نظر حسن یوسفی برای کتاب صوتی برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی)

برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی)
حسن یوسفی
۱۴۰۵/۰۳/۱۰
00
تعریف و تمجید که بسیار شده. اجازه بدید بنده کمی انتقاد کنم: نکته مثبت کتاب عمق روانشناختی و ورود به چاله های عمیق شخصیت انسانه نکته منفی: دیالوگ های روایی بسیار طولانی، جزئیات خسته کننده، خطابه های تصنعی و آرمانگرایانه. عدم پایبندی به زاویه دید (پرش از سوم شخص محدود به دانای کل). پایان بندی بدون ضربه و کش دار. کشتن ریتم پایان داستان با ورود به مرگ ایلیوشا. نحوه قتل فئودور، بسیار تصادفی و مبتنی بر وقوع ترتیبی و بی نقص یک مجموعه حوادث سینمایی به طوری که با کوچکتری خطایی ممکن بود کل نقشه قتل برود روی هوا. در مجموع این داستان بیشتر نون نام بزرگ نویسنده رو میخوره و برای جهان امروز بسیار طولانیه و اگر همین داستان رو همینگوی مینوشت، کار در ۲۵۰ صفحه تمام میشد و ضربه اساسی تری به خواننده وارد میکرد. در پایان ممنون از کتابراه و راوی حرفه ای.
هیچ پاسخی ثبت نشده است.