نظر حسین عیسی زاده برای کتاب صوتی در ستایش مرگ

در ستایش مرگ
ژوزه ساراماگو، شهریار وقفی پور
۴.۲(امتیاز ۳۴۹ نفر)
حسین عیسی زاده
۱۴۰۵/۰۳/۲۴
اولا تفاوت در نگارش کتابی با موضوع اتمام مرگ در زندگی و به چالش کشیدن ذهن انسان با تصور این موضوع از مزایای این کتاب بود. همچنین استفاده نکردن ساراماگو از نام شخصیتها و نقشهای گمنام داستان قابل توجه و جالب بود. دوما موضوع دوم کتاب بیشتر رمانسی بود و حالت فلسفی کتاب رو تحت تاثیر خود قرار داده بود و جدا کردن یک کتاب به دو موضوع هر چند با اشاره به قدرت و عظمت عشق و به زانو درآوردن حتی مرگ توسط عشق که در نوع خود متفاوت بود برام جالب انگیز نبود. موضوع سوم که شاید ابهت و ترجمه کتاب رو تحت تاثیر منفی قرار داد نقش سرد و یک ریتم و خسته کننده راوی بود. این نوع کتابهای صوتی نیازمند فراز و فرود صدا، احساسات و هیجانات بخشهای مهم کتاب استو در قالب چند شخصیت صحبت کردن هنر بیشتری میخواهد. در کل کتاب ارزش یکبار خواندن را دارد و متفاوت بود ممنون از کتابراه
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟