نظر سیده حنانه اسحقی برای کتاب هزار طیف آبی

هزار طیف آبی
چون سون ران، مریم نعمت الهی
۴.۳(امتیاز ۳ نفر)
سیده حنانه اسحقی
۱۴۰۵/۰۳/۲۵
ترجمه عالی بود. 💙👏🏻فصل بندی مشخص کتاب را دوست داشتم و اینکه بدانم راوی هر فصل کیست، مطالعه را برای من راحت تر کرد. خط روایت داستان منظم و روال است؛ ماجرا از نقطه ی شروع آغاز می شود؛ شخصیت ها متناسب وارد و خارج می شوند و نقش خود را ایفا می کنند و روایت های همزمان بدون آنکه خواننده را اذیت کند، بیان می شوند و بعد به نقطه ی پایان می رسیم. پردازش مکان ها شاید در کتاب کمرنگ باشد اما در نظر من اصلا و ابدا اهمیت ندارد؛ ما در کتاب دنبال چیز دیگه ای هستیم؛ البته اضافه کنم نویسنده به مکان های اصلی به خوبی پرداخته و امکان تصویرسازی فراهم است اما محوریت داستان نیستند! شخصیت پردازی نویسنده را دوست داشتم و با تک تک شخصیت ها ارتباط برقرار کردم و موردی را که بیشتر دوست داشتم، سیر تحول کاراکتر ها بود و شخصیت های انتهای داستان همون شخصیت های اول داستان نبودند و تغییرات اساسی داشتند! اطلاعاتی که در خصوص رباتیک در اختیار خواننده قرار می گرفت، به اندازه بود و نه کم بود و نه زیاد و تخصصی!؛ و همچنین ترکیب این اطلاعات واقعی با خیال هم مناسب بود و لوس و بی مزه نبود و سطح خوبی از علمی_تخیلی بود و تخیل فضایی نبود! 😵 💫 و باز مهارت نویسنده را نشان می داد. 👏🏻👏🏻پایان بندی هم خیلی خوب بود و آبکی تمام نشد و بیشتر امتیاز کتاب را از پایان آن دادم. 🙂 و قصد ندارم براتون اسپویل کنم.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟