نظر محمدرضا جوادی برای کتاب صوتی پس از تاریکی

پس از تاریکی
هاروکی موراکامی، مهدی غبرایی
۴.۱(امتیاز ۳۳۶ نفر)
محمدرضا جوادی
۱۴۰۵/۰۳/۲۶
کتاب پس از تاریکی بیشتر از اینکه روی اتفاقات هیجان انگیز تمرکز کند، روی حس تنهایی و سردرگمی آدم ها دست می گذارد. داستان در یک شب در توکیو می گذرد و شخصیت های مختلفی را می بینیم که هر کدام به نوعی با مشکلات و تنهایی خودشان درگیر هستند. فضای کتاب کمی عجیب و مرموز است و گاهی احساس می کنی همه چیز مثل یک خواب در حال اتفاق افتادن است. به نظر من نقطه قوت کتاب، فضاسازی آن است؛ موراکامی خیلی خوب حس شب، سکوت و تنهایی شهر را منتقل می کند. اما از طرف دیگر ممکن است بعضی خواننده ها از این موضوع خوششان نیاید که داستان جواب روشنی برای همه سؤال ها نمی دهد و بعضی اتفاقات تا آخر مبهم می مانند. در مجموع پس از تاریکی کتابی است که بیشتر روی احساس و فکر کردن تمرکز دارد تا ماجرا و هیجان، و اگر دنبال داستانی متفاوت و آرام باشید احتمالاً از آن لذت می برید.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟