نظر سینایی برای کتاب صوتی ملاقات در ماه اوت

ملاقات در ماه اوت
سینایی
۱۴۰۵/۰۳/۱۳
00
در مقدمه کتاب آمده است که این اثر که آخرین نوشته گابریل گارسیا مارکز است، ناتمام باقی ماند و فرزندان مارکز تصمیم گرفتند با افزودن پایان بندی آن را به چاپ برسانند. به گفته آن ها هدف پدرشان همواره جلب رضایت مخاطب بود، بنابراین آن ها نیز از بین ده ها نوع پایان بندی ممکن، موردی را انتخاب کردند که باعث خرسندی مخاطبانش شود؛ البته این به معنی هَپی اِندینگ نیست، بلکه از نظر من به نوعی غافلگیری بود، توأمان با احساس رضایت! اگر به کارهای مارکز علاقه مند هستید، خواندن این کتاب را نیز اکیداً توصیه می کنم. کتاب کوتاهی است و خواندنش خیلی زود تمام می شود. اگر هم اولین بار است که می خواهید از مارکز بخوانید _که از قضا این آخرین کتاب او است_ بدون شک مجذوب فضای لاتینو، پرشور و رئال داستان می شوید که کلمات جادویی مارکز مثل تک تک سکانس های یک فیلم از جلوی چشمانتان رد می شود و به راحتی می توانید همه وقایع آن را تصویرسازی کنید. درضمن، اگر در دهه ۴۰ یا ۵۰ سالگی عمرتان هستید، دیگر خواندن این کتاب برایتان ضروری می شود! امیدوارم از خواندنش لذت ببرید. با تشکر.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.