نقد، بررسی و نظرات کتاب ارثیه هاثورن - جنیفر لین بارنز
4.6
97 رای
عاطفه پورحسینی
۱۴۰۵/۰۳/۲۶
00
این کتاب دومین جلد از مجموعه «بازی های میراث» است که با ترکیب معما، هیجان و روابط عاطفی نوجوانانه توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. مهم ترین نقطه قوت کتاب، حفظ تعلیق داستانی و گسترش رازهای خانواده هاثورن است. نویسنده با طراحی معماهای متعدد و افشای تدریجی اطلاعات، خواننده را تا پایان درگیر نگه می دارد و حس کنجکاوی را به خوبی حفظ می کند. از نظر شخصیت پردازی، آوری گرامبز نسبت به جلد اول رشد قابل توجهی را تجربه می کند. او دیگر صرفاً مهره ای در بازی دیگران نیست و تلاش می کند کنترل سرنوشت خود را به دست بگیرد. این روند بلوغ و استقلال، یکی از مهم ترین مضامین رمان است و به شخصیت اصلی عمق بیشتری می بخشد از نظر سبک نگارش، بارنز از زبانی روان و پرشتاب استفاده می کند که باعث می شود کتاب به سرعت خوانده شود. فصل های کوتاه و پایان های تعلیق آمیز هر فصل، ریتم داستان را حفظ می کنند و آن را به اثری مناسب برای علاقه مندان ژانر معمایی-نوجوان تبدیل می سازند. در مجموع، «ارثیه هاثورن» رمانی سرگرم کننده و پرکشش است.
عالی بود! خیلی از جلد قبل بهتر شده بود و من واقعا خیلی دوستش داشتم. فکر می کنم این کتاب هیچ نقاط ضعفی نداشته باشه پس فقط نقاط قوت رو می گم. نقاط قوت: روند داستان تند پیش میره و من این رو دوست داشتم. جواب کل سوال ها در این جلد داده شده و من خیلی دوست داشتم. روابط عاشقانه کتاب خیلی پیشرفت کرده بود و من این رو می پسندم. با شخصیت ها در این جلد بیشتر آشنا شدم. فضا سازی کتاب هم عالی بود. در کل کتاب خوبی بود و اگه طرفدار ژانر معمایی هستید پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونید.
داستان در ابتدا پیچیدگیهایی دارد که شاید خواننده خیلی متوجه نشود ولی وقتی پیش میروید داستان مفهوم تر میشود، داستان جنایی هست ولی هیجانی ندارد و اصلا باعث نمیشود که ادم به فکر فرو برود و حدس بزند ولی مثل اکثر کتابهای جنایی اخرش رو نمیشه حدث زد، بد نیست و برای پر کردن لوقات فراغت پیشنهاد میکنمدرباره دختری که ارثیه هنگفتی به میرسد و نمیداند به چه دلیل ارثیه به او رسیده است و میخواهد این موضوع را کشف کند
این کتاب دومین کتاب مجموعه داستانهای میراث خانم بارنزه، مثل کتاب اول جالب و مهیج بود طوریکه تصمیم گرفتم کتاب سوم رو هم بخوانم. یک ستاره کم کردم چون گاهی تعدد زیاد اسامی مشابه خواننده رو سردرگم میکنه، و گاهی هم احساس میکنی داستان خیلی اغراق آمیز و غیر واقعی پیش میره. به هرحال خواندنش رو توصیه میکنم ولی حتما کتابها به ترتیب خوانده بشن. ممنون از کتابراه ♥️
مجموعه در حدی جذاب هست که توی این دوران سرگرمم کنهاما در کل به طرز عجیبی غیرواقعی به نظر میرسه. عجیب، اما جالبجوری که ادم دوست داره اونجا باشه و تمام تونلهای مخفی عمارت رو خودش طی کنه. معماها و رمز هاش ادم رو درگیر میکنه و این همون چیزیه که باعث میشه نتونی کتاب رو زمین بزاری.
