نظر مریم مهدی برای کتاب صوتی مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا

مینیمالیسم: ساده گرایی و زندگی با معنا
رایان نیکدیمس، جاشوا فیلدز ملبورن
۴.۳(امتیاز ۷۲۸ نفر)
مریم مهدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
زمانی (البته نه زمان کوتاهی، شاید حدود 2 سال) تقریبا هر چی کتاب موفقیت از نویسنده‌های سرشناس توی بازار بود را خوندم، تموم کتابهای آنتونی رابینز و دارن هاردی، جیم ران و امثالهم. توی بحث‌های معنویت و متافیزیک موفقیت هم دیگه بماند، کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین را 21 بار تا حالا خوندم، باورتون میشه؟ ولی اصلا واسه زندگیم کاربرد نداشتن.
این کتاب هم همونجوری که خودشون اولش می‌گن مال دو تا بچه پولدار آمریکایی هست که انقدر همه چیز از سفر و خونه و ماشین لوکس توی زندگی داشتن که دیگه همه چیز براشون عادی شده بود و خوشحالشون نمی‌کنه. به نظر من به هیچ وجه به درد امثال ما توی این مملکت نمی‌خوره که هنوز توی طبقه اول نیازهای مازلو گیر کردیم و درگیر خوراک و پوشاک و مسکنیم.
ما توی این بلبشوی اقتصادی اگر هنر کنیم زنده بمونیم شاهکاره، عملا چیزی نداریم که نیاز به حذف تجملات و ساده زیستی باشه. تا وسطهاش ادامه دادم و بعد حذفش کردم. دیگه هم کتابهایی را که مناسب کشورهای توسعه یافته س را توی یه کشور جهان سوم نمی‌خونم چون اصلا معیارهای ما شباهتی به همدیگه نداره.
به شما هم میگم نخونید، افسردگی می‌گیرید از این همه تفاوت کیفیت زندگی
زهرا
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
چه ربطی داره، درسته که فرهنگ‌ها متفاوته، اما اگه دقت کرده باشی اول کتاب گفته که چه مشکلاتی قبل پولدار شدن داشتن
mahrokh sarbandi
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
ندیدن داشته‌ها و لذت نبردن از آن‌ها یعنی فقر. داشته‌ها یعنی شغلی که داریم ولی دوستش نداریم و تبدیلش میکنیم به لذت بخش‌ترین. دنیا رو مکانی میبینیم پر از علاءق ما که باید کشفشون کنی و فقط به اونها بپردازی به پول داشتن و پول در آوردن نباید فکر کرد کاری روی که خیلی دوست داری به طوری که نمیتونی بهش فکر نکنی و صبح زود بیدارت میکنه پیدا کن خودش همراهش پول و رفاه میاره
بهرام قاسمی
۱۴۰۵/۰۳/۰۶
سرکار خانم مریم مهدی، من کاملا با حرفتون موافقم. البته نقد دوستان رو به نظر شما خواندم. احتمال این عزیزان جزو کسانی هستند که مسئولیت تامین مالی خانواده رو برعهده ندارن و خیالشون راحته که آره آدم باید دنبال چیزی باشه که بتونه صبح زود اونو بیدار کنه اما وقتی حتی همون شغلی که داریم کفاف هزینه زندگی ما رو نده، تبدیل میشه به یه چیز عادی حتی اگر اون شغل قبل از اون حال بد ناشی از کمبود درآمد، بهترین و انگیزشی ترین شغل برامون باشه.... ما همه انتخاب بهینه می کنیم تا زندگی بهتری داشته باشیم. درود بر شما
👋 سوالی دارید؟