نظر انتقالی همدان برای کتاب صوتی من کیستم؟

من کیستم؟
آلن دوباتن، اسرا مردانی
۴.۹(امتیاز ۷ نفر)
انتقالی همدان
۱۴۰۵/۰۳/۱۶
با سلام، بنظرم کتاب صوتی و مختصر " من کیستم " همچنین از آثار ارزنده آثار دوباتن به شما میرود و در در باره خود شناسی به نکات جالب و ظریفی اشاره میکند که اکثر ما شناخت خوبی از آن ها نداریم و بطور مختصر یک دیدگاه تیز بینانه روان شناختی را از فردیت انسان و ارتباطش با دیگران ارائه میکند، اما نکته مهم تر اینجاست که بدلیل تازه بودن نکات مطرح شده، درک مطالب این کتاب با یک بار گوش کردن، بطور کامل برای انسان حاصل نمیشود و لذا بایستی چندین و چند بار و در زمان های مختلف بهمطالبش بطور مرتب و کامل گوش فرا داد و انتظار درک یکباره مطالب این را کتاب از ذهن خود نداشته باشیم. البته بنظر میرسد که نویسنده میتوانست با ارائه مطالب کاملتر و بیان کمی ساده تر (مانند سایر آثار آلن دوباتن) فهرست این کتاب را کاملتر و قابل درک تر نماید، چرا که مانند یک کتاب سانسور شده بنظر میرسد که مطالب اول و وسط و آخر آن خیلی به هم مرتبط نیستند و ارائه چنین کتاب های ناقصی از شخصیتی مانند جناب دوباتن بسیار بعید بنظر میرسد، جوری که انسان احساس میکند فیلمی را تا وسط دیده و ادامه فیلم را تا پایان رها کرده است، که اصلا حس جالبی نیست، البته باید توجه داشت که شاید هم این درک شخصی بنده باشد و سایر دوستان چنین احساسی نداشته باشند. در کل بنده از این کتاب ارزنده توقع بالاتری داشتم، با این وجود به خود و سایر دوستان توصیه میکنم که به یکبار گوش کردن این کتاب قناعت نکنند و هر قسمت صوتی از آنرا چندین مرتبه در آرامش بطور دقیق و کامل گوش نمایند. با تشکر از همکاران مجموعه کتابراه
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟