نظر رضا ا-خ برای کتاب صوتی اصل گرایی

اصل گرایی
رضا ا-خ
۱۴۰۵/۰۳/۲۱
00
شاید اصل گرایی رو خیلیا اشتباه بگیرن. فکر می کنن کتاب در مورد، چطور بله نگیم یا مدیریت زمان هست. ولی چیزی که مک کیون می گه خیلی عمیق تر از این حرفاس. نکته اصلیش اینه که ما خودمون داریم زندگیمون رو بهم می ریزیم. به خاطر ترس از دست دادن، به هر پیشنهادی بله می گیم. به خاطر نظر بقیه کارایی رو قبول می کنیم که به درد نمی خورن و نتیجش اینه که همیشه خسته ایم، ولی پیشرفت واقعی نداریم. مک کیون یه حرف خیلی ساده داره که فقط چند کار واقعاً باارزش هست. بقیه، حواس پرتی های بیهوده ان. پس بیا یه قانون بذار: به چیزی «بله» بگو که یا کاملاً عالیه یا اصلاً نه. و جالبیش اینجاست که بهت یاد می ده نه گفتن بدون بدبینی. سه تا نکته عملی و جالب داره: ۱. هر هفته یک ساعت فقط برای فکر کردن وقت بذار. ۲. قبل از هر کار جدید، بپرس: آیا این به هدف اصلیم کمک می کنه؟. ۳. جرات کن بعضی کارا رو نیمه کاره رها کنی. هزینه ازدست رفته رو ول کن.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.