نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین دختران - رایلی سیجر
پیوند شهبا
۱۴۰۵/۰۳/۰۷
10
کتاب اخرین دختران از رایلی سیجر (یکی از نویسنده های محبوب من) برخلاف موضوعش که جنایی هست، چندان هیجانی و استرس اور نیست اما داستان کشش داره. داستان درباره دختری هست که از یک قتل عام زنده بیرون اومده اما هیچی از اون قتل عامی که همه دوستاش رو ازش گرفته، یادش نمیاد به نام کوئینسی. زندگی این دختر داره معمولی پیش میره تا یک دختر دیگه با شرایط مشابه، وارد زندگیش میشه. دختر دیگه ای که اون هم از یک قتل عام زنده مونده اما معلوم نیست واقعا هدفش چیه؟ کتاب دو تا روایت متفاوت رو داره. یکی از زبان کوئینسی و در زمان حال و دیگری از زبان شخص سوم درباره اتفاقات قتل عام. داستان کمی کند پیش میره اما کشش خودش رو از دست نمیده. شخصیت پردازی ها نیمه تمام و ناقصه و اینجور حس میشه که شخصیت ها عمق ندارن البته نیمی از این موضوع به خاطر سانسور زیاد کتابهداستان روی هم رفته جذابه، پیچش اخر داستان غیرقابل پیش بینیه
تا ۲۰ درصد اول کتاب آنچنان هیجان خاصی نداره و من همش منتظر بودم که ببینم پس کی داستان هیجانی میشه. ۲۰ درصد آخرش بود که هیجانی میشد ولی بازم کلیت داستان جالب بود. اتفاقایی که افتاده بود نیاز بود که گفته بشن و اینجوری نبود که الکی فقط یه چیزایی گفته شده باشه. و چه موضوع دردناکیه این که آخرین بازمانده از یک جنایت باشی. در کل که جالب بود و دوسش داشتم.
