نظر رامین یوحنا برای کتاب صوتی آیشمن در اورشلیم

آیشمن در اورشلیم
هانا آرنت، زهرا شمس
۴.۴(امتیاز ۱۶۰ نفر)
رامین یوحنا
۱۴۰۵/۰۳/۰۷
کتاب خیلی خوبیه برای آشنایی با اولین دادگاههایی که انسانها بعد از جنگ جهانی دوم و تجربه آن میزان از خشم و جنایت، برگزار کردند و قوانینی که پس از آن وضع شده. نویسنده خیلی خوب به شرح وقایع و تحلیل شخصیتی متهم و حتی حزب نازی و همه عوامل جنگ جهانی پرداخته و آن ها را مورد سوال و بررسی قرار داده و حتی از رفتار خود یهودیان در زمان انتقال به اردوگاهها و اقامت آن ها در آن مکانها و تسلیم شدن به سرنوشت انتقاد کرده. هیچ قوم یا کشوری حق پاک کردن کشور دیگر از نقشه یا از بین بردن تمدن دیگری را ندارد و کاش بعد از جنگ جهانی دوم قوانین بهتری تصویب میشد که بیش از ۸۰ سال پس از آن جنایات، بشر هنوز با خطر جنگ جهانی سوم و خودخواهی گروهی از مردم درگیر نبود و برای یکبار هم که شده پس هزاران سال، انسانها در صلح کنار هم زندگی میکردند. شنیدن و یا خواندن این کتاب و امثال آن حتما باید توسط همه مردم دنیا انجام بشه که بیشتر به فکر و تامل در مورد اصلاح رفتار خود با دیگران و کره زمین، وادار بشوند و بجای ساختن سلاحهای مرگبار بفکر احیا و درمان کره زمین، باشند. با سپاس از کتابراه و تهیه کنندگان فایل صوتی🙏
هیچ پاسخی ثبت نشده است.
👋 سوالی دارید؟