نظر مقدم برای کتاب صوتی ناطور دشت

ناطور دشت
مقدم
۱۴۰۵/۰۳/۱۶
00
با سلام خدمت دوستان، من همین الان کتاب را تمام کردم و حقیقتا از خواندنش لذت بردم. سلینجر در کتاب ناطور دشت دنیایی را ترسیم می کند که از نگاه هولدن، پر از آدم های *قلابی* است، آدم هائیکه پشت لبخندها، موفقیت ها و رفتارهای اجتماعی شان شخصیت حقیقی خود را پنهان می کنند. هولدن به دیگران به سختی اعتمادمی کند، نه ازسر غرور، بله بخاطر اینکه بارها با ریاکاری و بی صداقتی روبرو شده است و تنهایی اش بهای سنگینی است که برای صادق ماندن می پردازد. البته در پس این بدبینی شاهد عشق عمیق او به برادر از دست رفته اش الی وخواهر کوچکترش فیبی هستیم؛ دو شخصیتی که برای او نماد پاکی و صداقتند. سلینجر در این کتاب خواننده را وادار می کند تا پشت لحن عصبی و طعنه آمیز هولدن، تنهایی و آسیب پذیری او را کشف کند؛ به همین دلیل هر چه جلوتر می رویم کمتر قضاوتش کرده و بیشتر درکش می کنیم. خواندن ناطور دشت را به کسانی پیشنهاد می کنم که به رمان های شخصیت محور و موضوعاتی مانند تنهایی، جست و جوی هویت و نقد ریاکاری های اجتماعی علاقه دارند. اگر تا به حال احساس کرده اید با دنیای اطرافتان همخوان نیستید، احتمالا ارتباط عمیقی با هولدن کالفیلد برقرار خواهید کرد.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.