی به نیت کار خیر انجامش نمی ده اما وجود چنین آدمی می تونه برای جامعه مفید باشه چون از وقوع قتل ها و تجاوزات بعدی جلوگیری می کنه. در کل نویسنده یه شخصیت جاودان خلق کرده. این عالیه! دکستر یه موجود خاکستریه... ترجمه خیلی قوی نبود و اشتباهات ویراستاری زیاد داشت. در کل نمره متوسط واسش عالیه. از نظر من البته!
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟