نظر مانا کیان برای کتاب چشم‌ها بهترین بخش ماجرا

چشم‌ها بهترین بخش ماجرا
مونیکا کیم، صبا ایمانی
۳.۶(امتیاز ۱۹۸ نفر)
مانا کیان
۱۴۰۵/۰۳/۱۸
داستان چشم ها بهترین بخش ماجرا از آن دسته کتاب هایی است که فکر نمی کنم به این زودی ها فراموشش کنم. این کتاب فقط یک داستان ترسناک نیست، بلکه احساسات و درگیری های ذهنی شخصیت اصلی را هم به خوبی نشان می دهد. داستان درباره دختری است که بعد از به هم ریختن زندگی خانوادگی اش با خشم و مشکلات زیادی روبه رو می شود و کم کم اتفاقات عجیب و ترسناکی رخ می دهد. نویسنده توانسته حس ناراحتی، عصبانیت و تنهایی شخصیت اصلی را به خوبی به خواننده منتقل کند. یکی از نکات جالب کتاب، نماد چشم هاست. به نظر من چشم ها فقط یک عنصر ترسناک در داستان نیستند، بلکه نمادی از نگاه دیگران، قضاوت شدن و دیدن حقیقت هستند. شخصیت اصلی در طول داستان از نگاه ها و رفتارهای ناعادلانه دیگران آسیب می بیند، اما هرچه جلوتر می رویم می بینیم که خودش هم کم کم تغییر می کند و تحت تأثیر خشمش قرار می گیرد. البته بعضی قسمت های کتاب خیلی خشن و ناراحت کننده هستند و ممکن است همه از آن ها خوششان نیاید. همچنین در چند بخش داستان کمی کند پیش می رود. به نظر من نقطه ضعف اصلی کتاب پایان آن است. انتظار داشتم پایان داستان تأثیرگذارتر و جذاب تر باشد، اما این اتفاق نیفتاد. از طرفی شخصیت اصلی که در طول داستان از بی عدالتی و رفتار نادرست دیگران ناراحت بود، در نهایت خودش هم در حق فرد دیگری بی عدالتی می کند. همین موضوع باعث شد نتوانم کاملاً با تصمیم ها و رفتار او همدلی کنم. با این حال، کتاب داستانی متفاوت، تلخ و تأمل برانگیز دارد و به خاطر فضای خاص، نمادپردازی و شخصیت اصلی پیچیده اش، احتمالاً برای مدت زیادی در ذهنم خواهد ماند.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟