نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین دختران - رایلی سیجر

پیوند شهبا
۱۴۰۵/۰۳/۰۷
کتاب اخرین دختران از رایلی سیجر (یکی از نویسنده های محبوب من) برخلاف موضوعش که جنایی هست، چندان هیجانی و استرس اور نیست اما داستان کشش داره. داستان درباره دختری هست که از یک قتل عام زنده بیرون اومده اما هیچی از اون قتل عامی که همه دوستاش رو ازش گرفته، یادش نمیاد به نام کوئینسی. زندگی این دختر داره معمولی پیش میره تا یک دختر دیگه با شرایط مشابه، وارد زندگیش میشه. دختر دیگه ای که اون هم از یک قتل عام زنده مونده اما معلوم نیست واقعا هدفش چیه؟ کتاب دو تا روایت متفاوت رو داره. یکی از زبان کوئینسی و در زمان حال و دیگری از زبان شخص سوم درباره اتفاقات قتل عام. داستان کمی کند پیش میره اما کشش خودش رو از دست نمیده. شخصیت پردازی ها نیمه تمام و ناقصه و اینجور حس میشه که شخصیت ها عمق ندارن البته نیمی از این موضوع به خاطر سانسور زیاد کتابهداستان روی هم رفته جذابه، پیچش اخر داستان غیرقابل پیش بینیه
Fatemeh Kamali
۱۴۰۵/۰۳/۰۱
تا ۲۰ درصد اول کتاب آنچنان هیجان خاصی نداره و من همش منتظر بودم که ببینم پس کی داستان هیجانی میشه. ۲۰ درصد آخرش بود که هیجانی میشد ولی بازم کلیت داستان جالب بود. اتفاقایی که افتاده بود نیاز بود که گفته بشن و اینجوری نبود که الکی فقط یه چیزایی گفته شده باشه. و چه موضوع دردناکیه این که آخرین بازمانده از یک جنایت باشی. در کل که جالب بود و دوسش داشتم.
ماریا عدالت
۱۴۰۵/۰۲/۱۰
کتاب آخرین دختران، داستانی جنایی که تقریبا همانند بیشتر این گونه داستان‌ها ‌، بیانگر عدم شناخت قطعی انسانها از هم وتاکید بر انتخابی آگاهانه در دایره نزدیکان ودوستان دارد داستانی پر از هیجان که تا اخرین صفحات کتاب امکان تشخیص قاتل بسیار سخت است
Mahnaz
۱۴۰۵/۰۳/۰۷
خوب بود من به طور کلی رایلی سیجر رو دوست دارم بهترین اثرش به نظرم خانه متروکه این کتاب هم جالبه و غافلگیرکننده هست ولی یکم یه جاهاییش غیر قابل باوره در کل توصیه میکنم برای جنایی خوانها
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۵/۰۲/۱۱
عالی بود داستان مهیج و غافلگیر کننده و تاسف بار که چطور کسانی به خودشون اجازه میدن جان بیگناهان رو بگیرن وفکر کنن قسر در میرن ترجمه هم عالی بود با تشکر از کتابراه
م.ط
۱۴۰۵/۰۲/۲۴
توضیحات خیلی خیلی زیاد بود اولش خیلی خوب شروع شد اما وسطاش حوصله سربر و بچگونه شد صد صفحه اخر بازهم به اوج رسید در کل دویست صفحه از کتاب اضافه بود
دختر خوانده اسنیپ
۱۴۰۵/۰۲/۲۴
خوب بود دوستش داشتم کشش داشت و واقعا تا اخرای کتاب اصلا و ابدا فکر خواننده سمت اصل ماجرا نمیره. پیچش داستان برام جذاب بود
Mary Sal
۱۴۰۵/۰۲/۱۲
داستان جالبی بود ولی مشابهش و خوندم قبلاً اما ارزش خواندن داره. متاسفانه عدم شناخت آدم ها و اعتماد زیادی به دیگران اکثر اوقات باعث سقوط میشه
شهرزاد
۱۴۰۵/۰۳/۰۲
به طور کلی داستان جالبیه، البته یه جاهایی هم خسته کننده بود ولی پایان غافلگیر کننده ای داشت.
A.K
۱۴۰۵/۰۲/۲۹
اوایل کتاب کمی خسته کننده بود ولی از اواسط به آخر نتونستم بزارمش زمین و هیجان داشت.
Maryam
۱۴۰۵/۰۲/۳۱
پایان داستان قابل پیش بینی نبود ولی خیلی الکی بود. حاشیه زیاد داشت.
مریم کاووسی
۱۴۰۵/۰۲/۲۱
یک کتاب بسیار بسیار عالی،. به خودتون زمان برای خوندنش بدین. تشکر از، کتابراه.
👋 سوالی دارید؟