نظر نسیم ن برای کتاب هدف گذاری

هدف گذاری
تیبو موریس، ساسان جعفرنیا
۴.۶(امتیاز ۱۵ نفر)
نسیم ن
۱۴۰۵/۰۳/۲۷
من یک نقد به کتاب دارم اون هم اینه که بخشی که گفته اهداف خودتون رو به دیگران بگید تا باعث بشه ضرب الاجل تعیین کنید یا اینکه باعث احساس مسیولیت میشه رو قبول ندارم و برخی روانشناسان هم قبول ندارند بخاطر اینکه از ترس موفق نشدن و اینکه مورد تمسخر قرار بگیرن سرخورده میشن و اینکه فکر میکنند با گفتنش اون کارانجام شده چون در ذهنشون انجام شده، و اینکه گفته هدفی داشته باشید که بخاطرش اشکتون در بیاد، شاید برخی افراد اصلا هدفی تا این عمق نداشته باشند و اونی که اشکشون رو درمیاره هدف نباشه بلکه آرزو باشه، یعنی یک چیزی فراتر از هدف، چون نمیشه همه چیز رو هدف معنا کرد. در ضمن خوب بود راجع به کمال گرایی هم اشاره ای میکرد که مانع هدف گذاری هست. اما نظرکلی ام اینه که نسبت به کتابهایی که خوندم خود هدف انتخاب کردن رو خوب توضیح داده و راهنمایی کرده، اینش خوبه چون در کتب دیگه نمیگه هدف چی هست فقط میگه هدف داشته باش. و تقسیم هدف به اهداف کوچکتر و برنامه ریزی هم جز محاسن کتاب بود که خوب برنامه ریزی دقیق رو توضیح داده.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟